Gjest Gjest_sandra_* Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Samboeren min fortalte for etpar uker siden at han var usikker på sine følelser for meg. Etter dette har jeg hatt to fæle uker. Han har også tidligere vært usikker, og vi har vært gjennom noen "kriser", men det har alltid endt med at vi har forblitt et par. Denne gangen har jeg tatt det tyngre enn tidligere. Det kan også ha noe å gjøre med at han ikke ville bruke noe av ferien sin på hytten som jeg elsker å være på - nydelig sted rett ved sjøen- bare 1,5 time fra der vi bor. (med litt overtalelse ble det en natt på ham der i sommer). Han har sagt at han aldri i sitt liv vil bruke en feriedag der. Han er nå på Ibiza på guttetur og er ute hver kveld. (han er 35 år, så jeg skjønner ikke helt hva som er så stas der...) Han sier han skjønner at jeg har det vanskelig, og at han vil jeg skal bli glad igjen. Mens jeg prøver å si at til det så trengs det en ganske stor innsats fra hans side. Torsdag skal vi dra på ferie sammen. Slik det er nå klarer jeg ikke glede meg til tur. Han er vanlig hyggelig på telefon, og sier han er glad i meg. Likevel føler jeg ikke det er nok!! Vil gjerne høre ting som at han elsker meg, ikke vil miste meg, og i det hele tatt overbevise meg om at forholdet er verdt å satse på. Vurderer å ikke dra på ferie likevel nå. Er redd for at det bare blir leit. Hva ville dere gjort?? Råd??
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 Huff, dette høres ikke lett ut. Jeg tror du må tenke litt selv om hva som blir mest leit; å dra på ferie med han eller å bli hjemme. I tillegg må du selv tenke på om du vil fortsette dette forholdet. Det er ikke godt å være den personen som alltid sitter igjen og blir såret. Å reise bort kan få nye følelser inn i forholdet, og kanskje får dere tid sammen til å ordne opp i ting uten hverdagens mas og fjas. Så hvis dette forholdet er noe du vil, syns jeg du skal dra på ferie.
Gjest Chrissy82 Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 Jeg synes også dere burde dra bort på ferie sammen. Kanskje ta en som en ny start på forholdet og bruke ordentlig tid på hverandre, og ingen andre. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2008 #4 Skrevet 29. juli 2008 Samboeren min fortalte for etpar uker siden at han var usikker på sine følelser for meg. Etter dette har jeg hatt to fæle uker. Han har også tidligere vært usikker, og vi har vært gjennom noen "kriser", men det har alltid endt med at vi har forblitt et par. Denne gangen har jeg tatt det tyngre enn tidligere. Det kan også ha noe å gjøre med at han ikke ville bruke noe av ferien sin på hytten som jeg elsker å være på - nydelig sted rett ved sjøen- bare 1,5 time fra der vi bor. (med litt overtalelse ble det en natt på ham der i sommer). Han har sagt at han aldri i sitt liv vil bruke en feriedag der. Han er nå på Ibiza på guttetur og er ute hver kveld. (han er 35 år, så jeg skjønner ikke helt hva som er så stas der...) Han sier han skjønner at jeg har det vanskelig, og at han vil jeg skal bli glad igjen. Mens jeg prøver å si at til det så trengs det en ganske stor innsats fra hans side. Torsdag skal vi dra på ferie sammen. Slik det er nå klarer jeg ikke glede meg til tur. Han er vanlig hyggelig på telefon, og sier han er glad i meg. Likevel føler jeg ikke det er nok!! Vil gjerne høre ting som at han elsker meg, ikke vil miste meg, og i det hele tatt overbevise meg om at forholdet er verdt å satse på. Vurderer å ikke dra på ferie likevel nå. Er redd for at det bare blir leit. Hva ville dere gjort?? Råd?? har opplevd nøyaktig det samme bare motsatt. krype krype hver gang det kommer fram. umoden heter det ... godt råd. dra på ferie.. uansett . tru meg dra . ver heller lei på ferie enn å la han tru at du er der uansett for han ,,, dra
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2008 #5 Skrevet 29. juli 2008 Vurderer å ikke dra på ferie likevel nå. Er redd for at det bare blir leit. Hva ville dere gjort?? Råd?? Jeg ville ha reist påferie alene. Menn går aldri frivillig og på eget initiativ frraq en samboer eller kone, spesielt ikke dersom dere har barn. Du kan derfor gjøre hva du vil, han vil bli hos deg uansett.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #6 Skrevet 30. juli 2008 Høres nesten ut som han sa det for å slippe skyldfølelse hvis han skulle finne på noe tull på gutteturen. Ikke frekt ment, men en 35-åring som drar for å feste et sted med masse kåte tenåringsjenter vet jeg ikke om jeg hadde stolt på, men det kommer helt an på hvordan kompisene er.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #7 Skrevet 30. juli 2008 Reis uten han, ta ferie fra han også. Det er i hverdagen dere løser problemer, ikke på ferie.
Gjest TS Skrevet 30. juli 2008 #8 Skrevet 30. juli 2008 Takk for svar... Syns det er så vanskelig, og føler at om vi drar på ferie sammen så blir det et enten-eller for forholdet. Og om det er sånn at han ikke kan gi meg det jeg trenger (noe som er ganske sannsynlig),da blir det en trist ferie. I såfall er det jo nesten bedre å feriere hver for oss, og så heller gjøre opp når vi ses hjemme. Huff.. vanskelig!!
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #10 Skrevet 30. juli 2008 Virker som om ting er litt skjevt fordelt, at du må nærmerst be han om oppmerksomhet, det blir det ikke akkurat hyggelige ferieminner av. Synes du skal glemme han for en stund til han har bestemt seg (hvis du synes han er verdt det) og heller dra på ferie uten ham.
aline Skrevet 30. juli 2008 #11 Skrevet 30. juli 2008 dersom han ikke engang vet hva han vil, så kan det jo være en ide som du selv sier, å ta ferien hver for dere, bruke den til å tenke litt (i aller høyeste grad du også) og se hva dere vil, også ta det derifra når dere begge er hjemme igjen. kjedelig, og vondt. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå