Gå til innhold

BH

gizmoo

Anbefalte innlegg

Har alltid trodd at jeg brukte 80 c eller d.. har også brukt 85 c.... I dag var jeg i undertøysbutikken CHANGE og fikk vite at jeg brukte 70 F!!!!!? Så veldig tvilene på damen som målte dette... men etter at jeg prøvde gikk selvtilitten opp flere hakk. Formene kommer perfekt frem og jeg ser plutselig tynnere ut i overkroppen! Går aldri tilbake til undertøy i de store kleskjedene nei..... Uansett om Bhene er dyrere er det verdt det. Anbefales til alle som ikke har prøvd;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vurdert å gå å få meg målt jeg også.. Bruker nå 80 B men har vært borti flere størrelser som 75 C, 80 C, 85 B.. Hva var det egentlig hu dama målte som gjorde at hun kom frem til størrelsen? Omkrets rett under puppene og over? Kunne jo prøvd å måle selv for å forsikre meg om at jeg ikke er helt på jordet. Hvilke butikker er det som har denne "tjenesten"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner

Nesten alle bruker feil BH-størrelse, har det vist seg. (Har ingen lenker, men damene på undertøysbutikkene sier det og jeg har også lest det i utallige artikler på nett og i blader.) Rene undertøysbutikker hjelper deg gjerne med å finne riktig størrelse. De måler omkretsen rett under brystene, og deretter finner de en BH med liten nok omkrets og store nok skåler til at en ikke får "fire pupper".

Riktig omkrets sitter temmelig stramt! Litt uvant i begynnelsen. Det er sikkert der de fleste av oss gjør feil.

Selv har jeg så store pupper at jeg bare kan glemme å handle i kjedebutikker, så denne åpenbaringen fikk jeg for mange år siden. Har tipset flere venninner med mer normal BH-størrelse om dette også, og de fleste kommer ut av undertøysbutikkene som "nye mennesker". De fleste er temmelig overrasket over hvor stooore skåler de trenger, da! :) (Ikke uvanlig at 80 B blir til 65 eller 70 D, E. eller F.)

Selvom det er kostbart, er det verdt det. Dette gjelder spesielt hvis en skal pynte seg til fest, bryllup osv. Det er mange antrekk som sitter mye finere hvis undertøyet er riktig. Dessuten tar i alle fall jeg bedre vare på dyre plagg enn billigplagg. Dermed kan en dyr BH vare i årevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyggelig

Dere sier at riktig størrelse skal sitte ganske stramt.

I den forbindelse lurer jeg på om ikke dere får sånne røde, vonde merker på sidene av det? På samme måte som en bukse lager merker dersom den er for trang i livet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner
Dere sier at riktig størrelse skal sitte ganske stramt.

I den forbindelse lurer jeg på om ikke dere får sånne røde, vonde merker på sidene av det? På samme måte som en bukse lager merker dersom den er for trang i livet osv.

Jeg har fått litt merker i starten av enkelte helt nye BH-er. Det går over etter etpar vask.

Det kommer også litt an på hvordan BH-en er sydd, særlig hvor bredt "strikkbåndet" nederst er. Jo bredere strikkbånd jo mindre røde merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyggelig
Jeg har fått litt merker i starten av enkelte helt nye BH-er. Det går over etter etpar vask.

Det kommer også litt an på hvordan BH-en er sydd, særlig hvor bredt "strikkbåndet" nederst er. Jo bredere strikkbånd jo mindre røde merker.

Hva med valker da? Siden det er så stramt, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest antigartner
Hva med valker da? Siden det er så stramt, mener jeg.

Den riktige BH-en skal ikke gi noe mer synlige ryggvalker enn en allerede har.

Dessuten er alternativet, med BH-bue (der BH-en går nesten opp i nakken bak) på ryggen, og fire pupper (slik en får hvis skålene er for små), enda mindre pent enn ryggvalker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner

Ingen årsak, du (bare hyggelig, he he - verdens dårligste ordspill)!

Ryggvalker får vi bare leve med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er et under hva en bh som passer kan gjøre. Jeg er selv en 70E og riktig bh gir meg både god støtte og en penere figur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kan ikke BHer som virkelig passer, gjøre at puppene ser mindre ut? Jeg kjøper alltid BH med gel innlegg hos de store kjedebutikkene, og er fornøyd med det.

Men har også lyst til å gå til undertøysbutikk, hvis det kan gjøre meg enda mer fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ordentlig bh vil kunne løfte puppene dine og fremheve de bedre, såfremt du ikke kjøper en minimizer da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel på flere undertøysbutikker er La senza og Lalina..... En smart ting er å sjekke BH str i en slik butikk og dermed bestille fler BHer på nett i samme merket.... Sikkert mye billigere på nett. Og for å svare på noen av de andre spm. her: Ja, det er strammere, men valkene syns mindre. Ser faktisk mye smalere ut rundt ryggen. Båndet er ganske bredt så det hjelper til med å få vekk valkene. Puppene ser også mye større ut med finere fasong. Ta turen innom en undertøysbutikk; Anbefaler Change;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk også en åpenbaring når jeg var på lalina og fikk sjekket størrelsen min: 60E! Jeg som trodde jeg var en 75B.. :fnise:

Alt av topper satt jo så MYE finere! Og ble faktisk mindre sliten i rygg og nakke og. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...