Gjest Gjest M Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Vi har ei jente på 13 måneder. Vi sliter litt med legging på kveldstid. Alt er (som regel, bare unntak av eventuelle fam. selskap, ferie ol) veldig rutinepreget. Jeg ammer henne (evnt pappa gir henne melk på flaske om jeg jobber) og vi legger henne i seng, synger nattasang og kysser henne god natt, og går ut. Da starter det. Hun hyler til vi kommer inn på rommet igjen. Da legger hun seg ned, og rett i sovestilling samtidig som hun sjekker etter at mamma eller pappa fortsatt står på rommet hennes og sette igang uroen over sengen. Dette gjentas opptil flere ganger, og er ganske slitsomt, både for henne og for oss. På dagtid må vi gjerne trille henne i vognen forå få henne til å sove (hun har forholdsvis faste sovetider på dagtid også). Hva kan vi gjøre for at lille snuppa skal klare å finne roen uten oss? Vi har prøvd skrikekurer, og vi passer alltid på at hun er trøtt når hun legges. Jenta vår er også en ordentlig morgenfugl! Våkner 4.30-5.30 hver dag. En av oss går inn og forteller at det fortsatt er natta, og at hun må legge seg ned igjen uten at dett ehjelper noe. Dette begynner vi å kjenne godt på kroppen nå. Har forsøkt å legge henne både tidligere og senere for å se om noe hjelper, men uansett så våkner hun rundt 5 (+/-). Noen tips? Kan nevnes at jeg fortsatt ammer morgen og kveld.
Gjest Gjest M Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Vi legger henne forresten mellom 19-19.30 hver kveld.
Arwen Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 Vi hadde masse hjelp fra The no-cry sleep solution på jenta mi da hun var mindre. Litt tidkrevende metode, men nå er legginga en lek i forhold til hva det var. Står egentlig ikke så mye nytt i boka, men var veldig greit å ha alt svart på hvitt når vi skulle sette igang.
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2008 #4 Skrevet 31. juli 2008 Har ikke noen tips, bare litt medfølelse.. Har det på samme viset her, guttungen på 14 mnd. sovner ikke hvis ikke vi er på rommet. Vi har også prøvd "skrikekur", men det gjorde bare vondt verre.. Han våkner rundt kl 04 for tiden, men her i huset er det IKKE morgen kl 04, så da ligger han og leker/ sutrer / skriker i et par timer.. Rundt kl 06 får han flaske, for da er JEG trøtt. Han sovner som oftest da, og sover til kl 08.. Akkja, det skal ikke være enkelt, får bare krysse fingre for at det ordner seg for oss begge etterhvert. :-)
Vingedama Skrevet 1. august 2008 #5 Skrevet 1. august 2008 Snuppa er heldigvis veldig grei å legge, men det hender det har tatt 2-3 timer før hun roer seg. Gir henne litt vann hvis hun har hylt lenge, og da roer hun seg som oftest. Vi må opp i 5-6 tida. Da er det morgen her hos oss.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2008 #6 Skrevet 2. august 2008 Her har vi også et ganske stort søvnproblem,bare at det har vært det fra h.n var født, til nå som h.n er et år!Må bysses eller ammes i søvn,så legger vi h.n forsiktig ned i sengen,og mange ganger våkner h.n da.Våkner minst 3 ganger hver natt og hylskriker.Har vært konstant trøtt i et år. Nå som h.n er blitt så stor er det enda vanskeligere å lære h.n å sovne av seg selv i senga. Kanskje du burde prøve å slutte og amme om kvelden og om natten hvis du gjør det? Jeg ammer noen ganger hvis h.n våkner om natten og har vanskelig for å sovne igjen,bruker det som en "nødløsning" når jeg er veldig trøtt og bare vil at h.n skal sove igjen.Men vet at h.n ikke trenger melk da,men bare bruker meg som smokk.
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2008 #7 Skrevet 10. august 2008 Snuppa er heldigvis veldig grei å legge, men det hender det har tatt 2-3 timer før hun roer seg. Gir henne litt vann hvis hun har hylt lenge, og da roer hun seg som oftest. Vi må opp i 5-6 tida. Da er det morgen her hos oss. Det var tidlig!Hvor gammelt er barnet?La babissen snutre litt så sovner det igjen.kl.7-8 er mer normalt når barnet nærmer seg 1 år men nå vet ikke jeg hvor gammelt barnet ditt er da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå