Jare79 Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Jeg har vært i forhold i nesten ett år. Første tiden kunne hun nesten ikke få nok (enkelte dager flere ganger pr dag :gjeiper: ) De siste 2-3 mnd har det bare blitt mindre og mindre... Nå kan det vel fort bli en uke eller mer... Snakka med henne i dag pr tlf (har ikke sett hverandre på 14 dager pga ferie) at hun kommer hjem om 3 dager i stedet for 4... Lurte meg da til å si "at da kan det kanskje bli sex en kveld tidligere antatt... " Svaret: "Er det eneste du har i hodet?" Er dette før mye å forvente i ett forhold? Lysten forsvant ihvertfall fort.. Hva mener dere?
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Er ikke alltid et sjakktrekk å snakke om sex som det du gleder deg mest til . Greit å tenke det , men kanskje hun forventet litt mere modenhet fra deg, og ikke bare " fett- da kan vi ha sex en dag tidligere". Det er vel andre ting du gleder deg til å gjøre med henne?
Mamma1 Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 (endret) Enig med gjest her. Om det var det eneste mannen min gledet seg til etter 14 dager, hadde jeg blitt sur jeg også. Selv om du ser veldig frem til det, er det nok ikke det hun tenker mest på- sånn er ofte vi damer. Endret 30. juli 2008 av Mamma1
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 Jøss. Hadde jeg gått uten sex i flere uker, langt borte fra mannen min tror jeg nesten at jeg hadde sendt han masse pirrende sms-er og sikkert også en mms eller to også.. Jeg hadde fortalt han hvor utålmodig og kåt jeg var og hvor mye jeg gledet meg til å komme hjem. Noen jenter er bare så utrolig kjipe. All medfølelse til deg, trådstarter.
Jade Skrevet 30. juli 2008 #5 Skrevet 30. juli 2008 Hun hadde sikkert en dårlig dag. Når du sa det, tolket hun det nok som at du ikke savnet henne, kun noen å ligge med. Hun hadde kanskje samtalen klar i hodet hvor du fortalte hvor mye du savnet henne, og så kom den kommentaren din... Kanskje hun er lei av deg? Hvem vet. Spør du henne, så får du kanskje svar. Forklar at kommentaren var ment som en spøk og ikke er representativt for alle dine følelser du har for henne, og at det ikke var meningen å fornærme henne. Fortell at du er overrasket over at hun ble så sur for kommentaren, og at du gjerne vil vite hvorfor. PMS kan også gjøre alle uskyldige kommentarer til de verste fornærmelser. Går hun på p-piller? Annen hormon-prevensjon?
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2008 #6 Skrevet 1. august 2008 Hvis dette er noe du har mast på henne om tidligere så var det vel ikke akkurat noen vinnende kommentar. De fleste ønsker vel gjerne å bli savnet for litt flere ting enn sex.
Gjest Pupsilure Skrevet 1. august 2008 #7 Skrevet 1. august 2008 Jeg hadde nok også blitt sur. Er det alt han tenker på, liksom, når jeg har vært borte så lenge.
Gjest Gjest_Betten_* Skrevet 1. august 2008 #8 Skrevet 1. august 2008 Jeg har vært i forhold i nesten ett år. Første tiden kunne hun nesten ikke få nok (enkelte dager flere ganger pr dag :gjeiper: ) De siste 2-3 mnd har det bare blitt mindre og mindre... Nå kan det vel fort bli en uke eller mer... Snakka med henne i dag pr tlf (har ikke sett hverandre på 14 dager pga ferie) at hun kommer hjem om 3 dager i stedet for 4... Lurte meg da til å si "at da kan det kanskje bli sex en kveld tidligere antatt... " Svaret: "Er det eneste du har i hodet?" Er dette før mye å forvente i ett forhold? Lysten forsvant ihvertfall fort.. Hva mener dere? Jo, jeg synes det var turn-off å lese innlegget ditt. Gjennom hva du skriver tenkte jeg "oi, glad jeg ikke er sammen med en utålmdig og enssporet og uromantisk "gutt". " Den statistikken din er turn-off. Det du sa til henne i telefonen var turn-off. Mange kvinner liker menn som fokuserer på kvalitetene, det vi har i oss, humoren, de felles interessene...og lara sex være noe som bare er der i bakgrunnen, som ikke en gang bør nevnes, fordi det er bra, fordi man har det bra sammen ellers. Sex er for mange ikke det mekaniske og tekniske og statistiske du refererer til. Jeg er glad for å være sammen med en Mann, og ikke en Gutt...
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2008 #9 Skrevet 1. august 2008 Det var kanskje uklokt av trådstarter å være så direkte, men jeg synes jenta overreagerer. For meg er sex og nærhet viktig, og med mindre jeg hadde store menssmerter og voldsom blødning (som ville få meg til å føle meg ulekker eller uopplagt), så ville jeg ikke reagert negativt. Men om han hadde vært lur nok til å si noe ala "Jeg gleder meg til å kjenne duften av huden din og holde rundt deg igjen", så hadde det nok blitt bedre mottatt. At kjæresten min gleder seg til å treffe meg igjen som person hadde jeg bare tatt for gitt.
Jade Skrevet 1. august 2008 #10 Skrevet 1. august 2008 Men om han hadde vært lur nok til å si noe ala "Jeg gleder meg til å kjenne duften av huden din og holde rundt deg igjen", så hadde det nok blitt bedre mottatt. Jeg skulle likt å se gutten/mannen som hadde puttet disse ordene i sin munn. Hvis min samboer hadde sagt noe slikt, ville jeg følt det som veldig unaturlig (men søtt at han ville være mer romantisk, så jeg hadde ikke sagt noe om det).
Ce'Nedra Skrevet 1. august 2008 #11 Skrevet 1. august 2008 Jøss. Hadde jeg gått uten sex i flere uker, langt borte fra mannen min tror jeg nesten at jeg hadde sendt han masse pirrende sms-er og sikkert også en mms eller to også.. Jeg hadde fortalt han hvor utålmodig og kåt jeg var og hvor mye jeg gledet meg til å komme hjem. Samme her.. Vi kommer stadig med lignende kommentarer (ofte mest på gøy) til hverandre når vi har vært borte fra hverandre. Er absolutt ikke noe å bli sur for, synes jeg.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2008 #12 Skrevet 1. august 2008 Samme her.. Vi kommer stadig med lignende kommentarer (ofte mest på gøy) til hverandre når vi har vært borte fra hverandre. Er absolutt ikke noe å bli sur for, synes jeg. Det er ofte at man i et forhold har sex mindre etterhvert enn i nyforelskelsesfasen. Når man er nyforelska bruker man sex for å få den nærheten man trenger. Etter en stund så kjenner jenter nærhet of frigjør kjærlighetshormonet oxytocin når man bli kosa me elle stryki osv, mens menn må ofte få orgasme for å få opp oxytocin nivået, så det kan også være en biologisk forklaring. Nå ska jeg ikke skjære alle under en kam, men det kan være at kjæresten din har litt behov for ømme ord og litt kos, og så kan jo sexen komme ut ifra det. Den kommentaren var nok litt uheldig, når man ikke har sett hverandre på to uker er det greit å si man savner personen enn å komme me jippi da kan vi ha sex igjen. Og i alle forhold er kommunikasjon viktig, hør me henne om det er noe hun savner i sexlivet, er hun fornøyd? Et leketøy kan kanskje sprite opp under laknene
Nigo-san Skrevet 1. august 2008 #13 Skrevet 1. august 2008 Kontekst, kontekst, kontekst Om en sånn kommentar er turnoff eller ei, kommer helt an på forholdet. Hvis man har det bra, både med tanke på sex og det meste annet, er ikke slike kommentarer turn off i det hele tatt. Hvis man sliter litt, sexen har dabbet litt av (og mannen har det med å mase i tide og utide) er en slik kommentar helt fantastisk lite taktisk. Så utsagnet i seg selv er verken positivt eller negativt, det kommer an på sammenhengen. Vil jeg tro. Men nå har jeg sansen for menn som kaller en spade for en spade, da. Om en erklært heteroseksuell mann hadde uttalt følgende til meg: "Jeg gleder meg til å kjenne duften av huden din og holde rundt deg igjen" - hadde jeg begynt å lure på om jeg luktet rart. Ellernosånt.
Gjest Betty89 Skrevet 2. august 2008 #14 Skrevet 2. august 2008 Jeg har vært i forhold i nesten ett år. Første tiden kunne hun nesten ikke få nok (enkelte dager flere ganger pr dag :gjeiper: ) De siste 2-3 mnd har det bare blitt mindre og mindre... Nå kan det vel fort bli en uke eller mer... Snakka med henne i dag pr tlf (har ikke sett hverandre på 14 dager pga ferie) at hun kommer hjem om 3 dager i stedet for 4... Lurte meg da til å si "at da kan det kanskje bli sex en kveld tidligere antatt... " Svaret: "Er det eneste du har i hodet?" Er dette før mye å forvente i ett forhold? Lysten forsvant ihvertfall fort.. Hva mener dere? Hehe skjønner at du blir litt skremt. Men kvinner og menn er virkelig forskjellige. Kvinner har ikke så stort behov for sex enn menn. Derfor ser kanskje hun frem til å kose med deg når hun kommer hjem og ikke sex. Hun fikk vell intrykket av deg at du "bare så frem til sex".... Og så er det helt normalt at sexlysten minsker i et forhold.. Du får rett og slett bare prate med henne om det
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2008 #15 Skrevet 2. august 2008 For det første, vis at du setter pris på henne på andre måter Jeg var et "sexmonster" før, fikk aldri nok...Mn han jeg er i sammen med nå, "piller" for mye...Trodde aldri jeg skulle slutte ha lyst på sex, mn det skjedde...jeg har snakket med han og sagt at "pilling" på tutta og pupper er ikke nok etterhvert, spes når en er i fast forhold...forandring fryder :D Overrask henne! Etter tid og stunder må det mer til en å stryke og pille på tutta og pupper Uansett, lykke til! Det er ikke lett for verken deg eller henne!
Rosalie Skrevet 2. august 2008 #16 Skrevet 2. august 2008 Æj, da... Det er et minefelt å snakke om sex i perioder hvor man har lite sex. Jeg vet ihvertfall med meg selv at i de periodene (ja, de kommer og går), så er jeg nesten redd for at min kjære skal ta i meg, da jeg vet at jeg har sviktet på sexfronten. Du bør heller ta det opp etter at dere har begynt å ha sex igjen. For sex er viktig i et kjærlighetsforhold og ingen gang krangler vi så mye som i periodene hvor lysten min er fraværende. Jeg er frustrert fordi jeg ikke vil og han er frustrert og føler seg uattraktiv fordi jeg ikke vil. Dersom min samboer hadde kommet med den kommentaren din, hadde jeg følt meg fullstendig utilstrekkelig som kjæreste. Og det fremmer ihvertfall ikke sexlysten...
Gjest Tigress Skrevet 2. august 2008 #17 Skrevet 2. august 2008 Eg hadde syntest det var ein artig kommentar, eg.
Gjest Gjest Skrevet 2. august 2008 #18 Skrevet 2. august 2008 Reaksjonen hennes kan vel tyde på at du gir henne for få komplimenter ellers, angående hennes utseende og ikke minst hennes personlighet. Selv ville jeg ha digget den kommentaren du ga - eller mer sannsynlig, jeg ville ha kommet med den selv. Men selv om jeg elsker sex, så får også jeg en slags tom følelse dersom det er det ENESTE mannen snakker om ifm med meg.
Gjest nobilian Skrevet 2. august 2008 #19 Skrevet 2. august 2008 Hadde jeg fått svaret du fikk, hadde jeg vurdert nøye om dama har en innstilling som passer meg. Lå gå om hun ble snurt over at jeg ikke ordla meg annerledes eller viste bedre at jeg satte pris på henne, men om hun ble reelt sint for kommentaren, ville jeg ikke sett henne som rolig og rasjonell nok for meg, det er sikkert. Irrasjonelle mennesker hører djevelen til. En sjanse til å rette opp burde du ihvertfall få, ikke godta å måtte lide for en ubetenksom kommentar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå