Gå til innhold

Spebarn i steksol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm, jeg sitter å lurer på om det er jeg som er overbeskyttende - eller om foreldreparet jeg "har utkikk" til fra her jeg er nå er riv ruskende gale...

Ute er det 30 grader i skygge. Gud vet hvor mange grader det er i sola... I de siste tre timene har de unge foreldrene latt ungen sin ligge i en svart barnevog, inntullet i klær og dyne- midt i sola...! De hadde ungen oppe litt i formiddag- og da så jeg at den maks kunne være 1 måned gammel...

Er dette heldig for barnet????

Har hørt at de ikke skal være så mye i varmen/sola... Og man har da før hørt om unger som har strøket med i biler etc fordi det var for varmt...

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet
Hm, jeg sitter å lurer på om det er jeg som er overbeskyttende - eller om foreldreparet jeg "har utkikk" til fra her jeg er nå er riv ruskende gale...

Ute er det 30 grader i skygge. Gud vet hvor mange grader det er i sola... I de siste tre timene har de unge foreldrene latt ungen sin ligge i en svart barnevog, inntullet i klær og dyne- midt i sola...! De hadde ungen oppe litt i formiddag- og da så jeg at den maks kunne være 1 måned gammel...

Har hørt at de ikke skal være så mye i varmen/sola... Og man har da før hørt om unger som har strøket med i biler etc fordi det var for varmt...

Dette er livsfarlig!!!! Disse foreldrene har åpenbart ingen anelse om hva de utsetter babyen sin for. Hvis du selv ikke har lyst/mot til å si fra til dem, synes jeg du skal ta kontakt med barnevernet straks. Babyen står fare for å omkomme!

Skrevet

holder med en body eller bare bleia i skyggen i dette været...

Skrevet

Merkelig at den ungen ikke hyler og skriker av frustrasjon, svette og varme... Stakkars liten :(

Uff, jeg hadde ikke klart å bare sett på det jeg, men gått over til naboen og sagt, i en hyggelig tone så klart, at det er altfor varmt til all den innpakkingen! Kanskje de er nybakte foreldre som ikke vet bedre?!

Skrevet

Dette er barnemishandling! Stakkars liten.

Please, kan ikke noen si ifra??? I denne varmen trenger en liten baby kun en bleie på seg - og MÅ stå i skyggen!!!

Gjest Eurodice
Skrevet

Til Sjefs-snipa.

Vet du hvordan det står til borte hos naboene dine, med den stakkars babyen?

Jeg har vært urolig og hatt helt vondt i hjertet siden jeg leste det du skrev.

Hilsen Belladonna

Skrevet

Hei alle!

Etter å ha lest det første svaret fra Belladonna som bekreftet at bekymringene mine var reelle- bestemte jeg meg for å gå bortover å si fra. (Heldigvis er de ikke våre naboer... - er på besøk hos et vennepar som bor nært en park).

De ble rimelig sure selv om jeg foreslo at det kanskje var litt varmt. Argumentet deres var at ungen ikke skulle bli solbrent, og at det var så langt unna skyggen at de ikke turte å la den var alene der mens de var i sola....

Jeg orket ikke å krangle med dem- men fulte med hva som skjedde etterpå. Hadde de ikke gått hadde jeg nok ringt barnevernet eller noe.. - for ungen virker rimelig slapp (det glimtet jeg fikk av den).

Men- 15 minutter etterpå gikk de fra parken. Vet jo ikke hvor de dro- eller om de kommer til å fortsette med den adferden de neste soldagene... Vi kan bare håpe på at informasjonen gikk inn på dem!

Gjest Eurodice
Skrevet
Hei alle!

Etter å ha lest det første svaret fra Belladonna som bekreftet at bekymringene mine var reelle- bestemte jeg meg for å gå bortover å si fra. (Heldigvis er de ikke våre naboer... - er på besøk hos et vennepar som bor nært en park).

De ble rimelig sure selv om jeg foreslo at det kanskje var litt varmt. Argumentet deres var at ungen ikke skulle bli solbrent, og at det var så langt unna skyggen at de ikke turte å la den var alene der mens de var i sola....

Jeg orket ikke å krangle med dem- men fulte med hva som skjedde etterpå. Hadde de ikke gått hadde jeg nok ringt barnevernet eller noe.. - for ungen virker rimelig slapp (det glimtet jeg fikk av den).

Men- 15 minutter etterpå gikk de fra parken. Vet jo ikke hvor de dro- eller om de kommer til å fortsette med den adferden de neste soldagene... Vi kan bare håpe på at informasjonen gikk inn på dem!

Takk for tilbakemelding! Det er så man kan gråte av slike uvitende foreldre. Hva er verst liksom, å bli kokt eller stekt? Vi får tro de fikk noe å tenke på nå, slik at de passer bedre på i fortsettelsen. Det sier seg jo selv at det blir mye varmere og klammere nede i en barnevogn, og med dyne, enn det er ute i luften.

Skrevet

Takk for at du sa ifra!

Skrevet

Barn under ett år skal ikke være i solen i det hele tatt. Litt går selvsagt greit, men er spedbarn skal aldri ligge i solen.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Skrevet

Det var godt du sa fra.

(Kan du endre tittelen på innlegget, jeg lurer hele tiden på hva slags stol det er du snakker om... :ler: )

Skrevet

Flott at du sa ifra!!

Det er ikke enkelt å ha liten baby i denne sola, men herregud da. Jeg har vært på besøk hos noen i dag, som hadde veranda uten noen form for skygge. Vogna med lillemann sto i skyggen på sida av huset, og da han våkna gikk vi inn. Har man baby må man ta vare på babyen. At jeg selv helst ville sitte i sola får ikke hjelpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...