Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Jeg har vært inne på Folkeregisteret for å prøve å finne ut hvordan jeg skal gi beskjed om hva den lille sønnen vår skal hete. Det må jo skje innen seks måneder. Det er sikkert et skjema, men jeg finner det ikke. Noen som vet?
Kara W Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 Hvis barnet blir født i Norge, så vil sykehuset gi beskjed til folkeregisteret, og de vil sende deg dette skjemaet. Det kommer som regel 2-4 uker etter at barnet er født. Her vil de også opplyse om personnummeret. Hvis du ikke mottar dette skjemaet ville jeg har ringt og spurt etter det. Dersom barnet er født i utlandet må du nok innom den norske ambasaden i det landet dere bor, evt, kontakte folkeregisteret når dere flytter tilbake til Norge (dette er reglene som gjelder for Sverige, så det kan være annerledes for Norge).
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #3 Skrevet 30. juli 2008 Takk! Det var veldig fint å vite. Gutten min er bare tre uker, så da venter vi bare på post Han er født i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå