Gå til innhold

postbud

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Et postbud kom på døra med en pakke i dag. Har sett henne før men ikke snakket med henne. Synes hun er søt, og har lyst til å bli kjent med henne.

Regner med hun leverer post senere også. Men er vel litt rart om jeg stiller meg opp ved postkassa som er litt unna huset og venter. Men hva skal jeg gjøre?

Kan jeg spørre om hun blir med å ta en kopp kaffe senere? Eller kino? Eller hva kan jeg si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Kjenn litt på badevannet før du stuper uti ... Snakk om litt ufarlige ting først, fisk om hun har type etc. Ikke spring det rett på henne, men la henne venne seg til tanken.

PS La det virke tilfeldig at du treffer henne, ikke heng ved postkassen. Spør et postrelatert spørsmål om hun har passert postkassen din -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pat_*

Hvor i landet bor du? circa. Jeg er jo postbud! :P

neida, men å stille seg opp ved poststativet er faktisk ikke så sjelden. Det hender jeg slår av en prat når jeg merker at noen vil prate. Men når det er mye post kan det være plagsomt når folk står og snakker med meg, for da klarer jeg ikke å konsentrere meg om å gi rett post i rett kasse og jeg er ofte sent ute og har en tidsfrist å forholde meg til.

Men om postbudet har lite post, så sier jeg Go for it! Kjekt å prate med hyggelige mennesker, og du vet jo aldri hva det kan bringe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eks-postbud her...kjenner til det med mange pratsomme på postrunden ja. Er jo bare koselig det, hvis en har litt god tid i alle fall. Akkurat nå er det vel ganske rolige tider, i alle fall etter postmengden vi har på jobb, så da er det kanskje lurt å benytte sjangsen.

(artig at det var så mange postfolk her da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Melder meg inn i jeg-er-postbud-klubben!

Lite post nå om dagene ja, så det kan absolutt være verdt å benytte sjansen nå. Er enig at det fort blir irriterende med pratsomme mennesker når man har mye post, men er det lite post syntes jeg det bare er koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Infralove

Eh? Kor lenge har du jobba som vikar? Eg tenar "berre" 127 =( Har alder noko å sei?

Eg jobba som sommarvikar. 2 månadar i fjor, og 2 i år. Skal sikkert jobbe der til neste år og.

Hadde nokon prøvd å sjekke meg opp medan eg leverte post, vel eg hadde ikkje blitt irritert i alle fall. Men eg ser sjeldan gutter når eg er ute og køyrer. :blaaveis:

Damer er vel ulike. Eg hadde ikkje likt å bli spurt rett ut om eg ville vere med på kino. Eg likar å bli kjent med folk før eg finner ut om eg likar dei. Er ikkje ein sånn som likar å "date".

Det hadde vel ikkje vore uvanleg at du driver med eit eller anna på ein plass du ser postkassa. Og når posten kjem, så går du for å hente den. Så kan du jo prøve å småprate litt. Er det stort stativ du bur? Då blir det kanskje litt vanskeleg for postdama å konsentrere seg.

Dersom det ikkje går, får du vel bestille noko ho må levere på døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har jo endel ansenitet da som teller men før den ble telt med så hadde jeg 118! Så hvis du kun har jobba der så er det nok derfor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...