Gjest Alf Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Er glad i kona men blir avvist. Har fått ei anna dama men om kona vil ha meg inn i varmen kommer jeg med en gang. Hva syns dere?
Gjest Bellatrix Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 Familievernkontoret kan tilby samlivsterapi.
Gjest Alf Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 Vi har prøvd...flere ganger. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Får holde meg mest mulig unna hjemmet. Vi bor i hver vår etasje i huset...kona truer med at jeg ikke får se barna om vi skiller oss.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2008 #4 Skrevet 29. juli 2008 Hun høres syk ut. Skill deg. Hun kan ikke nekte deg å se barna dine!
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2008 #6 Skrevet 29. juli 2008 Du høres syk ut. Fortell henne at du er utro, slik at hun får muligheten til å skille seg fra deg.
Gjest Alf Skrevet 29. juli 2008 #7 Skrevet 29. juli 2008 Du høres syk ut. Fortell henne at du er utro, slik at hun får muligheten til å skille seg fra deg. Hun vet om det...noen fortalte henne det. Hun vil ha meg som ektemann og leve med meg men i hver vår etasje...
Gjest Gjest_Lita_* Skrevet 29. juli 2008 #8 Skrevet 29. juli 2008 Man er ikke ektefolk om man ikke lever sammen, også seksuelt. Kan være at hun ikke utstår deg, men da får hun heller gi deg friheten og skille seg fra deg. Du kan vel bo i din etasje for det, bare ha egen inngang. Jeg mener det ikke er riktig at hun har fordeler av at du bor der, men ikke vil ha "hele pakka". Ja dersom du ikke synes det er ok, selvsagt. Gi henne ultimatum. Er det noe liv å leve som en forsmådd ektemann, med damer på si'? Hva med henne, har hun elskere?
Gjest Bond Skrevet 29. juli 2008 #9 Skrevet 29. juli 2008 Tråden er ryddet iht KGs regler. mrs_bond, mod
Gjest Alf Skrevet 30. juli 2008 #10 Skrevet 30. juli 2008 Gi henne ultimatum. Er det noe liv å leve som en forsmådd ektemann, med damer på si'? Hva med henne, har hun elskere? Tror ikke hun har elsker(e)..som jeg vet om. Jeg tenker på barna så vil ikke skille meg.
Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 30. juli 2008 #11 Skrevet 30. juli 2008 Vil den andre dama ha deg da? Og er hun singel eller ødelegger dere også et annet ekteskap? Virker som om du blir bare pga barna. Nå vet jeg ikke hvor gamle de er men de må vel reagere på at dere bor i hver deres etasje osv?? Har dere ferie får dere bruke denne tiden på å finne frem til en løsning. Dere trenger jo hjelp dersom dere skal kunne få dette til å fungere, det er helt sikkert.
:-) anna Skrevet 30. juli 2008 #12 Skrevet 30. juli 2008 Jeg tror det er en del ting her som du ikke forteller. Ettersom du bor i en egen etasje, og ikke minst at dere har vært i samlivsterapi flere ganger, så tror jeg det ligger en del mer bak dette enn det som kommer frem her. Hvorfor vil ikke kona di leve med deg på "normalt" vis? Er det "bare" utroskapen, eller skyldes det andre ting som f.eks har pågått i flere år?!! Med all respekt så får jeg av og til en følelse av at menn er mestere til å fortrenge/overhøre hva kvinnen de lever med sier og prøver å formidle. Og gjerne i år etter år etter år. Om du ønsker at ting skal ordne seg med deg og kona di, bør du prøve å høre etter hva hun sier og hva hun har sagt når dere har kranglet/vært i terapi/snakket tidligere. Det er tydeligvis noe med deg hun ikke kan leve med. Og det bør du ta på alvor og prøve å endre på. Men det er også en stor sjanse for at det er "to little to late". At det har gått så langt at det ikke kan repareres. Jeg hadde f.eks aldri greid å leve med en mann som hadde vært utro mot meg. Ikke fordi jeg ikke hadde ønsket å prøve, men fordi jeg aldri hadde greid å stole på ham igjen, og fordi jeg hadde måttet leve med bilder i hodet som hadde ødelagt meg. Lykke til.
Rasputin Skrevet 30. juli 2008 #13 Skrevet 30. juli 2008 Du høres syk ut. Fortell henne at du er utro, slik at hun får muligheten til å skille seg fra deg. En veloverveid ytring dette. Moden og løsningsrettet. Naturligvis også den aller beste for barna. Rett og slett glimrende!
Gjest Alf Skrevet 30. juli 2008 #14 Skrevet 30. juli 2008 Vil den andre dama ha deg da? Og er hun singel eller ødelegger dere også et annet ekteskap? Virker som om du blir bare pga barna. Nå vet jeg ikke hvor gamle de er men de må vel reagere på at dere bor i hver deres etasje osv?? Har dere ferie får dere bruke denne tiden på å finne frem til en løsning. Dere trenger jo hjelp dersom dere skal kunne få dette til å fungere, det er helt sikkert. Ja, hun vil ha meg. Ja, hun er singel. Jeg blir bare på grunn av barna, det stemmer. Ferietiden blir noe anstrengende...kona drar på sydenferie med nabovenninner uten meg.
Gjest Alf Skrevet 30. juli 2008 #16 Skrevet 30. juli 2008 Kjedelig med troll... Trist og kjedelig at jeg som mannlig gjest blir diskriminert av deg på den måten. Greit at jeg formulerer meg kort og ikke sier alt her, mne jeg syntes det var greit å få ut litt her! Håper det er greit med deg.
Gjest Utlogget Skrevet 31. juli 2008 #17 Skrevet 31. juli 2008 Du får velge mellom de...hva kan hver av de tilby? Og hva vil du ha? Så tar du et endelig valg og står ved det.
Gjest Gjest_Lita_* Skrevet 31. juli 2008 #18 Skrevet 31. juli 2008 Du får velge mellom de...hva kan hver av de tilby? Og hva vil du ha? Så tar du et endelig valg og står ved det. Reagerer litt på ordvalget her. Høres ut som om det er en servicestasjon e.l. det er snakk om. Er det tilbudene som frister? Eller er det mennesket?
Gjest Betten-Magnhild Skrevet 1. august 2008 #19 Skrevet 1. august 2008 "Alf" burde kanskje tenke seg om på hva han vil her i livet? Han høres ut som om han står uten mål og mening vider for sitt liv. Burde han ikke stake ut en kurs? Man kan ikke vingle litt her og litt der...og man burde absolutt ikke la gamle prinsipper og fasader styre valgene en tar! Det som teller er hva du selv innerst inne vil. Hva gjør deg lykkelig? Hvordan vil du leve ditt liv? Får du svarene på dette: gå ut og sørg for at det ligger til rette!
Gjest Gjest_Rina_* Skrevet 1. august 2008 #20 Skrevet 1. august 2008 Er glad i kona men blir avvist. Har fått ei anna dama men om kona vil ha meg inn i varmen kommer jeg med en gang. Hva syns dere? Jeg synes du skal ta et valg. Helst i går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå