Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Har driti på draget nå... Gikk fra og være platinablond til karamell sjokoladebrun for et par uker siden... Det var en forsåvidt fin farge, men veldig gjennomsiktig, som ikke var så fint.. Tenkte da at hvis jeg tar et hakk mørkere, blir det sikkert bedre...Valgte da vanlig brun.. Nå sitter jeg her med så og si knallsvart hår :gråte: Ser ut som en DeathMetal jente hehe Dt blir altfor hard farge i forhold til huden min osv. Så da er mitt spørsmål siden jeg ikke har råd til frisør... Kan jeg rette det opp igjen ved å kjøpe en brunfarge som er et hakk lysere? Har ikke peiling på brune farger...Spurte hos frisør, og hun sa jeg måtte ha en farge med røde pigmenter i.. På forhånd tusen takk for hjelp!!!!
Sekretæren Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Har driti på draget nå... Gikk fra og være platinablond til karamell sjokoladebrun for et par uker siden... Det var en forsåvidt fin farge, men veldig gjennomsiktig, som ikke var så fint.. Tenkte da at hvis jeg tar et hakk mørkere, blir det sikkert bedre...Valgte da vanlig brun.. Nå sitter jeg her med så og si knallsvart hår :gråte: Ser ut som en DeathMetal jente hehe Dt blir altfor hard farge i forhold til huden min osv. Så da er mitt spørsmål siden jeg ikke har råd til frisør... Kan jeg rette det opp igjen ved å kjøpe en brunfarge som er et hakk lysere? Har ikke peiling på brune farger...Spurte hos frisør, og hun sa jeg måtte ha en farge med røde pigmenter i.. På forhånd tusen takk for hjelp!!!! Min erfaring er at det ikke funker å få det lysere med vanlig farge hvis det du har fra før er ganske mørkt. Jeg prøvde avfarging selv en gang, og det ble skjoldete og pistrete. Jeg har også gjort som frisøren din sa, uten at det hjalp. (Håret mitt har vært gjennom mye rart) Du kan vente en ukes tid, som regel vaskes mye av fargen ut de første vaskene. Om det ser like jævlig ut om ei uke, har jeg ikke annet råd enn å gå til frisør. I min verden er dette verdt å bruke kredittkortet på
Gjest Pupsilure Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 Dette har skjedd meg mange ganger. Men jeg kler ganske mørkt/svart hår, så jeg tar det ikke så tungt. Selv om jeg får litt sjokk hver gang. "Hva, ble det så mørkt igjen!" Tror ikke det er så mye du får gjort nei... Har sett at man får kjøpt avfargingskit, men vet ikke om jeg ville prøvd det, håret blir veldig ødelagt av det Eller så kan du ta striper hjemme da. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 Takk for svar :D Striper var jo en god ide Da får jeg bare la håret slappe av en stund med kuring osv før jeg prøver det..Det er jo ihjel bleket under fargen hehe..Eller frisør da..Får ta litt ekstravakter siden jeg allerede har brukt opp det jeg har på kredittkortene...usjameg!!
milla-mor Skrevet 30. juli 2008 #5 Skrevet 30. juli 2008 Jeg har tatt avfarging på sort hår. Etter èn omgang, ble det rød-oransje, og etter enda en omgang, ble det oransje-blondt. Så jeg gikk faktisk med dette makkverket av en jævlig hårfarge (for det var vanvittig ujevnt) i to uker, før jeg bestemte meg for at det var lang nok hviletid, og farget det gyllenbrunt. Det ble i og for seg helt fint, men så kom jeg på at jeg egentlig liker det best mørkt, så da ble det nesten sort igjen. Hehe, skal ikke være enkelt! Men det funket, ihvertfall med avfarging...
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2008 #6 Skrevet 31. juli 2008 Jeg har opplevd d samme, jeg farga det fra blondt til brunt hos frisøren, tok 4 timer!S Så skulle jeg selv bare farge det litt mørkere når etterveksten kom.Da ble det heeelt svart. Først var det uvant fordi jeg er ganske lys, men med litt solarium og solpudder ble det ikke så verst. Jeg gikk til frisøren og fikk meg noen striper, så gjorde jeg resten selv. Nå er det gylden brunt. Så en må bare ta det gradvis...
Rosalind Skrevet 31. juli 2008 #7 Skrevet 31. juli 2008 Anbefaler deg å kure håret flere ganger; det åpner hårstråene og trekker ut fargen. Avfarging ville jeg ikke prøvd meg på, både med tanke på deg grusomme resultatet (hva gjør du da?) og at håret er slitt etter bleking fra før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå