Klematis Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Vi har tenkt å begynne å prøve om noen måneder. Vil gjerne bli kjent med syklusen min før vi begynner. Har lest at de aller fleste (rundt 80%) har eggløsning mens de bruker hormonspiral. Om jeg er blandt dem, vil jeg kunne finne ut når eggløsning er ved å tempe? Har noen prøvd dette mens de fremdeles har hormonspiralen på plass?
Chiquita Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 tror hormonene fra spiralen gjør at tempene ikke blir helt til å stole på... Og uansett - dersom du blir kjent med syklusen din nå når du har spiral , så vil denne kunne endre seg mye når de ekstra hormonene blir fjernet. Så på den måten er det ganske bortkastet å drive med temping nå... Har du mens på spiralen, eller er du blødningsfri. Dersom du har blødninger, så er det litt større sjanse for at du har eggløsning, enn om du er blødningsfri.
Klematis Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2008 Mulig du har rett, Chiquita. Kjedelig isåfall, for jeg hadde gledet meg litt til å følge med fremover... Ifølge de legesidene jeg googlet før i dag ville ikke hormonene påvirke EL hos 80%. Slik jeg forsto det ville de normalt kun påvirke dannelsen av slimhinne i livmora, og ikke eggstokkene. Så ut ifra det tenkte jeg at om EL kommer regelmessig nå så vil ikke syklusen bli påvirket av å fjerne den. Men mulig jeg tar helt feil :klø: Ingen blødninger på meg nei, men ifølge de samme legesidene (flere forskjellige) så skyltes det at hormonene påvirket lokalt i livmora slik at slimhinna ikke bygget seg opp og dermed ikke måtte støtes ut. Ble ikke nevnt at dette var et tegn på manglende EL. Nå synes jeg å ha merket noen EL-lignende symptomer med gjevne eller ugjevne mellomrom (har ikke fulgt så nøye med...), så jeg TROR egentlig at jeg har EL. Tenkte bare å lete litt systematisk nå de siste månedene før vi starter prøving Er det noen som har tempet selv med hormonspiral (og fortsatt etter de fjernet den) som vil dele sine erfaringer så hadde det vært supert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå