Gå til innhold

trenger oppskrift på god bløt/sjokoladekake som datteren kan ta med i barnehagen på bursdagen sin.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg må bare krype til korset å si at verken jeg eller mannen min er noen flinke kakebakere.

De få gangene vi lager sjokoladekake (fra pose he,he) blir den tørr i kantene og egentlig inni også, enda vi følger oppskriften til punkt og prikke.

Tenkte det kunne være en ide å kjøpe ferdig kakebunn å lage bløtkake?

Noen som kan hjelpe meg med ideer så kaken blir saftig og god og som barn liker? (2 år og oppover)

Tar gjerne i mot tips på alle typer kaker, men den må ikke være for vanskelig å lage med MASSE ingredienser osv.

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til småbarnsbarnehage kan du f.eks lage sjokolademuffins fra pose, og pynte stykkene på en morsom måte.

Skrevet

Jeg er kjempeglad i å bake. Sjokoladekake er likevel noe jeg synes er litt vanskelig. (Merkelig nok) Mine metoder for å lykkes er å ha litt mindre form til kakene enn det som ofte er anbefalt, og alltid dynke dem godt når de er stekt. Ofte bruker jeg appelsinjuice til å dynke, men det kan kanskje være litt dumt når man skal "levere den fra seg" og ikke vet om noen av barna har sitrusallergi. Kaka blir i alle fall veldig mye saftigere av det, og jeg får ALLTID kommentarer på at det er godt.

Man kan gjerne dynke med melk også, men da bør den spises samme dagen eller dagen derpå i fare for at det kan surne. Sier mamma. Haha. Jeg dynker bare sukkerbrød med melk, (evt. ananasjuice) og det lager jeg ikke så ofte, så har ikke så mye egen erfaring på det området.

Ja, det var bare noen tips, hvis du velger å bruke ferdigmikspose (eller hvis du skulle finne en annen ok oppskrift og fortsatt er redd for at den blir tørr).

Lykke til!

Skrevet

Min erfaring er at små barn ofte ikke er så glad i verken bløtkake med krem eller sjokoladekake med appelsinsaft.

Prøv en oppskrift med surmelk, denne, for eksempel, og pass på at du ikke steker den for lenge. Dette burde bli en saftig og fin kake til bursdagsfeiring.

Gjest Gjest_Kari_*
Skrevet

Jeg hadde ikke giddi å lage kaker og sånt til skoler og barnehager! Det får andre stå for...jeg betaler ikke og står og jobber for at mine barn og andres barn skal få i seg sukker.

Blir jeg spurt om å ta med boller, kaker, godteri og annet liknende svarer jeg alltid nei. Synes det er frekt, jeg.

Skrevet
Jeg hadde ikke giddi å lage kaker og sånt til skoler og barnehager! Det får andre stå for...jeg betaler ikke og står og jobber for at mine barn og andres barn skal få i seg sukker.

Blir jeg spurt om å ta med boller, kaker, godteri og annet liknende svarer jeg alltid nei. Synes det er frekt, jeg.

Eeeeh, javel? :klø:

Gjest Gjest
Skrevet
Til småbarnsbarnehage kan du f.eks lage sjokolademuffins fra pose, og pynte stykkene på en morsom måte.

Jeg ville også ha gått for sjokolademuffins.

Hadde tenkt å ta med muffins i barnehagen i forbindelse med min datters bursdag, men barnehagen hun går i har sukkerforbud, så da ble det fruktspyd og fruktsalat.

Gjest Nishiki
Skrevet

Muffins er greie å lage. Hadde nok gått for det jeg og.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Tusen takk for alle svar.

Det blir nok muffins til barnehagen og kake til feiringen hjemme.

Tar gjerne imot flere oppskrifter på kake om noen har.

NB: det er ingen som har bedt meg ta med noe til bursdagen hennes, men jeg synes selv det er hyggelig:D

Skrevet

synes denne kaken alltid blir kjempe god jeg... dessuten er den glutenfri i tilfelle det skulle være noen barn med allergi i bhg så er jo det greit..

Skrevet

synes denne kaken alltid blir kjempe god jeg... dessuten er den glutenfri i tilfelle det skulle være noen barn med allergi i bhg så er jo det greit..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...