MarianneE Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Har 3 bokser med kremfløte i kjøleskapet, altså 9 dl til sammen. Disse går ut på dato til mandagen, hva gjør jeg med dem? Lurt på å bake kake og be familie på det. Mannen min foreslo en bøtte med kakao og krem Hjelp....
Brunhilde Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Du kan fryse i isterningposer så du har til saus. Du kan lage iskrem. Du kan bake luksusrundstykker med krem i stedet for melk som væske.
Arkana Skrevet 31. juli 2008 #4 Skrevet 31. juli 2008 Siden det er sommer passer det jo fint å lage iskrem av all fløten.
Gjest antigartner Skrevet 31. juli 2008 #5 Skrevet 31. juli 2008 Tips til bruk av fløte: Du lager en fet gryterett til middag, f.eks finnbiff med viltsaus der du erstatter all melk med fløte. I tillegg steker du vafler, der du erstatter det meste av melken med fløte. Du baker en bløtkake Du koker kakao med krem Du steker en luksusomelett, der du erstatter noe av vannet/melken med fløte Du lager hjemmelaget iskrem ..og vips må du ut og kjøpe mer fløte...
MarianneE Skrevet 31. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 31. juli 2008 bløtkake og så besøke familie tenker jeg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå