Gå til innhold

Litt fresh kake til bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke akkurat noen kakebaker, men liker å lage annen mat, så det burde vel la seg gjøre å få til noe. Har sett litt på "Flykrasj-kaken" på detsoteliv.no, men den bør lages samme dag som det spises. Det er litt upraktisk til akkurat dette bryllupet. Det beste hadde vært om jeg kunne laget det meste på forhånd.

Vil helst lage en frisk og lekker kake som ikke er altfor tung og usunn, samt at den bør se fantastisk ut!

Noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest antigartner
Skrevet

Hva med å bake en ostekake av den typen med kjeksbunn og litt frisk, sitronaktig ostemasse oppå. Når ostemassen er stivnet heller du på et lag med gele.

Dette bruker å være en slager blant de litt tyngre kakene.

Skrevet

Sist jeg var i bryllup var det snickerskaka som gikk først. Dette var midt på sommeren og det var tydelig at folk syns det smakte med denne litt salte kaka sammen med alt det andre søte.

Ellers er ostekake et friskt alternativ. Jeg pleier å ha rød gele mellom kjeksbunn og ostemasse. Blir en lys fin kake som du kan dekorere med all slags frukt/bær.

Gjest *Mim*
Skrevet

En pavlova er frisk, lett og deilig. :) Går også an å bake en grov nøttebunn, bre vaniljekrem over og toppe med sesongens bær og frukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...