Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Hei alle sammen! Lurer på om noen av dere har gått på konsert helt alene? Det har jeg gjort. For en uke siden, på Iron Maiden he he.. Ingen av mine venner liker dem vissst særlig godt. Uansett synes jeg det var helt greit Har dere noengang gått alene på konsert?
Reveal Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Ja, flere ganger. Hovedsakelig klassisk-konserter da. Men også på ettpar andre "småkonserter". Når det gjelder "store" konserter hadde jeg ikke hatt noe problem med å gå på de alene heller- men siden bestevenninne har samme smak og vi begge jobber i jobber som ofte gir oss "gjesteliste/vip-plasser" så går vi som regel følge. Er i en ganske musikkinteressert omgangskrets- så det er som regel alltid noen som slenger seg med.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 Jeg har ikke vært alene på rockekonserter, men jeg går alene på klassiske konserter og på opera-, ballett- og teaterforestillinger. Selv om det hadde vært fint å ha noen å dele opplevelsene med, synes jeg også det er noe nært og privat ved å gå alene - det tillater meg å konsentrere meg hundre prosent om min egen opplevelse.
Chimamanda Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 (endret) Har aldri gjort det, men hadde absolutt ikke hatt noe imot det. Endret 30. juli 2008 av Chimamanda
Gjest Neferet Skrevet 30. juli 2008 #5 Skrevet 30. juli 2008 Ja, tre ganger! To av gangene reiste jeg ut av landet for å se band som ikke skulle spille i Norge. Alle tre konsertene har vært kjempestas, ville ikke nøle med å gå alene igjen hvis det dukket opp noe jeg ville se!
Gjest Frk Åberg Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 (endret) Ja, én gang for noen år siden. Det var en gratis utekonsert like ved der jeg bodde, og jeg fikk ikke med meg noen andre en lørdagskveld jeg kjedet meg. Da traff jeg til gjengjeld en bekjent, som åpenlyst uttrykte sin forundring over at jeg var der alene. Vi kjente ikke hverandre spesielt godt, men jeg husker jeg følte at han følte at han måtte stå der meg med en stund så jeg ikke skulle være alene, selv om samtalen gikk helt i stå. Det var direkte pinlig. Siden jeg også nettopp var flyttet til en ny by på den tiden, kjente jeg fortsatt litt på den følelsen av å føle meg litt teit og alene fordi jeg ikke kjente så mange. Men ellers forbinder jeg konserter med en del venting i forkant, og det er kanskje hovedgrunnen til at jeg ikke ville synes det var så morsomt å gå alene på konsert. Endret 30. juli 2008 av Frk Åberg
Gjest StockDama Skrevet 30. juli 2008 #7 Skrevet 30. juli 2008 Åjada, foretrekker faktisk å gå alene på konsert. Når jeg har dratt med kompiser eller venninner skal jo de springe overalt, inn, ut, hit, dit. Jeg drar på konsert for musikkens del, springe rundt som en tulling kan jeg gjøre senere =p
Harlekin Skrevet 30. juli 2008 #8 Skrevet 30. juli 2008 Ja, det har jeg. Jeg var på Norwegian Wood alene (jeg bor i Bergen). Ingen av vennene mine ville gå, men jeg dro likevel. Det gikk helt fint, traff flere folk som jeg "hang" med. På konserter kommer man så lett fra hverandre, at det virker som man er alene uansett
poia Skrevet 30. juli 2008 #9 Skrevet 30. juli 2008 Drar ofte ut alene jeg. Det har noe med å gjøre at jeg har en litt spesiell musikksmak i forhold til kjæresten min og venner av meg. Sist var det Nick Cave, men møtte helt overraskende noen venner der inne, så det var koselig!
Gjest Ansjoni Skrevet 30. juli 2008 #10 Skrevet 30. juli 2008 På roskilde har jeg gått på konsert alene flere ganger, da mine band kræsja med hva andre ville se elns Har også gått sammen med folk på andre konserter, hvor de måtte dra tidligere, slik at jeg hadde blitt igjen alene. Hadde ikke hatt noe problem med å dra alene på andre konserter heller, hvis det var et band jeg gjerne ville se
Gjest Sativa Skrevet 30. juli 2008 #11 Skrevet 30. juli 2008 Ja det skulle tatt seg ut, jeg tør jo nesten ikke gå på butikken alene engang.
Thorn Skrevet 30. juli 2008 #12 Skrevet 30. juli 2008 Har forsøkt en gang. Kjøpte billett til Foo Fighters i Bergen uten å vite om noen andre jeg kjente som skulle. Jeg syntes det var for dumt at jeg skulle la være å gå bare fordi jeg ikke hadde noen å gå med. Etter jeg hadde kjøpt billett fant jeg ut at flere bekjente skulle dra, men endte opp med å dra med dama til brodern. Men selv om jeg drar med folk, er jeg som regel alene under selve konserten. Er ofte slik at følget vil frem, mens jeg vil være bak, eller omvendt. Er også på en del konserter der det har en tendens til å dannes mosh pit, og da holder jeg meg langt unna, mens følget slenger seg inn...
Gjest Lamia Lenis Skrevet 31. juli 2008 #13 Skrevet 31. juli 2008 Jeg var alene på Cradle of Filth i Oslo. Liker dem egentlig ikke, men jeg var alene i byen og kjedet meg etter jobb. Gikk så fint så. Møtte noen folk der da, som spanderte fire whisky m/ battery på meg :rødme:
The Kitten Skrevet 2. august 2008 #14 Skrevet 2. august 2008 Nei, jeg har ikke gått alene på konsert.
Gjest Skya Skrevet 3. august 2008 #15 Skrevet 3. august 2008 Ja, det har jeg. På Foo Fighters på Wood'en i år. Var litt skeptisk til å begynne med, men det var faktisk veldig greit. Hadde vorspiel med en six-pack øl og KG før konserten og møtte noen venner på byen etterpå, en kjempefin kveld. Var litt skeptisk til å dra alene i forkant. Men på konserten så kom jeg i snakk med mange forskjellige folk. Følte meg ikke ensom i det hele tatt.
Meaty Skrevet 3. august 2008 #16 Skrevet 3. august 2008 Nei, men det har vært nære på et par ganger. Jeg betalte reise og opphold for broren min til Stockholm for 10 år siden da jeg fikk 2 billetter til intimkonsert med R.E.M. Jeg hadde ikke lyst til å ta toget alene, og hadde bare reist med fly en gang tidligere så jeg fikk overtalt ham til å bli med. Jeg har også brukt mine beste overtalelseskunster for å få med ei venninne til Köln og gratiskonsert der... (Men jeg har gått alene på fotballkamper mange ganger da! Ikke greit å være RBK-supporter i Godset-land. Folk sa liksom "Hæ?! Åffer skal jeg gidde å dra til Ullevaal og se på Lyn-RBK???") Heldigvis har jeg en samboer nå som liker samme musikk som meg, og han er også fotballinteressert selv om han har dårlig smak når det gjelder lag.
Morgan Skrevet 3. august 2008 #17 Skrevet 3. august 2008 Ja mange ganger,kult det! slipper å gå med drita fulle folk som ikke husker noe av konserten,nei fytterakkern!
Chassi Skrevet 4. august 2008 #18 Skrevet 4. august 2008 Åjada. Flere ganger! Synes det er deilig å kunne dra helt alene på en konsert (primært inne da) og bare nyte musikken og stemninga. Utekonserter derimot synes jeg det er gøy når vi er flere med på. Kino f.eks drar jeg gjerne alene. Jeg liker å konsentrere meg helt om filmen og ikke høre på småkommentarer fra sidemann.
frøken13 Skrevet 4. august 2008 #19 Skrevet 4. august 2008 (endret) Jeg har vært på konsert alene én gang, og jeg gjør det gjerne igjen. Det var lørdag og alle vennene mine var opptatt og jeg bare måtte se et band som skulle spille gratiskonsert på mono. Som noen også sa tidligere i tråden forbinder jeg konserter med venting, så jeg ringte derfor ned på forhånd for å høre når konsertstart var for å slippe å sitte alene og se i veggen. Jeg ble sittende og vente en time allikevel, for de måtte selvfølgelig vente på at lokalet skulle fylles opp. Men det var totalt verdt det:) Jeg husker jeg ble veldig forferdet da mamma dro på konserter alene, for det var det tristeste jeg kunne tenke meg, nesten på linje med å arrangere et bursdagsselskap hvor ingen kommer. Men nå synes jeg det er flott at folk kan være så interessert i musikk at de risikerer å måtte vente alene. Tidligere jobba jeg som arrangøransvarlig på et konsertsted og har sett mange konserter aleine mens jeg har vært på jobb, men det teller liksom ikke, synes jeg;) Men jeg så mange som gikk aleine på konsert der jeg jobba, og jeg tenkte alltid at de var genuint musikkinteresserte mennesker, jeg så litt opp til dem faktisk. edit: en utrolig pinlig og/å-feil Endret 4. august 2008 av frøken13
Minien Skrevet 6. august 2008 #20 Skrevet 6. august 2008 Ja, det har jeg. Var på Jan Werner konsert alene en gang. Det var kjempefint å være alene på konserten, men det var litt kjipt å ikke kunne prate om opplevelsen etterpå med noen som også var der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå