Gjest Bengt Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Hei! Min samboer og jeg vurderer å flytte til Sørlandet. Dette pga hennes jobb. Vi har ikke noe tilknytning til denne landsdelen fra før og håper nå på meninger fra dere om hvor det er best for oss å flytte. Vi bor nå i Oslo, er begge akkurat rundet 40, er barnløse, alminnelig opptatt av kultur, pub-/restaurantbesøk og litt friluftsliv. Det vi vet er at vi ønsker å kjøpe oss båt, så nærhet til sjøen er et must (båtplass evt. hus ved sjøen). Sånn i forhold til hennes jobb vil det være mest praktisk med Arendal, Grimstad eller Risør. Og vi ønsker å flytte et sted hvor vi har råd til et bra hus mot salg av en 3-roms på Vestkanten i Oslo. Vil bo i en by, ikke utpå bygda. Så hvor? Takknemlig for innspill. Hilsen Bengt
feuerstein Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 Det kan bli vanskelig å få båtplass i sørlandsbyer generelt.
Gjest Bengt Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 Har faktisk sett mange hus til salgs med egen brygge eller båtplass, så det ser ikke ut til å være så stort problem. Det spørs bare hvor mye man vil betale for det og båt vil vi jo som sagt ha!
mann23 Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 Du får nok mest sannsynligvis ikke fast båtplass på de 3 stedene du nevnte. Det er dog mulig å få båtplass på mindre steder rett utenfor de 3 nevnte. Arendal er helt klart størst av disse 3, og vil nok ha det beste å tilby mtp kulturliv og restaurantbesøk, selv om det vil være milevis bak Oslo. Grimstad er en studentby, noe som gjør at den "overlever" vinteren, Risør er 100% en sommerby, og nærmest død om vinteren. Risør ligger også langt unna større kjøpesenterer og "større" butikker. Arendal igjen er en harry by også kjent som "banke du byen" noe som på norsk vil tilsi at det er lett å komme i bråk på byen der. Du vil ikke finne utesteder for rolige 40 åringer på noen av stedene, det nærmeste du kommer er harry pianobarer og overstadig berusede bønder. Byene er alle koselige, og du vil sikkert trives alle 3 steder, men jeg anbefaler enten Grimstad eller Arendal av praktiske årsaker Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 Anbefaler Arendal, Froland, Risør eller Evje. Båtplass finnes i Lyngør ved Lyngør Resort. Nydeligel steder. Lykke til!
Gjest Lilleulv Skrevet 3. august 2008 #6 Skrevet 3. august 2008 jeg har bodd i grimstad og trivdes ikke i det hele tatt. folka der, miljøet er rett og slett for sært synes jeg synes arendal virka som hakket bedre.
Gjest Gjest_Guri_* Skrevet 10. august 2008 #7 Skrevet 10. august 2008 Det er jo mange hus til salgs på Finn med egen brygge og dertil båtplass eller kun båtplass i det området du ønsker å flytte til. Skjønner ikke de da som sier det er vanskelig å få båtplass. Vel er det da litt dyrere hus til salgs som har dette tilbudet men TS sier jo at siden de har en 3 roms på Vestkanten til salgs og ønsker båtplass virker det jo som de ønsker å bruke 3-4-5 mill på et hus (alt avhengig av evt. verdig på Oslo-bolig) og det kan vel være mulig da å få til en båtplass evt. brygge m/båtplass?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå