Gjest Gjest_Reiseglad_* Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Hallo:) Overskriften min sier vel egentlig alt. Noen som har vært på Zakynthos? Hva anbefaler dere å gjøre der nede? Takk for svar.
Gjest hellasfarende Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Hei Ja var på zakynthos i mai... Dette er en romantisk øy... men desverre lite som "skjer".. Men det er mange flotte steder å reise til... b.la. smugglers wrek, og på sørvest siden.. Anbefaler IKKE å kjøre scooter der, veiene er nemlig speilglatte og veldig svingete... vi sklei med scooteren selv om vi kjørte kjempe sakte... da vi fortalte det til utleieren sa han at 50 prosent av alle turistene sklir på en glatte asfalten... Hotellene er helt grei... Ellers er øya som andre steder i hellas, hyggelig folkeslag, litt turistvennelig og litt søpplete og guffent. Selv om det står 300 m til strand og du tenker jess, gangavstand, så kan det kansje bare være en sjølinje med en meters bred strand og forsøplet, og mange km til en av de bedre strendene.... Øya er en av de mer regnfulle øyene så reising utenom midt i sesongen kan bli en regnfull ferie... F.eks den turen vi hadde i mai... (var finere vær i norge da) Skikkelige koselige handlegater, MASSE trafikk, (der det er trafikk), og ja egenlig veldig lite å se og gjøre... Høres ut som det var en tragiask ferie jeg var på , men jeg reiste for å slappe av.. så den var grei..
Gjest hellasfarende Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 Glemte å si at de nydelige strendene ligger på en halvøy i sør-øst.. men dette hjelper guidene dere med... Og guidene er verdens greieste.. Kan leie 4-hjuling da... det gjorde vi og kjørte helt til "skillpaddeøya".. romantisk..
Ce'Nedra Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 Få med dere båtturen til Smugglers Wreck, knallfin tur. Hva er dere ute etter å oppleve? Zakynthos er ikke den mest spennende greske øya, men den har Laganas som er en skikkelig partyby.. Nesten for mye party etter min smak.. hehe.. Ikke en spesielt fin plass, men den beste om det er festing dere er ute etter. Agios Nikolaos er den fineste stranda på øya (bortsett fra den ved Smugglers wreck, men der er ingen hoteller), og den nærmeste byen er Vassilikos. Jeg ville gått for den om jeg skulle reist dit igjen. http://www.greeka.com/ionian/zakynthos/zakynthos-beaches.htm
Gjest Gjest_reiseglad_* Skrevet 31. juli 2008 #5 Skrevet 31. juli 2008 hallo igjen nei, det er jo en avslapningsferie vi skal på! men er jo greit å vite hva slags muligheter vi har der nede:) takk for svar forresten 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå