Gå til innhold

Egypt i oktober?

Jane F.

Anbefalte innlegg

Ja det ble Kairo som base, har hotellrom der for hele perioden og så skal vi ta det derfra:) Fikk så billig hotelrom så om vi spontant vil dra til en av oasene og ligge over der en natt så går det bra også:)

Endret av Jane F.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det ble Kairo som base, har hotellrom der for hele perioden og så skal vi ta det derfra:) Fikk så billig hotelrom så om vi spontant vil dra til en av oasene og ligge over der en natt så går det bra også:)

Hehe, det er laangt til oasene. Mange timer emd buss på dårlige veier.

Men en tur ejg virkelig vil anbefale dere, er å gå opp på Mosesfjellet (Mount Sinai). Det tar 5-6 timer å kjøre dit - ligger syd på Sinaihalvøya. Ligg over i klosteret ved foten av fjellet, og begynn oppstigingen kl 3 om natten. Det er en fantastisk soloppgang der, og veldig spesielt å gå i mørket opp og i solbadet ned igjen.

Når dere først har kommet så langt, ville jeg tatt bussen videre til Dahab ved Rødehavet. Selv om det har blitt ganske turistifisert der etterhvert, så er det nok fremdeles et herlig hippipreg over hele landsbyen.

Unngå Sharm, den er motbydelig spekka av vestlige turister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er laangt til oasene. Mange timer emd buss på dårlige veier.

Men en tur ejg virkelig vil anbefale dere, er å gå opp på Mosesfjellet (Mount Sinai). Det tar 5-6 timer å kjøre dit - ligger syd på Sinaihalvøya. Ligg over i klosteret ved foten av fjellet, og begynn oppstigingen kl 3 om natten. Det er en fantastisk soloppgang der, og veldig spesielt å gå i mørket opp og i solbadet ned igjen.

Når dere først har kommet så langt, ville jeg tatt bussen videre til Dahab ved Rødehavet. Selv om det har blitt ganske turistifisert der etterhvert, så er det nok fremdeles et herlig hippipreg over hele landsbyen.

Unngå Sharm, den er motbydelig spekka av vestlige turister.

åå det høres helt fantastisk ut:) Jeg kommer garantert til å foreslå det for sambo og tror han kommer til å like det like mye som meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke lenge til vi reiser... skal ta en siste handletur i morgen for å handle inn slikt som Imodium, idoform og solkrem:P Hvor mye faktor må man ha egentlig? Er det nødvendig med faktor 40? Finner det nemlig ikke på butikkene heromkring...

Ellers er det noe som man bestandig glemmer av som jeg burde kjøpe med. Foreløpig kommet fram til:

det nevt over

spritskum

gnagsåplaster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egyptgjesten
Nå er det ikke lenge til vi reiser... skal ta en siste handletur i morgen for å handle inn slikt som Imodium, idoform og solkrem:P Hvor mye faktor må man ha egentlig? Er det nødvendig med faktor 40? Finner det nemlig ikke på butikkene heromkring...

Ellers er det noe som man bestandig glemmer av som jeg burde kjøpe med. Foreløpig kommet fram til:

det nevt over

spritskum

gnagsåplaster

Nei herregud - solfaktor 40 trenger du ikke!!

Ta med deg noen engangssprøyter m/kanyler og nål og suturtråd. Greit å vite at dere har tilgang på sånt utstyr som er ubrukt hvis dere i hui og hast skulle havne på et lugubert sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe okey ikke 40 da:P men er det nok med 25 ? har aldri brukt noe mer enn 8 eller 10 før så jeg har ikke helt begrepet inne. :P men hva tror dere er passende for en rosa nordtrønder?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Da var vi hjemme igjen! :)

Vi hadde en fantastisk tur. Møtte masse hyggelige folk og opplevde en masse. Har fortsatt alle inntrykkene i kaos oppe i hodet så må bruke litt tid på å få orden på det:P

Vi hadde bare en strek i regninga på turen da. og det var at vi fikk en lett matforgiftning, og måtte ligge på hotellet i nesten 4 dager, der vi nesten ikke orket annet enn å ligge å se tv og gå på do for å spy og gå på do. Men men det er slikt som skjer. vi tok det med et smil og bestilte roomservice og koste oss(imellom alle doturene:P)

Blir så sliten av å reise, og spesielt når man har lange mellomlandinger. Med tog til gardemoen og flyet med mellomlanding i Praha brukte vi vel litt over 30 timer en vei... Slitsomt nok det skal jeg si.

Men nå når det er unnagjort og man har fått tilbake kreftene etter å ha sovet i 14-16 timer, er det bare å ta tak i hverfagen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...