Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man lov til å ta med seg falske merkevarer hjem fra ferie?

F.eks. ei veske fra Bulgaria til Norge?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

EU slår hardt ned på falske merkevarer, så det hadde jeg aldri tatt sjansen på. For et par år siden var det ei dame som fikk flere tusen i bot da hun ble tatt med fake solbriller og vesker i sør-Frankrike. Italienske mydigheter bøtela vel en 12 åring for at han hadde kjøpt ei falsk Rolex klokke.

Skrevet

Har også hørt om historiene fra utlandet. Og vet at man blir bøtelagt med ei falsk veske på skuldra i Paris.

Norge er ikke med i EU, men er Bulgaria? :klø:

Uansett, ønsker svar på spørsmålet mitt, gjerne med linker. Har prøvd å søke litt selv.

Skrevet

Bulgaria er medlem av EU ja, men denne "merkevarekrigen" foregår vel i hovedsak i Frankrike og Italia såvidt jeg har fått med meg.

Skrevet

Kjøpte falsk Puma veske til jenta vår i Bulgaria uten at jeg ofra det en ekstra tanke akkurat!

Gjest Gjest
Skrevet

hørt at dette gjelder kun store parti varer av en eller flere varer. altså hvis man ser at dette er til salg videre og ikke eget bruk. så kan man bli bøtelagt..

Skrevet

Jeg er usikker på om jeg ville att sjansen, i alle fall dersom jeg skulle innom Italia eller Frankrike.

Skrevet

Var en artikkel i en eller annen avis nettopp om innføring. De ville ikke stoppe varene i tollen med mindre det var mye, altså klart beregnet for videresalg. Til personlig bruk var det "ok". (Jeg ser for meg at jeg kan få problem i utlandet fordi jeg ikke er nok interessert i klesmerker)

Skrevet

ikke lov, folk blir straffet. Det sier seg selv har du 5 helt like vesker...hva skal du med det???Mange selger det på finn.no osv....sannt.

Men har du 1 veske til eget bruk tviler jeg på at du kommer i så mye bråk.

ALDRI fra Italia eller Frankrike, de er veldig strenge på å beskytte varemærkene sine, og med god grunn.

Skrevet

ser samme folka på finn.no selger både ditt og datt, fake.I massehvis.

Ei ble bøtlaget i hundretusen-klassen nå, og dømt i retten av Louis Vuitton , fordi hun videresolgte . I Norge. Til pass for henne.

Gjest Gjest_bertha_*
Skrevet

Jøss, jeg var nettopp på Kreta, og kjøpte en t-shirt set sto ADIDAS på.

Er det egentlig ikke lov????

DET var jeg sandelig ike klar over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...