Gjest Chrizzy Skrevet 30. juli 2008 #1 Skrevet 30. juli 2008 Bestilte akkurat mineralsminke (seercover) på tv- shop. Det høres jo veldi bra ut der, men er mineralsminke virkelig så bra? Da tenker jeg særlig på foundation. Noen her som bruker/har prøvd? Takker for svar
Gjest -Maggie- Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Nå vet ikke jeg hva som blir sagt om det på TV-shop, men jeg er veldig fornøyd med den typen jeg bruker. Men det kommer jo også an på om du finner riktig type til din hud - det er jo ingen mirakelsminke dette heller.
Jean Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 Jag vet ej hur vanligt mineralsmink är i Norge och Danmark men hos oss i Sverige verkar det som om de flesta svenskor idag, fått upp ögonen för mineralmake up. Det var främst märket i.d som öppnade upp ögonen på oss här hemma. Jag har använt mineralmake up i 15 år ca, innan dess hade jag aldrig foundation alls. Jag började som de flesta i min ålder, med just i.d för det var det enda tillgängliga märket då. Som sagt använder nog största delen av Sveriges kvinnliga befolkning mineralfoundation idag. Det är verkligen BRA för huden och täpper inte till. Vissa KAN få reaktioner av Bismuth och Mica, men det visar sig då som små knottror i hela ansiktet, det brukar hjälpa att byta till ett annat mineralmake up märke då bara. Om Sheercover verkligen är så bra eller bättre än de traditionella mineralmärkena tror jag inte. TV-shop har nyligen kommit på att man kan tjäna pengar lätt på detta. Att göra egen mineralmake up är oerhört enkelt och recept finns på många sajter. Här är några märken du kan titta vidare på istället för Sheercover: -Bare Escentuals i.d -Youngblood -Avanya -Jane Iredale -Glo Minerals -Tromborg -Lily Lolo -Uglo Girl -MAD Minerals -HH-Minerals -Tikei -Mine MInerals -The She Space Det finns idag ett hundratal märken, de flesta från USA, dessa var alltså enbart en liten del. Personligen skulle jag aldrig köpa något från TV-shop. Det är säkert bra, men du kan få betydligt bättre och billigare och mer att välja på i dessa märken. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 everydayminerals.com er også heelt supert! billig og bra! herlige koster og stort fargeutvalg
Chimamanda Skrevet 30. juli 2008 #5 Skrevet 30. juli 2008 (endret) Jeg bruker mineralsminke og er veldig fornoeyd! Kommer nok aldri aa gaa tilbake til "vanlig" sminke! Har brukt I.D. Bare Minerals og Everyday Minerals. Fornoeyd med begge deler Endret 30. juli 2008 av Chimamanda
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 jeg har prøvd id - alt fra sminke for ansiktet til øynene. investerte utrolig mye penger i det, fikk masse skryt av makeupartister osv på dette. men for meg var det penger i søpla. huden min ble noe dårligere av den(ikke ekstremt, men slik at det merkes). i tillegg synes jeg ikke resultatet blir fint ifht andre sminkemerker jeg bruker(kanebo/dior/chanel/clinique) rett og slett fordi jeg synes det ser for "fettete" ut på huden. i tillegg synes jeg resultatet blir litt oversminket selv om man tar på lite. jeg kjenner mange som bruker mineralsminke, men jeg har bare sett ei jente som jeg synes er skikkelig fin med det - og samtlige er veldig flinke til å sminke seg generelt. men det er smak og behag, det er jo tydeligvis mange som er superfornøyd. selv synes jeg resultatet blir penest på hud uten noen problemer som gjerne er for tørr for vanlig pudder. men at det er så bra for huden? vel.....jeg får faktisk mer rød og kvisete hud enn om jeg bruker vanlige produkter...men dette gjelder spesielt foundation, og ikke så mye for mineral veil og concealeren. (sistnevnte er jeg veldig fornøyd med)
milla-mor Skrevet 30. juli 2008 #7 Skrevet 30. juli 2008 Jeg har brukt mineralsminke noen år, og liker det mye bedre enn f eks vanlig foundation, som føles ut som en maske på huden... Har brukt id (som jeg hatet), og everydayminerals (som jeg er veldig fornøyd med), samt et kriselager med mineralsminke fra L`oreal, eller Max Factor, eller no. åh, dette minner meg på at jeg må bestille ny ladning
Gjest StockDama Skrevet 30. juli 2008 #8 Skrevet 30. juli 2008 bruker everydayminerals, er fornøyd jeg. Bedre hud har jeg fått også.
tante fiolett Skrevet 30. juli 2008 #9 Skrevet 30. juli 2008 jeg har prøvd id - alt fra sminke for ansiktet til øynene. investerte utrolig mye penger i det, fikk masse skryt av makeupartister osv på dette. men for meg var det penger i søpla. huden min ble noe dårligere av den(ikke ekstremt, men slik at det merkes). i tillegg synes jeg ikke resultatet blir fint ifht andre sminkemerker jeg bruker(kanebo/dior/chanel/clinique) rett og slett fordi jeg synes det ser for "fettete" ut på huden. i tillegg synes jeg resultatet blir litt oversminket selv om man tar på lite. jeg kjenner mange som bruker mineralsminke, men jeg har bare sett ei jente som jeg synes er skikkelig fin med det - og samtlige er veldig flinke til å sminke seg generelt. men det er smak og behag, det er jo tydeligvis mange som er superfornøyd. selv synes jeg resultatet blir penest på hud uten noen problemer som gjerne er for tørr for vanlig pudder. men at det er så bra for huden? vel.....jeg får faktisk mer rød og kvisete hud enn om jeg bruker vanlige produkter...men dette gjelder spesielt foundation, og ikke så mye for mineral veil og concealeren. (sistnevnte er jeg veldig fornøyd med) Hei Jeg opplevde akkurat det samme som deg. Synes resultatet ble dårlig og også at huden min ble dårligere. Venninner skrøt uhemmet av denne fantastiske mineralsminken, så kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke fikk det til Etter å ha søkt her på KG har jeg imidlertid forstått at problemet er at ID ikke passer for alle. Det inneholder et stoff osm heter bismuth som mange kan reagere på, og det er muligens det som ikke stemte for meg. Er nå i gang med å teste andre mineralsminkemerker (bl.a. Everyday Minerals) og foreløpig virker det som andre gir et mye bedre resultat!
Saeria Skrevet 30. juli 2008 #10 Skrevet 30. juli 2008 Jeg bruker Glo og er veldig fornøyd. Kommer ikke å bytte til tradisjonell foundation.
Ce'Nedra Skrevet 31. juli 2008 #11 Skrevet 31. juli 2008 Kommer aldri til å gå tilbake til vanlig foundation etter å ha brukt mineralsminke. (Til tante fiolett: Jeg så heller ikke bra ut med ID, EM ser mye bedre ut på meg, pluss at den ikke klør i panna.. )
Gjest "gjest" Skrevet 3. august 2008 #12 Skrevet 3. august 2008 Jeg har utrolig god lyst til prøve, men synes det er noen sinnsyke priser på MMU.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2008 #13 Skrevet 3. august 2008 Bestiller du på nett er det faktisk ganske billig. Ebay, Strawberry osv er ok på ID og Glo. Everyday Minerals, Kiss Me Minerals (norsk), Pure Luxe osv osv kan du kjøpe på hjemmesidene deres. De har også gratis prøver :-D Jeg er en av de som aldri kommer til å bruke vanlig foundation igjen.
Gjest Lacuna Skrevet 3. august 2008 #14 Skrevet 3. august 2008 Jeg har utrolig god lyst til prøve, men synes det er noen sinnsyke priser på MMU. Da bør du kanskje sjekke ut noen av de merkene som kun fås på nett? Hos everydayminerals.com får du den største størrelsen foundation for 12-13 USD, altså rundt 60 kroner, og den varer sikkert i ett år ved daglig bruk. Jeg har selv funnet uglogirl.com, og selv om prisene der er høyere, er jeg veldig fornøyd med finishen til min tørre hud.
Rexina Skrevet 3. august 2008 #15 Skrevet 3. august 2008 Har prøvd ID, EM, IsaDora og Glo, og er mest fornøyd med Glo. Har prøvd å bestille fra Ebay, men pakken har ikke kommet enda.. Tar så lang tid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå