Frk. Stella Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 (endret) Jeg skal på tur med svigermor i morgen, fortrinnsvis MaxiMat på Thon-senteret i Charlottenberg. Noen som vet om det går an å betale med norske kontanter der? Min svigermor er såpass gammel at hun konsekvent betaler kontant, jeg vet faktisk ikke om hun har betalingskort/har kontroll på koder osv (hun - dvs svigerfar - er i banken én gang i uka og tar ut det de trenger hos sin egen "bank-dame"...). Greit å vite litt på forhånd hva vi kan forvente oss... Endret 29. juli 2008 av Frk. Stella
Leo Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 I Charlottenberg er jeg riktignok ikke ofte, men jeg er i Tøcksfors på Thon-senteret der ca. en gang i uken (De har også Maxi-mat for for øvrig...) og der er norske kontanter et helt gangbart betalingsmiddel. (De spør om man vil betale i norske eller svenske kroner og har t.o.m. betalingsterminal for norske bankkort tilknyttet norske BBS). Jeg er m.a.o. ganske så hellig overbevist om at du kan ta det helt med ro selv om svigermor skulle finne på å komme trekkende med norske femtiøringer og kronestykker .
Frk. Stella Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2008 Takk for raskt svar, Leo! Hadde vel ikke vært noen krise siden jeg i tilfelle rottefelle bare hadde tatt alt på mitt kort - men når jeg tenker meg om så har de jo faktisk to terminaler ja, en for norske og en for svenske kort... Men for alt jeg vet, de har sikkert vekslet til svenske penger - denne turen kommer jo til å bli sommerens store happening!
Lady Lovelylocks Skrevet 29. juli 2008 #4 Skrevet 29. juli 2008 Det går het fint å betale med norske penger der.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #5 Skrevet 30. juli 2008 Det går helt fint, men det er jo å kaste pneger ut av vinduet.
Yummy_Mummy Skrevet 31. juli 2008 #6 Skrevet 31. juli 2008 Vekslingskursene er dårlige, så anbefaler å betale i svenske penger selvom du har norsk kort. Men det går helt fint å bruke norske kontanter der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå