Gjest Gjest_paprika_* Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Jeg har hatt to graviditeter utenfor livmoren, men det er ganske lenge siden, og jeg var da 7 og 9 uker gravid tror jeg det var. Nå er det en uke siden EL og jeg har vondt imagen. Skikkelig sterke menssmerter og føler jeg må på do hele tiden + at jeg er kvalm. Synes å erindre noe lignende første gangen jeg hadde ex.u, men det var jo litt tidlig enda, eller? Noen som har erfaringer om hvor tidlig en ex.u kan oppdages? Takknemlig for hurtige svar.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 Jeg har hatt to graviditeter utenfor livmoren, men det er ganske lenge siden, og jeg var da 7 og 9 uker gravid tror jeg det var. Nå er det en uke siden EL og jeg har vondt imagen. Skikkelig sterke menssmerter og føler jeg må på do hele tiden + at jeg er kvalm. Synes å erindre noe lignende første gangen jeg hadde ex.u, men det var jo litt tidlig enda, eller? Noen som har erfaringer om hvor tidlig en ex.u kan oppdages? Takknemlig for hurtige svar. Dette varierer nok fra hvor egget blir sittende. Hvor hadde du de to andre ex.u?
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 Jeg har hatt det og det begynte hos meg ca en uke etter EL. Jeg ante ikke at det var det som var galt (visste jo ikke at jeg var gravid engang), men det var så vondt at jeg ikke klarte å stå, og varte i noen timer. Det gikk over, så jeg tenkte ikke så mye mer over det. Så fikk jeg det igjen ca en uke etterpå, og det varte i noen timer (fryktelig vondt), men gikk over, like etter denne andre gangen fant jeg ut at jeg var gravid, og når jeg fikk sånn vondt tredje gangen (skulle da vært ca 6 uker på vei), og samtidig begynte å blø litt så dro jeg til legen. Ble operert samme dag
Gjest Gjest_paprika_* Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 Dette varierer nok fra hvor egget blir sittende. Hvor hadde du de to andre ex.u? Jeg hadde begge i samme eggleder. Trodde de fjernet den syke første gangen, men det hadde de ikke gjort. Hadde uutholdelige smerter og unner ingen dem. Føler jo at smertene har gitt seg litt nå, men som neste innlegg viser så hadde hun opphold i smertene. Ja, ja, får bare håpe jeg slipper ex.u nr tre.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #5 Skrevet 30. juli 2008 Jeg hadde begge i samme eggleder. Trodde de fjernet den syke første gangen, men det hadde de ikke gjort. Hadde uutholdelige smerter og unner ingen dem. Føler jo at smertene har gitt seg litt nå, men som neste innlegg viser så hadde hun opphold i smertene. Ja, ja, får bare håpe jeg slipper ex.u nr tre. jeg hadde ex.u for noen uker siden. Merket først noe da jeg skulle hatt mensen. Begynte å blø to uker etter eggeløsning. På tredje uke hadde jeg flere svimmelhetsanfall. Men var igrunn ikke smertene som gjorde meg bekymret, men blødningene. To dager før jeg ble opr hadde jeg smerteanfall. Reiste til lege to dager etter, hvor jeg ble opr. Fosteret målte de til 9 uker? Men jeg tror det kommer ann på hvor fosteret ligger i eggelederen, for hvor fort smertene kommer. Mitt lå langt nede i eggelederen. Skal vel litt til om du skulle være så uheldig igjen, men forstår godt at du er redd. Håper det går bra med deg!!
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2008 #6 Skrevet 31. juli 2008 Hei! Håper ikke du må gjennom det en gang til! Den eneste måten du kan finne ut dette på er å ta en graviditetstest. Dersom den er positiv må du gå til legen din, som kan henvise deg til en ø-hjelps time hos en gynekolog slik at du får tatt en ultralyd. Masse lykke til!
Gjest Gjest_Paprika_* Skrevet 8. august 2008 #8 Skrevet 8. august 2008 Hvordan går det med deg, TS? Hvis det var meg du spurte så er magevondten borte, men mensen har ikke kommet. Skulle vært her for fire dager siden og jeg har tatt to negative tester etter det, senest i dag..... skjønner ikke no' jeg.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå