Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Jeg føler meg dvask og smålubben og trenger en kickstart for å komme i form. Hvis jeg setter i gang med et bra opplegg, er det mulig å merke resultater(små) etter to uker?
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #2 Skrevet 30. juli 2008 Jeg føler meg dvask og smålubben og trenger en kickstart for å komme i form. Hvis jeg setter i gang med et bra opplegg, er det mulig å merke resultater(små) etter to uker? nei. dvs er du for eks 170 høy og veier 80 kg, og det er litt for mye her og der, så er det sånn om 2 uker også. men, det kan hende humøret er på vei opp, det samme med energien. resultatene kommer over tid, det er det greit å huske på.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 Selv med perfekt kosthold og intensiv og allsidig trening vil du nok ikke se noen resultater etter så kort tid. Som gjesten over meg sa, du vil kunne merke det på kroppen selv om du ikke vil se det i speilet. Sett deg mer langsiktige mål og ha et ordentlig treningsopplegg (pass på kosten!) så vil du se resultater etter noen måneder. Lykke til.
Gjest Elfrida Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 men, det kan hende humøret er på vei opp, det samme med energien.Enig, du vil helt sikkert føle deg bedre, og det er et bra resultat! Når man føler seg bedre, fører man seg bedre, og det gjør at man ser bedre ut. Men ikke vent synlige fysiske endringer så fort.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2008 #5 Skrevet 1. august 2008 Jeg føler meg dvask og smålubben og trenger en kickstart for å komme i form. Hvis jeg setter i gang med et bra opplegg, er det mulig å merke resultater(små) etter to uker? På to uker kan du rekke å trene styrketrening 6 ganger; ikke start så veldig hardt at du blir for sliten, men tren hele kroppen. Gå eller jogg forsiktig en halv time i tillegg de dagene du trener styrke, for å varme opp - og kanskje litt mer de andre dagene. Da vil du etter to uker kjenne at armer og bein er sterkere. Det burde inspirere til videre trening. Jeg har nå trent med vekter nesten 2 uker og merker klart forskjell allerede. Når du har fått litt mer muskler er det lettere å begynne med kondisjonstrening. Kondisjonstrening kan gjøres på to måter, avhengig av hva man liker: jogging/sykling/ski/dans/whatever (som er mer slitsomt enn en spasertur) i minst 1 time 3-4 ganger hver uke; eller langinterval: 4x 4 min hard løping (så fort at du ikke greier å snakke, men greier å puste rytmisk), med 2-3 min gåing mellom dragene. Først 6-10 min oppvarming (viktig). Totalt ca 30 min 3 ganger i uka. Det siste er mest effektivt, men noen vil hate det. Fortsett også med styrketrening; hvis du synes det er kjedelig så dropp armer og andre små muskler og konsentrer om rygg, mage og lår. Det er de største musklene som bruker mest energi, og dermed mest nyttig om man vil svi av litt fett.
K.A. Skrevet 1. august 2008 #6 Skrevet 1. august 2008 Du vil nok ikke SE forskjell etter to uker, men om du er i dårlig form og begynner å trene, vil du MERKE forskjell nesten umiddelbart. Det er nok aldersbetinget også, men jeg husker selv fra rekruttskolen og sprang 3000-meteren. Man måtte passere målstreken innen 15 minutter for å bestå. Første gangen greide jeg det ikke, og måtte ta flere pauser på veien (jeg hadde overhodet ikke trent utholdenhet). Andre gang - som var omtrent to uker etterpå - klarte jeg det med god margin, og hadde ikke behov for pustepauser underveis. Likeledes når jeg begynte med Iaido, og vi varmet opp med en bråte push-ups, sit-ups og 1000 kutt hver trening (med 1000 menes "mange" - som regel mellom 500-1200 et sted). Til å begynne med ble jeg utrolig sliten i underarmene, og sverdet kjentes tungt som bly etterhvert. Men for hver trening som gikk (1-2 ganger i uka) ble det merkbart bedre, til det ikke ble tungt i det hele tatt lenger. Det ble rett og slett en tålmodighetsprøve, fordi det tok så lang tid. Men: jeg ble ikke merkbart sterkere generelt sett av dette, jeg ble bare sterkere spesifikt når det kom til push-ups, sit-ups og kutting med sverd. Dette fordi musklene vente seg til hvordan det skulle gjøres med minimal sløsing av energi. Og musklene ble ikke større - bare hardere. Jeg ble jo selvfølgelig sterkere generelt sett også, men dette var mye mer gradvis. Men med de tingene vi trente på, der merket jeg forskjell nesten med en gang.
