Arwen Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Når søker man arbeidsledighetstrygd? Med en gang man har blitt arbeidsledig eller når de åtte ukene jeg må vente på å få penger har gått?
aline Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 med en gang du er arbeidsledig, behandlingstiden tar tid også, så jo før du registrer, jo bedre. Mener jeg å huske ihvertfall.
Klematis Skrevet 29. juli 2008 #4 Skrevet 29. juli 2008 Da jeg gikk ledig fikk jeg beskjed om at det ikke hadde noe å si. Jeg skulle flytte rett etter jeg sluttet i min daværende jobb og det passet derfor dårlig å gå innom NAV akkurat da. Ringte og snakket med dem, og de sa at det bare var å vente en uke eller to, de daterte arbeidsledigheten fra den dagen jeg ble ledig. Måtte få arbeidsgiveren jeg sluttet hos til å fylle ut et skjema (husker ikke hva det heter i farten). Men et sted du MÅ registrere deg arbeidsledig fra dag en er hos lånekassen om du har lån der. De tilbakedaterer ikke (selv om de sa det til meg på telefonen). Er du ledig mer enn tre måneder (tror det er grensen?) så slipper du rente for de månedene. Jeg misset dette med et par dager siden jeg ikke informerte dem samme dag
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2008 #5 Skrevet 29. juli 2008 jeg var innom samme mølet i fjor sommer, og når jeg da var på arbeidskontoret dagen etter, fikk jeg utlevert søknadspapirer til dagpenger som ble datert den dagen jeg møtte opp der. De måtte fylles ut innen et visst antall uker (husker ikke hvor mange, men lurer på om det var 4) fra den datoen, ellers ville karantenetiden på uker bli forskøvet til den datoen de mottok søknadspapirene. Datoen jeg ble arbeidsledig hadde altså ingenting å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå