Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen skal jeg introdusere kjærsten for sushi.

I den anledingen sitter jeg å lurer litt på hva vi skal ha i glassene (til nå har jeg bare hatt sushi som lunsj- og da med vann som drikke).

Vurderte Sake- men har fått inntrykk av at dette er en søt vin (og har tilgode å høre at noen synes det er godt). Vi er mer på det tørre.

Så da er min neste tanke øl. Vet at det var å få kjøpt eget sushiøl i butikkene- men finnes det lengre?

Evt hvilket annet type øl?

Og dersom noen har tips til en god hvitvin (tørr) som passer til?

På forhånd tusen takk!

Skrevet

Da jeg var i Tokyo og spiste sushi gikk det i grønn te, ingefærøl og sake. :)

Skrevet

hva med winespritzer?

hvitvin og clubsoda blir blandet (du kan selv bestemme forholdet, selv har jeg ca 2/3 vin og 1/3 clubsoda) i et glass med masse isbiter...ta en rimelig hvitvin med ca 50%sødme

Skrevet

Sushi har ganske nyansert smak så det bør ikke kombineres med vin som er for smaksrik for da vil vinen bli for dominerende. I tillegg er det litt saltsmak slik at det kan være greit med vin som er litt fruktig eller har litt restsødme for å balansere det. Tror jeg ville gått for en Alsacevin, eller en tysk hvitvin. Unngå i så fall de billige merkene som polet er så glade i. Gå heller for en Spatlese til noe over en hundrings.

Vet at folk drikker øl til sushi, men skjønner ikke helt poenget. Mulig det er snakk om en lett øltype som er litt søtlig eller noe sånt.

Selv foretrekker jeg faktisk Solo (!!) til sushi, men vet ikke om jeg vil anbefale det til andre. Synes bare appelsinsmaken passer sammen med tunfisk og laks. Mulig det bare er meg :)

Vann er ellers helt håpløst. Fy!

Skrevet

Jeg synes man bør ha en oppvarmet flaske sake på lur iallefall. Så får man avgjøre om man vil bruke den etterhvert. Øl går også bra synes jeg.

Skrevet

Trådstarter ser uansett ut til å gi blaffen. Så hva er poenget med å gi råd?

Skrevet
Trådstarter ser uansett ut til å gi blaffen. Så hva er poenget med å gi råd?

Klar over det, men en tråd som denne kan andre komme over senere ved å f.eks. søke etter sushi. Jeg har ofte funnet mye nyttige slikt så selv om trådstarter ikke reagerer kan det godt hende andre finner brukbar info/råd senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...