Gjest Gjest_heidi_* Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Hei! Om en uke reiser jeg til sørøst- Kreta og makrigialos. Er det noen her som har vært der? Eller i nærheten. Jeg ønsker å få tips til hva som er verdt og få med seg der nede av utflukter, restauranter, strender osv:) Hilsen Kretaelsker:)
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2008 #2 Skrevet 31. juli 2008 Mange fine strender i området. Hvis du følger noen smale stier kan du finne en strand helt for deg selv. Inntil klippene er det ganske fint å snorkle. Vi så mye fisk og noen sjøstjerner. Da vi snorklet ved en øde strand så vi også en sjøslange, men den var sky og gjemte seg da den oppdaget oss. Vi så også en slange som lå i sola rett utenfor hotellet vårt. Den forsvant også fort da vi kom. Det er mange spisesteder langs stranden i Makrigialos. God gresk mat. Landsbyen Pefki som ligger i fjellene noen km fra Makrigialos er verdt et besøk. Hvis dere leier bil vil jeg anbefale en dagstur til byen Sitia kombinert med bading på palmestranden Vai. Byen Ierapetra er også verdt et besøk. Det er ingen typisk turistby. Byen er ikke så vakker, men den virker ekte. Både strandpromenaden og bakgatene har sjarm. I området ved Ierapetra er det mange koselige landsbyer. Vi spiste middag i en av disse landsbyene en kveld og tok også et kveldsbad der. Det er også mulig å ta båten ut til en ubebodd øy (Chrissi island) - hvis det er vindstille er det fint å snorkle der. Der det er finest å snorkle er det skarpe steiner på bunnen - svømmeføtter eller sandaler anbefales. Men det er også en nydelig hvit sandstrand der.
primadonna Skrevet 31. juli 2008 #3 Skrevet 31. juli 2008 ja reis til knossos (tror det er slik det skrives) var der men da var det hetebølge 48 grader så vi var ganske pisst når vi måtte stå i kø. ha med nokk vann. ellers god tur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå