Gjest -Maggie- Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Jeg hører ganske ofte folk som sier at man ikke an gjøre ditt og ikke kan bruke datt fordi det er rart eller harry eller "ut" eller snobbete eller mainstream og så videre. Jeg har fått inntrykk av at jeg er godt under gjennomsnittlig opptatt av hva andre mener om ting jeg gjør, hva jeg kler meg i og slike ting. Hva med dere? Lar du være å bruke et klesplagg du liker fordi du vet det blir oppfattet som harry? Pynter du på meninger for å ikke virke "mainstream" eller kjedelig? Er du opptatt av image? (Hvis noen føler seg truffet så ble jeg inspirert av en spesiell tråd her inne akkurat nå, men det betyr ikke at jeg tok det som ble skrevet ille opp. Jeg blir imidlertid litt fascinert, og lurer på hvordan andre tenker rundt dette siden jeg stort sett gir beng (men ikke alltid). Det er igrunnen veldig mange eksempler på dette rundt omkring på KG har jeg lagt merke til.)
Gjest -Maggie- Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Når jeg tenker meg om er jeg nok selv mer pysete på dette området når det gjelder klær enn andre ting. Det er nok endel klær jeg synes er kule som jeg synes blir litt for "skrikende" eller spesielle til at jeg føler meg helt komfortabel med å gå i dem. Ganske dumt, igrunnen...
Gjest antigartner Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 Jeg har tenkt mye av det samme som deg. Jeg svarer av og til på slike poster, men selv kunne jeg ikke tenke meg å bruke dette forumet som eneste rettesnor for livet mitt, enten det gjelder valg av brudekjole, om jeg skal tatovere meg eller om jeg skal ha "lov" til å gå med et bestemt klesplagg. Jeg kan umulig rette meg etter hva et sett med ukjente mennesker på et forum tenker og mener om meg, og jeg er trygg nok på meg selv til å selv vurdere hva jeg skal ha på meg og hva jeg vil gjøre med kroppen min. Selv har jeg tidvis tenkt at kanskje ikke alle "hva skal jeg velge?-postene" er like seriøse. Likevel kan det være både interessant og underholdende lesning, og enkelte råd, tips og erfaringer fra andre innleggere er både veloverveide og grundige.
Gjest -Maggie- Skrevet 31. juli 2008 #4 Skrevet 31. juli 2008 Jeg tenker ikke spesielt på slike spørsmål generelt - jeg er igrunnen selv fan av å bli inspirert av andre og å få tips og råd, for så selv å velge hva som passer meg best. Ellers er jeg enig med deg. Det gjelder jo heller ikke bare på nett, jeg tenker generelt også - hva venner, kjente og ukjente mener (eller hva man tror de mener).
Gjest antigartner Skrevet 31. juli 2008 #5 Skrevet 31. juli 2008 Det betyr litt mer for meg hva kjente mener, men til syvende og sist liker jeg best å ta selvstendige valg. Jeg bryr meg mer om hva andre mener om meg som person og hvordan jeg oppfører meg, enn hva de mener om klærne mine og bilen min, for å si det slik.
Gjest Bellatrix Skrevet 31. juli 2008 #6 Skrevet 31. juli 2008 Etter å ha vært på kg noen år har jeg funnet ut at jeg er harry, snobbete, sjuskete, ekkel, prektig, kjedelig, morsom, sunn, usunnfornuftig, dum, naiv, lat og kontrollerende. Det er sikkert mange andre ting jeg kunne trukket fram som jeg kunne konkludert med etter x-antall tråder om hvordan man bør kle seg, spise, ha sex etc. Jeg bryr meg ikke nevneverdig, annet enn at det hender jeg humrer litt for meg selv hvis jeg gjlr noe som blir beskrevet som harry, snobbete eller sjuskete her. Jeg er opptatt av hva andre mener, men det finnes ikke noen fasitsvar på hva 'andre' synes fordi 'andre' ikke er en homogen masse. Derfor er jeg meg selv, kler meg som jeg vil så får de som synes jeg er harry eller snobbete bare synes det. Jeg har hverken råd eller lyst til å bytte ut garderoben min flere ganger i året fordi den er blitt umoderne.
Gjest -Maggie- Skrevet 31. juli 2008 #7 Skrevet 31. juli 2008 Det betyr litt mer for meg hva kjente mener, men til syvende og sist liker jeg best å ta selvstendige valg. Jeg bryr meg mer om hva andre mener om meg som person og hvordan jeg oppfører meg, enn hva de mener om klærne mine og bilen min, for å si det slik. Ja, ikke sant. Det betyr absolutt mye for meg hva folk jeg setter pris på mener om hvordan jeg er, men det inkluderer ikke klær og bil, som du sier. Jeg blir veldig glad for de vennene jeg har også, når jeg leser enkeltes lovprisning av konformitet.
Gjest -Maggie- Skrevet 31. juli 2008 #8 Skrevet 31. juli 2008 Etter å ha vært på kg noen år har jeg funnet ut at jeg er harry, snobbete, sjuskete, ekkel, prektig, kjedelig, morsom, sunn, usunnfornuftig, dum, naiv, lat og kontrollerende. Det er sikkert mange andre ting jeg kunne trukket fram som jeg kunne konkludert med etter x-antall tråder om hvordan man bør kle seg, spise, ha sex etc. Herlig. Når det gjelder tråder og artikler om hvordan man skal ditt og datt, så finner man jo akkurat det samme i alle "kvinneblader" og slikt også. Jeg sluttet å kjøpe dem for lenge siden.
Gjest Bellatrix Skrevet 31. juli 2008 #9 Skrevet 31. juli 2008 Herlig. Når det gjelder tråder og artikler om hvordan man skal ditt og datt, så finner man jo akkurat det samme i alle "kvinneblader" og slikt også. Jeg sluttet å kjøpe dem for lenge siden. Ja, man kan bli litt smårar av alle "rådene" man skal få.
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2008 #10 Skrevet 31. juli 2008 Jeg er opptatt av hva andre mener om ulike emner, det er jo noe av grunnen til å følge med på et diskusjonsforum. Men ikke så opptatt av det at jeg lar andre bestemme hva jeg skal mene og gjøre og ha på meg osv. Det er også veldig mange tråder her av typen "er dette normalt", "er jeg rar", "er jeg sær". Synes det er ok å være både sær og unormal, jeg, så lenge man tenker selv Hvis du ser på seksualitetsforumet så er folk enda mer opptatt av hva som er normalt og hva andre gjøre, og akkurat der får jeg vel følelsen av at enkelte bruker det til å overbevise andre igjen om at dette er helt normalt så dette må vi gjøre. Kan ikke akkurat si det ville vært noe overbevisende argument. 9 av 10 kg-kvinner gjør dette, så da må du også :gjeiper: Tenk selv, a folkens
Gjest Frk Åberg Skrevet 31. juli 2008 #11 Skrevet 31. juli 2008 (endret) Det er litt vanskelig å svare på. Jeg tror ikke man kan fullstendig unngå å bli påvirket av mote eller hva andre mener. Jeg er ikke en person har for vane å spørre andre direkte om råd, selv om det selvsagt skjer en gang i blant, men det betyr ikke at jeg ikke lar meg påvirke av andres meninger. Det ville jo nesten vært synd ellers. Om man gikk gjennom livet upåvirket av andre mennesker. Endret 31. juli 2008 av Frk Åberg
mysan Skrevet 31. juli 2008 #12 Skrevet 31. juli 2008 Jeg bryr meg nok mer enn jeg liker selv... Jeg kan godt finne på å kjøpe plagg som jeg synes er sååå kule, i frekke farger osv, men så ender det med at de blir hengende i skapet fordi det blir ubekvemt å gå med dem fordi jeg tror folk vil stirre på meg og lure på om jeg er rar... veldig feigt.
Gjest jka Skrevet 1. august 2008 #13 Skrevet 1. august 2008 Bryr meg ikke om hva folk mener eller tror om meg, men synes det er interessant å høre meninger om litt viktigere ting og å se ting fra flere sider.
Daria Skrevet 1. august 2008 #14 Skrevet 1. august 2008 Jeg bryr meg generelt sett lite om hva andre mener om meg -det har skjedd mer enn en gang at folk ser rart på meg på gaten På ungdomsskolen var jeg hun med de rare klærne og de sære og bestemte meningene hun aldri la skjul på (og var av den grunn heller aldri særlig populær, jeg gadd jo ikke smiske og jatte med de kule...). Jeg går stort sett i det jeg vil uten å bry meg med (eller ha så stor oversikt over...) hva moten og "ekspertene" mener jeg burde gå i. Jeg kan til og med uten å nøle begå det jeg etterhvert har skjønt nærmest er en dødssynd -gå i korte skjørt og blotte legger som hverken har sett sol, selvbruningskrem eller barberhøvel på lange tider(og tro det eller ei -ingen har hverken pekt, kastet stein eller ropt ukvemsord etter meg av den grunn...). I og med at jeg bryr meg så lite selv, har jeg litt liten tålmodighet med og forståelse for de som er veldig opptatt av hva andre mener. Spørsmål av typen "Kan jeg gå med dette plagget, eller er det helt ut" har i mine øyne bare ett svar -har du lyst, har du lov. Det samme gjelder for varianten "Jeg har så lyst til å gjøre det og det, men da vil jo andre tro/mene/si...". Og jeg glemmer ikke venninnen min som kom og ville låne Westlife-cdene mine, for "de har mange fine sanger, men jeg kan jo ikke innrømme at jeg liker dem." Hvis man ikke engang kan stå for musikken man egentlig liker, har man et problem... Helt upåvirket av samfunnet og menneskene rundt seg blir man vel aldri, og i noen sammenhenger og situasjoner skal man ta hensyn til andres meninger. Selv min punker-lillebror trekker i finstasen når anledningen krever det. Men jeg tror mange hadde hatt godt av å tenke litt mindre på hva andre mener. Stort sett bryr folk seg ikke så veldig -mennesket er et selvsentret vesen. Og et skjevt blikk i ny og ne er egentlig bare gøy...
Gjest StockDama Skrevet 1. august 2008 #15 Skrevet 1. august 2008 Jeg brydde meg mye før. Men fant ut at det kan umulig være bra for en, så jeg lærte meg å gi mer fanden. Jeg bruker det jeg vil, jeg hører på det jeg vil, jeg mener det jeg vil, om det er mainstream eller ei. Er mye mer fornøyd med livet mitt nå enn før.
mysan Skrevet 1. august 2008 #16 Skrevet 1. august 2008 Jeg ga nok mer beng før enn jeg gjør i dag, men nå er jeg jo en gammel dame og er nok litt redd for at noen skal tro at jeg ikke skjønner hvor gammel jeg er I min ungdom var jeg kledd i mye rart, og det ville jeg vært i dag også om jeg var ung. Jeg ville antakelig vært full av piercinger, tattiser og hatt de mest outrerte klærne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå