Filur Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Første gang i min karriære på kg at jeg skriver i dette forumet. (Det sier vel sitt ) Saken er at jeg har bestemt meg for å begynne å gå fra jobb. Det er et stykke, og såklart, rett opp en jævla fjellvegg hele veien. Er trossalt Bergen det er snakk om. Har gått turen noen ganger, og merker at det er ypperlig trim, men føttene mine har vert ødelagte etterpå. Trenger altså noen skikkelige gåsko. Men de må se bra ut. Gjerne merkesko. Har ikke en utpreget sporty stil, og de må nesten passe til antrekket jeg har på meg. Derfor kan det ikke være rene fjellturskoene liksom. Jeg leter vel etter noe som kan se ut som det kommer fra Stress, Tennis eller noe i den gata, som ikke bare duger til å flashe merke, men også tåler en trøkk og er bra for føttene mine. Helst noe utpreget feminint. Er jeg storkrevende nå? Vil helst kun bli sett iført stiletthæler jeg men..
Gjest Lacuna Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Kravene du stiller er nok umulige (jeg snakker av erfaring). En mulighet er selvsagt å gå i fornuftige sko, og deretter skifte til lekre sko når du er vel framme.
Gjest antigartner Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 Enig med foregående innlegg! Gode merker for "spasersko" (for å bruke et riktig gammeldags uttrykk) er f.eks Lowa og Merrell . Litt lettere sko, med et visst kjerringpreg, kommer fra Rieker.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2008 #4 Skrevet 1. august 2008 Enig med foregående innlegg! Gode merker for "spasersko" (for å bruke et riktig gammeldags uttrykk) er f.eks Lowa og Merrell . Litt lettere sko, med et visst kjerringpreg, kommer fra Rieker. Det er jo terrengsko (bortsett fra de siste, som ingen ville finne på å gå særlig langt med). Asfaltsko trenger helt andre kvaliteter. Hva med Nike, Puma, o.a treningsskomerker - har ikke de noe for asfaltgåing. Noen som har prøvd dem?
Gjest Eurydike Skrevet 1. august 2008 #5 Skrevet 1. august 2008 Jeg anbefaler walking shoes fra Rockport.
Filur Skrevet 2. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. august 2008 Det er jo terrengsko (bortsett fra de siste, som ingen ville finne på å gå særlig langt med). Asfaltsko trenger helt andre kvaliteter. Hva med Nike, Puma, o.a treningsskomerker - har ikke de noe for asfaltgåing. Noen som har prøvd dem? Jeg og tenkte på noe sånt. Gjorde et litt halvhjertet søk på noe fra Puma i går, men jeg har jo virkelig ikke peiling, og uten videre veiledning hadde jeg bare endt opp med å ta de jeg synes var finest uansett hva som egentlig var bruksområdet. Men om jeg trenger sko for tur i marka, bør jeg da se på antigartners linker? Fant plutselig ut at jeg trenger det også. Dette begynner å ligne mer og mer på en ond sirkel. Som forøverig spiser opp mitt respektive skobudsjett.. :dåne: Jeg anbefaler walking shoes fra Rockport. Nå fikk jeg forhåpninger igjen.. Falt litt for disse. Takk for tips!
Gjest antigartner Skrevet 2. august 2008 #7 Skrevet 2. august 2008 Det er jo terrengsko (bortsett fra de siste, som ingen ville finne på å gå særlig langt med). Asfaltsko trenger helt andre kvaliteter. Hva med Nike, Puma, o.a treningsskomerker - har ikke de noe for asfaltgåing. Noen som har prøvd dem? Hvis spørsmålet hadde dreid seg om løpesko, ville jeg vært enig med deg. Løpesko for asfalt trnger en annen demping enn løpesko for asfalt. Når det gjelder gå-sko, så har jeg laaaang erfaring som asfaltgjenger, og kan forsikre om at både Lowa og Merrell har sko som fint kan brukes til begge deler, selvom de primært er terrengsko. Jeg går selv 5 km på asfalt hver eneste dag i Lowa-sko. Dessverre er de kjempestygge.
onyx Skrevet 2. august 2008 #8 Skrevet 2. august 2008 Nå vet jeg ikke om Geox er å få i Norge, men de har ihvertfall mange gode sko som både duger å gå i og som ikke ser så verst ut.
Vera Vinge Skrevet 2. august 2008 #9 Skrevet 2. august 2008 Jeg har noen Nike-sko som er veldig gode. De er helt svarte og ikke klumpete til å være sporty sko (vel, de har egentlig et hvitt Nike-merke på hver sko, men de har jeg tusjet over med svart tusj, sånn at skoen er helsvart). Jeg kjøpte dem i USA, men mener å ha sett noe lignende i Norge. Jeg har aldri hatt så gode gåsko som ikke er joggesko.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2008 #10 Skrevet 2. august 2008 Nå vet jeg ikke om Geox er å få i Norge, men de har ihvertfall mange gode sko som både duger å gå i og som ikke ser så verst ut. Prøvde noen geox-sko i dag. Dessverre ikke min størrelse. men, de finnes i Norge.
Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 6. august 2008 #11 Skrevet 6. august 2008 Jeg anbefaler Timberland. Har gått med sko fra dem på asfalt og i skog og mark i flere år, og det er absolutt noen av det beste jeg har hatt på beina. Hvis du leiter litt i kvinnekategorien under produkter, ser du at de har mye å velge i. Både sko som ser helt vanlige ut, og sko med mer friluftspreg. Det er absolutt verdt hver eneste krone! Og i og med at du bor i Bergen (som jeg også gjør), kan det være godt å ha sko som tåler en regnskur uten å bli ødelagt
Gjest Gode gåsko,men kanskje ikke til Skrevet 11. august 2008 #12 Skrevet 11. august 2008 Første gang i min karriære på kg at jeg skriver i dette forumet. (Det sier vel sitt ) Saken er at jeg har bestemt meg for å begynne å gå fra jobb. Det er et stykke, og såklart, rett opp en jævla fjellvegg hele veien. Er trossalt Bergen det er snakk om. Har gått turen noen ganger, og merker at det er ypperlig trim, men føttene mine har vert ødelagte etterpå. Trenger altså noen skikkelige gåsko. Men de må se bra ut. Gjerne merkesko. Har ikke en utpreget sporty stil, og de må nesten passe til antrekket jeg har på meg. Derfor kan det ikke være rene fjellturskoene liksom. Jeg leter vel etter noe som kan se ut som det kommer fra Stress, Tennis eller noe i den gata, som ikke bare duger til å flashe merke, men også tåler en trøkk og er bra for føttene mine. Helst noe utpreget feminint. Er jeg storkrevende nå? Vil helst kun bli sett iført stiletthæler jeg men.. Jeg anbefaler Ecco sko. Jeg har noe lignende stil som deg, men gir blaffen frem og tilbake fra jobb. Det er verdt det. Trikset ligger i å se opp i stedet for ned, når du skal til jobb er du antagligvis så trøtt at du ikke tenker på noe annet enn søvn. Når du går hjem er du så sliten at alt du tenker på er hjem. Det er uansett verdiløst å trimme når føtter og bein kan ta skade av det, slik tenker jeg.
Janne B Skrevet 12. august 2008 #13 Skrevet 12. august 2008 Jeg anbefaler Ecco sko. Jeg har noe lignende stil som deg, men gir blaffen frem og tilbake fra jobb. Det er verdt det. Trikset ligger i å se opp i stedet for ned, når du skal til jobb er du antagligvis så trøtt at du ikke tenker på noe annet enn søvn. Når du går hjem er du så sliten at alt du tenker på er hjem. Det er uansett verdiløst å trimme når føtter og bein kan ta skade av det, slik tenker jeg. Er helt enig, med gjest. Det er bedre å se litt rar ut enn å ofre føttene, hvertfall når det er snakk om kun til og fra jobb. Ikke at det nødvendigvis er kun av den grunn. For dårlig fottøy kan nesten være mot sin hensikt, og vil på en dårlig dag gjøre føttene ømme før dagen har begynt. Det viktigste er ikke at du ser lekker ut, men at du blir lekker:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå