Gjest Gjest på ferie Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Er cannes en stor by eller er det lett & oversiktelig å finne frem der? Noen som vet? skal i en bestemt butikk der, men skal kun innom byen en kort svipptur så da er det greit å vite om byen er lett å finne frem i/liten.....
Gjest gjest på ferie Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 TS igjen her...... glemte å si at gata jeg skal til heter rue d'antibes. Hvis noen er kjente i byen hadde det vært fintå vite om dette er en av hovedgatene eller ei. takker for svar
AnetteR Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 Jeg synes Cannes var veldig oversiktelig. Lett å finne filmfestivalen, stranda og litt butikker. Men er nok ikke favorittbyen min langs franske rivieraen. Synes Antibes og St. Tropez er mye koseligere, og Monaco og Nice mer spennende. Men strandpromenaden er flott, artig å se filmfestivalbygningen også er de store motehusene på plass i byen. Gå på google, søk opp adressen og se på google map. Se på satelittbilde også. Gjør alltid dette når jeg skal til nye steder, da får jeg litt inntrykk.
Bergensgutt Skrevet 29. juli 2008 #4 Skrevet 29. juli 2008 (endret) TS igjen her...... glemte å si at gata jeg skal til heter rue d'antibes. Hvis noen er kjente i byen hadde det vært fintå vite om dette er en av hovedgatene eller ei. takker for svar Cannes er en liten og oversiktlig by. Rue d'Antibes er en slags gågate som går parallelt med Boulevard de la Croisette (board walk langs stranden) noen kvartaler ovenfor. For mange er dette handlegate nr. 1 i Cannes. Det tar ca. 1 minutt å gå fra stranden og opp til gaten du nevner. Går du noen kvartaler videre oppover fra stranden, vil du møte på hovedveien og togbanen som tar deg øst/vest. Jeg liker Cannes og Nice veldig godt. St. Tropez er litt for glamour for meg på sommertid. Hver sin smak. Stranden litt utenfor St. Tropez er fantastisk fin og anbefales. Jeg anbefaler deg ikke å ta beina fatt fra sentrum av St. Tropez til stranden, det blir for langt. Monaco er greit å ha opplevd. Flott plass, alt er i tipp topp stand, det er rent og pent. Men litt spesiell atmosfære og oser av en livsstil som er veldig fjern for meg. Nice har lang strand med rullestein - ingen sand som i Cannes og St. Tropez. Likevel helt greit å bade etc. Flere hoteller har avdelinger med solsenger og servering langs stranden. Det koster litt å ligge der. Å legge håndkle rett på steinene kan være litt vondt for noen. Butikker etc. fins i hopetall, alt fra det mest fasjonable til de enklere tingene. Er en del større en Cannes, og ikke alt er i gangavstand med mindre du liker å gå. Praktisk med nærhet til flyplassen. God tur og kos deg! Endret 29. juli 2008 av Bergensgutt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå