Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange bøker har du i hjemmebiblioteket ditt?

Sist jeg oppdaterte kartoteket vårt, hadde vi vel 1200 titler- men det begynner å bli en stund siden nå.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Totalt har jeg cirka 420 bøker, men jeg vil tro at omlag 50 av dem er pakket bort, og siden jeg ikke er noe knyttet til disse bøkene, vil jeg nok på sikt gi dem bort/resirkulere dem.

Skrevet

Er redd jeg ikke har tall på antall bøker i hyllene- noen av hyllene står ikke hos meg engang.

Men hyllemeter? Hmmm, vil tippe ca 12-15 meter som jeg har hos meg selv- og ca 25 meter som står på lager (pga plassmangel).

Har vært heldig- arvet masse bøker, har en jobb hvor vi får masse bøker (i alle sjangre) og i tillegg en kompis som driver brukt-bokhandel.

I drømmehuset skal jeg ha et eget bibliotek-rom. Men siden jeg ikke har vunnet i lotto enda- så har jeg startet med boksamlingen.

Skrevet

Vi har bøker i stua, loftsstua, soverommet.... Drømmen er et eget rom i et annet hus med kun bøker og en deilig sofa. Hvor mange bøker vi har? Aner ikke, men det er mange!

Skrevet

Gøy å høre at det er flere som har bibliotek-drømmen! Var litt redd for at det var småsært å bygge eget hjemmebibliotek - men det er kanskje ikke det likevel!

Hadde også drømt å det lenge, og i huset vårt som stod ferdigbygget for vel ett år siden - har vi eget stort bibliotek med bare bøker, ett mahogniskrivebord og en chesterfield salong. Mitt desiderte favorittrom!

Gjest *Mim*
Skrevet

Jeg tipper ca 3000, men de fleste er nedpakket og utilgjengelige. :tristbla: Jeg savner dem veldig, og gleder meg til jeg får dem opp sånn som jeg har planlagt.

Skrevet

Vi har bare kanskje 50-60 bøker. :tristbla: Jeg også drømmer om å ha et helt rom med bøker fra gulv til tak på alle vegger. Men med våre 30 kvm begrenser det seg og det blir mest lånebøker fra biblioteket enn så lenge.

Skrevet

Vet ikke hvor mange bøker jeg har.

Men hjemmebibliotek er nå uansett ikke sært! Det er bare utrolig kult, skal definitivt ha det selv.

Gjest Phoenix
Skrevet

Kan ikke akkurat kalle det et bibliotek, selv om det er drømmen... Har 306 bøker nede (telte nå) og en liten stabel på nattbordet oppe.

Skrevet

Tok et kjapt overslag nå, og jeg vil tippe at jeg har rundt 2000.

Skrevet

Har vel rundt 350-400 tenker jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Har nøyaktig 255 bøker i bokhylla, utenom barnebøkene, tipper det er nærmere 50 av dem. Har i tillegg en del bøker stablet bort på boden, de skal frem når jeg får nok plass til dem. Bøkene er sortert i samlinger med norske forfattere, utenlandske forfattere oversatt til norsk, engelskspråklige forfattere på originalspråk, fakta-/faglitteratur, kunstbøker, språkbøker/oppslagsverk og barnebøker.

Drømmer er et bibliotek som går over to etasjer, med galleri mellom, og sofa og stort skrivebord (omtrent som professoren i My Fair Lady har, bortsett fra at veggene i begge etasjene i mitt bibliotek skulle vært dekket med bøker, og kanskje et stereoanlegg) :rødme:

Gjest Phoenix
Skrevet
Drømmer er et bibliotek som går over to etasjer, med galleri mellom, og sofa og stort skrivebord (omtrent som professoren i My Fair Lady har, bortsett fra at veggene i begge etasjene i mitt bibliotek skulle vært dekket med bøker, og kanskje et stereoanlegg) :rødme:

:rødme:

Gjest Raptuza
Skrevet

Har 5-600. Stroparten står på kontoret.

• 3 uker senere...
Skrevet
Gøy å høre at det er flere som har bibliotek-drømmen! Var litt redd for at det var småsært å bygge eget hjemmebibliotek - men det er kanskje ikke det likevel!

Hadde også drømt å det lenge, og i huset vårt som stod ferdigbygget for vel ett år siden - har vi eget stort bibliotek med bare bøker, ett mahogniskrivebord og en chesterfield salong. Mitt desiderte favorittrom!

Må være jævla tjukke bøker hvis 1 200 titler skal gjøre noe utav seg i et stort bibliotek som er dekket med bare bøker.

Men du mente sikkert 12 000 titler, for ikke å snakke om 120 000. :jepp:

Gjest Lamia Lenis
Skrevet

Jeg har 188 bøker. Ikke så fryktelig mange, men jeg er ganske ung og har ikke hatt så god tid på meg til å samle :) Vi hadde nesten ingen bøker hjemme da jeg vokste opp. Veldig stusselig. Aner ikke hvor min store interesse har kommet fra. Kanskje jeg er adoptert.

Skrevet
Må være jævla tjukke bøker hvis 1 200 titler skal gjøre noe utav seg i et stort bibliotek som er dekket med bare bøker.

Men du mente sikkert 12 000 titler, for ikke å snakke om 120 000. :jepp:

Det tenkte jeg ikke over engang. Men 1200 bøker gjør ikke så innmari mye av seg, nei. Jeg har halvparten så mange i stua, og har god plass til flere. ;) Men nå var det jo en stund siden trådstarter hadde oppdatert kartoteket da, så det kan jo ha skjedd en del med antallet siden sist. Jeg synes forresten det er helligbrøde å ikke føre skikkelig oversikt over hvilke bøker man har. Jeg har et ryddig, oversiktlig og helt uunnværlig Excel-dokument dedikert til nettopp dette!

Skrevet (endret)

Vi har bygget biblioteket- men det er overhodet ikke fullt enda (!) Vi har mange "luftige" hyller - og har dessuten fyllt en del av dem med "kontor-permer".

Har så smått begynt med kartotek-oppdateringen nå, og har kommet til litt over 3000 foreløpig. Vil anslå at det totalt vil være et sted mellom 5- og 6000: enn så lenge :)

Endret av Sjefs-snipa
Skrevet

Jeg har masse bøker, men er sannelig ikke sikker på hvor mange.

Her på stua har jeg en plassbygd bokhylle med en god del bøker. 1000 - 1200 kanskje. På hytta har vi like mange minst. Jeg har sikkert like mange plassert rundt omrkring i huset og hjemme hos foreldrene mine. Pluss fagbøker da. Så jeg tror nok at vi tilsammen har 3 - 5000 titler.

Jeg har ikke tenkt å ha eget bibliotek, selv om ideen unektelig tiltaler meg veldig. Men hadde jeg hatt et sånt hus som mange hadde før, med bestestue og hverdagsstue, så hadde jeg nok brukt hverdagsstua til bibliotek.

Skrevet

Jeg har vanvittig mange, både her hjemme og hos mamma. Jeg skal ha meg et bibliotek innen kort tid (forhåpentligvis) og da skal jeg telle over dem, samle dem alfabetisk osv.. Gleder meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...