Gå til innhold

Hvor finne et fint fotoalbum, og hvordan sette sammen bilder?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_trulta_*

Jeg har vært utenlands en god stund nå og har veldig lyst til å sette sammen endel av bildene mine i et fotoalbum. Det er bilder både av reising, gode venner og så videre. Jeg har også lyst til å skrive litt i det.

Er det noen steder (i Oslo) hvor jeg kan få tak i rimelige og fine fotoalbum? Middels stor størrelse.

Og kan dere gi meg noen tips om hvordan jeg går frem når jeg setter alt dette sammen? For å få litt variasjon og for å få det til å se spennende ut. Det er vel snakk om ca 100 - 150 bilder (men jeg tror jeg skal dele det inn i flere forskjellige album). Hvis dere har bilder av noen album dere tidligere har laget, blir jeg kjempeglad for inspirasjonen! :)

Fortsetter under...

I stedet for å kjøpe et typisk fotoalbum ville jeg kjøpt en pen perm og fine ark til å lime bildene på og da står du også mye friere i forhold til hvordan du vil lime inn bildene, om du evt vil klippe noen av dem i en spesiell form, om du vil lime inn billetter eller andre minner, hva og hvor mye du vil skrive ved hvert bilde, om du vil pynte rundt osv. Personlig liker jeg å ha fritt spillerom framfor å bruke et fotoalbum hvor man sjelden kan gjøre annet enn å sette inn bilder på rekke og rad og så har man max to linjer til tekst under hvert bilde.

Jeg kan i allefall anbefale Bookbinders Design (de har to butikker i Oslo, (Byporten og Paleet på Karl Johan).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...