Gjest plir Skrevet 31. juli 2008 #1 Skrevet 31. juli 2008 Hei! For fem år siden (?) var uoppussede leiligheter ettertraktet fordi folk kunne pusse opp selv og får det akkurat slik de ville. Etter det virker det som om det har vært mere populært å kjøpe ferdige oppussede leiligheter hvor man kan "flytte rett inn". Men nå som renten har steget og det skal bli litt vanskeligere å få lån, tror dere en "uoppusset" leilighet er interessant igjen om den legges ut for salg (fordi den blir litt billigere enn om den skulle vært fikset opp?) Hva slags innstilling har kjøpere til bolig idag, har du inntrykk av?
Gjest Gjest hei Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Jeg hadde vært positiv til en uoppusset leilighet! Bare det ikke er renoveringsobjekt hvor man må ha alt fra nye rør til ... ja alt! Kjøper man noe med slitte vegger og slitt gulv etc, så kan man jo fikse det selv hvis man har tid, og få det akkurat slik man vil. Personlig synes jeg ikke noe om de nyoppussede leilighetene/husene siden alle er like! Ikke noe originalitet.. Kjedelig å flytte inn i nyoppusset hvor man har betalt i dyre dommer for dette, også får man seg ikke til å endre det fordi man da har betalt så mye for det..
Mosefruen Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 markedet her i oslo er utvilsomt slik at fiks ferdig trenger maks litt maling får bra pris, mens opppussing omtrent ikke selger. Folk har ikke tid og lyst til å drive med oppussing, og det er laaange ventelister hos rørlegger ol.
Bomull Skrevet 31. juli 2008 #4 Skrevet 31. juli 2008 markedet her i oslo er utvilsomt slik at fiks ferdig trenger maks litt maling får bra pris, mens opppussing omtrent ikke selger. Folk har ikke tid og lyst til å drive med oppussing, og det er laaange ventelister hos rørlegger ol. Ja dette inntrykket har jeg også. Jeg har sett flere nyoppussede leiligheter bli solgt langt over takst, mens nomale eller oppussingstrengende leiligheter ikke blir solgt eller går for takst/under takst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå