Gå til innhold

Nettdating.....igjen

Gjest Purple Haze

Anbefalte innlegg

Gjest Purple Haze

Jeg har blitt kjent med en fantastisk mann på nett. Har nettdatet en stund nå, og det er mange frosker der ute, men han her tror jeg faktisk kan være en prins :rødme:

Så egentlig har jeg ikke noe behov for verken råd, tips eller tilbakemeldinger. Må bare rope ut til verden at jeg er betatt, og det er så deilig :love:

Lenge siden jeg har følt det sånn, så nå kommer sikkert angsten for å bli forelsket. Det er skummelt, det.... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *nurket*

Så søtt :smilbla:

Vet hvordan det føles. Møtte kjæresten min på nett, og ble raskt betatt. Selve nettdatingen varte bare i to dager da, og tre dager etter det møttes vi i RL :wow:

Og ikke få angst for å bli forelsket. Det er jo så herlig :hjerte:

Lykke til videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Takk for det. Så koselig å høre en solskinnshistorie:))

Ja, forelskelse er herlig, men den første, usikre tiden er bittersøt. Blir jo helt dust av sånn. Vakler mellom å ta helt av og å prøve og beholde bakkekontakten. Trodde virkelig jeg hadde "vokst fra" slike fjortisfølelser, men forelskelse kjenner virkelig ingen alder :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *nurket*

Hehe... kjenner meg godt igjen :) Forelskelsen jeg føler nå har utartet seg til å dypere og mer herlig enn jeg noensinne følte som fjortis. Det er så deilig og virkelig ha funnet noen som det virkelig klaffer med, og som føler det samme.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yoghurt

Gratulerer så mye! Kjenner meg igjen i den "redd for å bli forelska" følelsen, det bittersøte du beskriver med å prøve å beholde bakkekontakten gikk det veldig mye av her og, særlig fordi jeg tenkte "hva faen holder jeg på med, jeg har jo ikke møtt typen engang!".. Men da jeg lot meg miste bakkekontakten litt mer enn jeg gjorde i begynnelsa, og til slutt ganske mye (møtte han og ble sammen etter to timer :ler:) så fikk jeg sjansen til å bli kjent med den herligste fyren i mitt liv så langt. Feiret ettårsdag i juni vi to, så nettdating kan gå fantastisk bra det, på tross av alle skrekkhistoriene rundt omkring.

Endret av Yoghurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Takk :)

Så deilig å høre noen positive historier. Jeg er vel i overkant skeptisk, etter å ha hatt noen dårlige erfaringer. Så det er skummelt, hele greia.

Men jeg må innrømme at han virker som den jeg har drømt om hele livet. Må bare slappe av og nyte alle de gode følelsene. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Yoghurt

Åherregud, det høres herlig ut ja! Det er noe deilig med den litt usikkerheten man får med i nyforelskapakka, der hver minste lille ting gjør deg oppi skyene glad og enda mer overbevist om at dette kan funke.

Kan sies at kjæresten min og jeg prata LEENGE (flere år) før vi møttes - så vi var "trygge" på at den personen vi prata med var som den utga seg for å være (begge kjente folk som hadde møtt den andre, uten å ha møtt den andre selv *forum geeks*), og dermed ble det ingen ubehagelige overraskelser. En person man har snakka med over så lang tid (her snakker vi flere år) skifter ikke personlighet plutselig.. Sånnsett er vi ulike fra andre nettdatingspar, og hadde kanskje større sjanse til å lykkes? MEN vi var ikke akkurat "på dateren" gjennom hele den perioden. Hovedsaklig var det de siste 4-5 månedene før vi møttes hvor praten utarta seg til det mer følelsesladde slaget, og det var da alle følelsene utvikla seg, så sånnsett er vi like andre nettdatingspar.

For oss tror jeg det var veldig bra at vi kjente hverandre såpass godt fra før av, for etter det første møtet venta et år med avstandsforhold (først om ei uke flytter han for å studere i min by), men det er ikke en fasit. Hadde nok aldri livet venta så lenge med å møte han om han bodde nærmere - så vil ikke råde deg til det (men å vente mer enn to uker kan sikkert også være en fordel).

Generelt er tankene mine om å møte mennesker på nett ganske like de jeg har om de man møter i virkeligheten - man kan aldri vite om en person klaffer eller ikke før man har BLITT KJENT med personen. Problemet ligger vel i at på nettet er det lettere å bli kjent med et falskt bilde av en person. Den man snakker med har sjansen til å fremheve sine brae kvaliteter og skjule de dårlige, og en selv kan lettere overse dårlige tegn enn om det samme skjedde i virkeligheten.

Et lite dytt (eller masse rabbel om du vil) fra yoghurt, ivrig etter å dele erfaringer og tanker. Ikke se på det som en leksjon eller et forsøk på en fasit - meninga er å apelere til opptil flere av tankene dine - det er bare sunt å ta på tenkehatten. Men ikke for mye da - nyt å være forelska!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Takk for at du vil dele så mange gode tanker og tips med meg. Vi er ganske så i startgropa her, og bor et par timer fra hverandre. Begge har barn og er temmelig rotfaste hver på vår plass. Hvert fall en stund til. Min sønn er 16, så muligheten for å flytte nærmere er der innen overskuelig tid.

Men det tenker jeg ikke på enda. Det er bare deilig skummelt å kjenne slike følelser igjen, etter så lang tid som singel. Også tenker jeg masse rare, dumme tanker.

Må bare prøve å skyve de vekk, og fokusere på å nyte det gode.

Veldig koselig historie du hadde å fortelle:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yoghurt

Ja det syns jeg virkelig du skal gjøre! Skyv de alvorlige tankene bort nå, og gled deg heller over å være forelska, og slapp av med vissheten om at dette med å møte folk over nettet hverken er så unormalt eller vanskelig eller teit som alle skal ha det til - det er tvert imot mer og mer normalt og like herlig og fint som alle andre forhold.

Og om dette utvikler seg i den riktige retningen er et avstandsforhold med to timers reisetid sykt overkommelig spør du meg (her var det 60 mil med reising), da kan man jo ta seg helgeturer (vi avhang av langhelger) :)

Lykke til videre, vær forsiktig men ikke så forsiktig at det hindrer godfølelsene :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Tusen takk, du har rett i alt du sier. Spesielt den siste setningen der er kjempeviktig. Balansen der kan være helt avgjørende.

Du får en :klem: for å ha gitt meg litt boost og positive tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter! Jeg har tenkt å opprette en profil etter å ha blitt inspirert av dere. Hvilken sjekkside vil dere anbefale? Og går dere etter de som bor i samme by, eller hele landet? Skjønner at det kommer an på, men det er mange bondeknøler her...no offence.

Heldige PH! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg er på nettby, hvert fall. Har prøvd møteplassen, q500, sukker, men liker nettbyen best.

Ja, jeg er heldig :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze

Tenåringen min er også der, men det er jo folk i alle aldre der. Og dessuten har jeg funnet en del nye venner der, i tillegg til denne prinsen. Det gjør man ikke på rene sjekksider.

Match er sikkert helt ok. Den sjekkesiden jeg likte best, er møteplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze
Purple haze:

hvorfor det nicket?

er det etter filmen som heter det?

Puple Haze er tittelen på en låt av Jimi Hendrix. Det er han jeg har bilde av i avataren. Jeg er stor fan av han, derfor dette nicket og avatar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ahhh okey :)

Grunnen til at jeg spurte er at det er en film som heter Purple Haze,å prøver å få taki den..

Men hjelper ikke spørre deg etter den da nei hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze
ahhh okey :)

Grunnen til at jeg spurte er at det er en film som heter Purple Haze,å prøver å få taki den..

Men hjelper ikke spørre deg etter den da nei hehe

Nei, den har jeg ikke peiling på. Men har du googlet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Må bare komme med siste nytt fra nettdatingfronten.

Jeg er så betatt, at jeg snart letter fra bakken. Er det mulig, sier jeg bare. *Sukk* For en herlig mann:))

Håper så veldig på at jeg nå kanskje har funnet en mann jeg virkelig kan få det godt med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, herlig! :hjerter_rundt:

hvor lenge har du holdt på med nettdating? ser for meg at det er en lang prosess. kan seff gå kjapt, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...