aline Skrevet 1. august 2008 #7 Skrevet 1. august 2008 hvordan er ditt tidligere "treningsliv"? Selv føler jeg at jeg kan se forskjell ett er to intensive uker, selv om jeg gjerne skal innrømme at det KAN være fordi jeg vet at jeg har trent såpass som jeg har, og føler meg bedre. Men jeg innbiller meg at siden jeg har trent en god del, siden jeg var i tenårene og nesten hele tiden frem til nå (34 år), så skal det mindre til før jeg kommer i form igjen om jeg har hatt en "sløveperiode", og at hukomelsen i kroppen/musklene gjør at de raskere tar seg opp igjen. (skal ikke på noen som helst måte si at dette er ett faktum, og dere som vet mye mer en meg, kan gjerne avkrefte dette om det er helt feil og bare noe jeg føler) Trening gir uansett energi, og av energi føler ihvertfall jeg meg bedre, og det gjør at huden gløder mer og hele jeg ser friskere og mer opplagt ut, så det er mange pluss som du VIL se etter kort tid, som kan være med på å motivere til å jobbe videre.
Cienna Skrevet 5. august 2008 #8 Skrevet 5. august 2008 Jeg slutte å røyke for 3 uker siden, samt at jeg var på bryllupreise...da jeg kom hjem viste vekta 62,2kg, kontra de 58 jeg veide da jeg reiste...nå har jeg gått på NOKA milkshake diett i 7 dager, og har mistet 3 kilo...mye av det vann og vomfylll, men jeg har definitivt blitt smalere...jeg erstatter gjerne middagen med stekt laks og tomater, og vil fra torsdag av begynne på en del knekkebørd og vann for å stabilisere vekten igjen....Tipper jeg er nede på 58 igjen i løpet av denne uka...Anbefaler dette å det sterkeste som en kickstart, da kroppen føles lettere og sunnere, når den er helt renset for møkk. Jeg spiser ananasringer i ananasjuice som snacks, noe som både er vanndrivende og som gir blodsukkeret et boost om jeg er sugen på noe...
Gjest Gnare Skrevet 7. august 2008 #9 Skrevet 7. august 2008 Klart du kan se resultater etter et par uker - har gått ned 1,8 av planlagte 6 kg på de tre siste ukene. Vet det kommer til å gå treigere med resten, men har du en vekt kan du - om du er disiplinert - fort se resultater. Om enn ikke kjempestore, så likevel...
Gjest gjestehøne Skrevet 3. november 2008 #10 Skrevet 3. november 2008 hva viss man jogger 30 min 4 ganger i uken og tar 2X30 sit-ups etterpå pluss 2X15 push ups, vil dette gjøre noe forskjell? må man jogge en hel time?
Nyttårsbrud Skrevet 3. november 2008 #11 Skrevet 3. november 2008 hva viss man jogger 30 min 4 ganger i uken og tar 2X30 sit-ups etterpå pluss 2X15 push ups, vil dette gjøre noe forskjell? må man jogge en hel time? Du måå absolutt ikke jogge en helt time. Start i d små. Og 4x30 min i uka er jo kjempe bra. Dersom du er ganske utrent fra før av vil du nok merke forskjelle etter 2 uker. (Vet ikke om d var du som startet denne tråden??) Uansett..varier jogge øktene. Kanskje annenhver intervall (4x4) og "vanlig" jogging. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå