Gå til innhold

Pølser m/pommes frites

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er favoritten til min kjære og i dag slipper jeg visst ikke unna :fnise:

Noen forslag til hvordan man kan gjøre middagen litt mer spennende og, ikke minst, sunnere??

Skrevet

Masse salat? Jeg vet ærlig talt ikke, pølser og fritter er liksom ikke så sunt, og jeg ser ikke for meg noe annet enn de to tingene på tallerkenen.

Jeg syns grønne erter er veldig godt sammen med pølser, og i England serveres det noen ganger "mashed peas" til fish'n'chips, kan det være et alternativ som høyner matopplevelsen?

Skrevet

Ikke noe problem å gjøre dette sunnere.

For det første: råvarer. Bruk ferske poteter. Skrell og kutt dem til ønsket størrelse.

De kan friteres i vegetabilsk olje, eller stekes i ovnen. Anbefalte krydder: hvitløk, paprika, pepper, salt.

Gilde har noen pølser som er ganske sunne. I tillegg finnes kalkunpølser som heller ikke er særlig usunne.

Server sammen med de grønnsakene dere liker best. F.eks. mais, paprika og agurk. Man MÅ ikke ha en grønn salat om man ikke vil!

vel bekomme.

Gjest Tang Lung
Skrevet

Uff.....kalkunpølser er styggedom , ikkeno godt.....da spiser jeg heller orntli kalkun ;)

Skrevet

Go' og mager pølsene til Gilde er gode da :jepp:

Så er det sunnere og mindre kalorier og spise lompe i stedet for pølsebrød.

Skal du frittere pommes fritesen, så er solsikkeolje godt og et sunnere alternativ.

Skrevet
Er favoritten til min kjære og i dag slipper jeg visst ikke unna :fnise:

Noen forslag til hvordan man kan gjøre middagen litt mer spennende og, ikke minst, sunnere??

Det er da ett fett om det er usunt om du spiser det en sjelden gang slik det virker som du gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...