Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, riktig, døde menn går altså på ski!

Iallefalg om vi skal tro tittelen til Knut Nærum sin krimkomiske bok :)

Noen som har lest den?

Jeg kjøpte den i går, er kommer halveis, har problemer med å ligge den fra meg :D

Godt å endelig ha funnet en god bok...

Begynner bli mer og mer sjeldne!!

Hva synes du om den?

Smaken er som vanlig delt, kan jeg tenke meg,

men tror de fleste som har kjøpt og lest den har likt Knut Nærum sin humor fra før av, og har derfor neppe blitt noe spest skuffet?

Noen som har lest "Å" -boken han har kommet ut med?

Eller tegneserien "Rita Bloid" ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så morsom som Litteraturhistorien hans - men som elsker (dog ikke nødvendigvis kjenner) av krim og særlig påskekrim - så elsket jeg den.

Gjest Gjesta
Skrevet

Denne boka var den første (og eneste) jeg har lest av K.Nærum - men jeg må si jeg satt igjen med blanda følelser. Jo, den var morsom, men jeg ble litt skuffa. Hadde vel andre forventinger, tror jeg.

Men fyren er morsom da - ingen tvil om det her i gården, i allefall!

Skrevet

"Vi forlot det populære turterrenget, og møtte stadig færre mennesker utover i den hvote ødemarken. En stor bygning tegnet seg i det fjerne. Det var en hytte i sveitserstil, den lå i en skråning, og på oppsiden hadde den inngang direkte til annen etasje. Da vi kom nærmere så jeg at den hadde bindingsverksfasade på nedsiden, en romslig terasse og to etasjer i hyttas fulle bredde. Den var trolig reist iløpet av de siste femten årene, men i motsetning til ferdighyttekatalogenes sveitserhytter, hadde denne et preg av autentisitet; jeg ventet at snøscooterne når som helst skulle bli overdøvet av jodling."

Jeg dultet Sverre i siden, han så på meg. Jeg la pannen i spørrende folder og pekte mot hytta.

-Er det der? brølte jeg.

-Nei! brølte han tilbake.

-Pokker! Da har jeg nettopp beskrevet den til ingen nytte!

Hehehe, er sånt som gjør den så morsom! :hoho::hoho:

Skrevet

Tror jeg vil lese den. Hadde planer om å kjøpe den første gangen jeg så den, men på grunn av andre økonomiske prioriteringer så tar det litt tid.

Knut Nærum er jo en utrolig morsom fyr, så det er nok verdt det : - )

Skrevet

Ja, den er ikke superbra, hehe, men den er tiltalende :D

Koster 99 kr i povketbokform,

men er best med hard, om du liker lese bøker om og om igjen....

Blir desverre lett slitt etter å ha lest i pocket.

Hard koster den ca 250kr.

Skrevet

Men dere som liker denne - får absolutt med dere Littertaurhistorien også - den er virkelig hylende morsom!

*løper inn i stuen og finner den for å lese den igjen for tredje gang*

Skrevet

Jeg leser jo ikke bøker engang. :oops:

Skrevet

Kira, dah!

Denne må du lese :)

Begynne et sted, vet du!

Har baaaaare godt av litt lesing :blunke:

Ja, tenker jeg løper på butikken på mandag og får fatt i litteraturhistorieboken til Mr.Nærum !

Fått interessante omtaler, ihvertfall!

*glede seg*

Skrevet

Døde menn går på ski er storveis! Kjøpte den i påsken, som seg hør og bør. Masse småkommentarer til leserne og en rimelig infløkt historie. Burde nok skaffe Litteraturhistorien også. Digger Knut Nærums humor. :)

Catzy

Gjest Anonymous
Skrevet

Krimboken er en nesten-genial lek med ulike krimsjangre, jeg har sansen for dette! Mord i lukkede rom, "umulige" mord, bortgjemte geniale replikker... - les den!

MEN "Norsk litteraturhistorie fritt etter hukommelsen" er enda bedre, ja! Bare omslagsbildet er verd boken!

Knut Nærum er Norges morsomste mann! Jaja, nest etter Jagland, men han er som tidligere nevnt mest ufrivillig...

:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...