Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har datet en veldig flott kvinne i det siste, som også dater andre.

Hun er litt ubesluttsom, sier hun selv.

Selv har jeg kommet ut av et forhold der min kjære var en kvinne av store ord og lite handling.

Min date vet hva jeg tenker om henne, og jeg tror hun ser på meg som trygg, selvsikker og god.

Jeg ser jeg faller inn i et mønster her. Jeg vil ikke at min nye date skal valse over meg og gå over grenser jeg sliter med å overholde selv. Jeg trenger en moden kvinne som vet hva hun vil og respekterer partneren for det vedkommende er.

Jeg sitter med en økende følelse av å være nummer to, den trygge hun kan falle tilbake på om det skulle skjære seg med mer spennende, men upålitelige beilere.

Allikevel tenker jeg på henne stadig vekk. Samtidig vet jeg på en måte at dette ender ikke bra for meg.

Er det mulig å bli kvitt henne ved å bare kutte all kontakt? Er det den beste måten?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Føler med deg! Her har jeg vært altfor ofte. Det aller beste er å kutte henne helt ut. Dessverre er dette veldig vanskelig! Jeg har greid å få det til de gangene vi ikke har kommet lenger enn til 1-2 runder med sex. Har det kommet lenger enn dit, har jeg stort sett måttet lide meg igjennom det, inntil jeg har fått til så grader nok at det er jeg som setter kroken på døra.

Jeg har også vært på den andre siden av bordet, og tror du tolker denne situasjonen riktig. Hun tar en oversikt over koldtbordet rett og slett. Hadde hun vært riktig interessert i deg, så hadde hun sluttet å date de andre.

Siden du er sårbar pga erfaringer fra det forrige forholdet, så er det best å beskytte seg selv og se om du i stedet kan finne en annen som du kan føle deg trygg sammen med.

Gjest Gjest_leah_*
Skrevet

Jeg anbefaler deg også å kutte henne helt ut. Så lenge man har kontakt er det vanskelig å få følelsene til å kjølne, har jeg erfart.

Kutt all kontakt. Prøv å fokusere på hennes negative sider. Og begynn å treffe andre damer og ha det gøy, selv om du kanskje ikke føler for det akkurat nå. Med tida svekkes følelsene for henne du er forelsket i, og så står veien åpen for å finne ei dame som fortjener deg. :)

Skrevet

Det jeg setter høyest i et forhold er respekt....

Hvis du har muligheten til det, synest jeg du skal prøve å ta en skikkelig prat med daten din, fortelle henne akkurat hva du føler!

Lykke til! :)

Skrevet
Det jeg setter høyest i et forhold er respekt....

Hvis du har muligheten til det, synest jeg du skal prøve å ta en skikkelig prat med daten din, fortelle henne akkurat hva du føler!

Lykke til! :)

Jeg gjorde det. Hun bad om mer tid, og i mellomtiden dro hun på helgetur med en annen (bare hun og han). Hun tror ikke han er forelsket i henne og hun er ikke forelsket i han, sier hun til meg.

Jeg antar jeg ikke kan forvente at hun respekterer meg dersom jeg ikke respekterer meg selv.

Problemet er at hver gang jeg har trukket med unna, kommer hun etter som en kanonkule. Hun har sagt at hun er usikker på hva jeg føler for henne før. Nå har jeg klart til henne at jeg liker henne kjempegodt, men at jeg liker ikke at hun er så vinglete. Responsen er at hun velger å dra på hyttetur med denne andre.

Jeg er vel idiot om jeg finner meg i det. Trist er det i allefall.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Så lenge hun drar på hyttetur med en annen, er hun nok ikke så veldig interessert i deg. Hun liker oppmerksomheten du gir henne, og vil ha deg som en back-up, i tilfelle hun ikke finner en annen.

Selv om hun jakter på deg, når du trekker deg unna, kan du bare sette foten ned og si at du ikke ønsker kontakt. Hun kan jo ikke tvinge deg til å ha kontakt med henne hvis du ikke vil.

Skrevet
Jeg gjorde det. Hun bad om mer tid, og i mellomtiden dro hun på helgetur med en annen (bare hun og han). Hun tror ikke han er forelsket i henne og hun er ikke forelsket i han, sier hun til meg.

Jeg antar jeg ikke kan forvente at hun respekterer meg dersom jeg ikke respekterer meg selv.

Problemet er at hver gang jeg har trukket med unna, kommer hun etter som en kanonkule. Hun har sagt at hun er usikker på hva jeg føler for henne før. Nå har jeg klart til henne at jeg liker henne kjempegodt, men at jeg liker ikke at hun er så vinglete. Responsen er at hun velger å dra på hyttetur med denne andre.

Jeg er vel idiot om jeg finner meg i det. Trist er det i allefall.

Uff, dette må føles helt forferdelig for deg!:(

:klem:

Skrevet

Jeg klarer ikke helt å forestille meg at jeg har noe å si til henne om hun skulle ringe igjen, ikke etter dette. "Ikke vær trist", sa hun da hun dro.

Det er vel best for meg å unngå henne, litt vanskelig siden vi jobber i samme bedrift. Jeg har så langt vært smilende og blid når jeg har møtt på henne.

At jeg er reserven er vel rimelig klart nå. Nei, det er ikke supert, enda litt sårt er det at de to siste forholdene jeg hadde ble jeg forlatt til fordel for en annen. Men det finnes vel noen der ute som kan være en ordentlig person, som jeg faller for? Jeg sitter litt med følelsen av at det er et salgs maktspill hele veien som jeg ikke er utrustet til å gjennomføre. Hun tester ut sin attraksjon på han, håper kanskje at han skal forelske seg i henne, jeg ... spiller ikke kortene mine, men kaster hele hånden inn og forteller hva jeg føler. Kanskje dumt av meg. Det er slik jeg er oppdratt - Vær ærlig og rettvis så ordner det seg.

Hele fjor sommer var bortkastet mens jeg ventet på kjæresten min - som slo opp samme dag som hun kom hjem. Så det var en dobbelt frost den vinteren. Nå kaster jeg bort enda mer tid ...

Uff, jeg er så lei sommeren nå... har mest lyst til å stormløpe til høsten så jeg kan krype opp i dyna mi og gjemme meg.

Gjest Gjest_Vivi_*
Skrevet

Huff, det høres trist ut. Men vet du hva, sånn kvinne må du ikke finne på. Det er ikke for sein nå å kutte ut henne nå. Du må ikke vente til et par barn kommer, så sitter du hjemme å passe på de mens damen din ute og flørte med andre.

Jeg er helt enig med Purple, for henne er du bare en back-up, i tilfelle har hun ingen andre så har hun deg for å kose med. Derfor hun vil beholde deg!

Kjære deg, nå er det sommer ja. Går ut å ha det gøy, sitt i Karl johan gt. å ta en eller 2 øl, kanskje møter du andre som er bedre. Hvordan klarer du å glemme henne når du vil gjemme deg under dina?

Om hun kontakter deg, da må du sette foten ned, si at du vil ikke ha noen med henne å gjøre. Du må respektere deg selv!

Jeg forestiller meg at du er en snill og grei kar. Men ikke vær dumt snill!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg forstår at du har det veldig vondt. Denne jenta er nok ikke så selvsikker som hun gir uttrykk for, hun trenger nok bekreftelse fra mange hold.

Jeg lurer på hvor sterke følelser du har for henne innerst inne? Kanskje er det fordi du liksom ikke helt får "taket på henne", men at hun glipper unna, som gjør at du føler det så sterkt. Ofte kan det være slik. Spør deg selv hva det er med henne som person du er glad i.

Gjest Eva, 48
Skrevet
Jeg har datet en veldig flott kvinne i det siste, som også dater andre.

Ok, du vet helt sikkert at hun dater andre? Eller?

Hvordan kunne du date henne om du visste at hun også datet andre?

Er du gift, men datet denne flotte kvinnen som en kjæreste nr. 2 ved siden av ditt ekteskap?

Hvordan vet du at hun ikke vil gifte seg og få barn med deg da...? Har du spurt henne?

Skrevet
Ok, du vet helt sikkert at hun dater andre? Eller?

Hvordan kunne du date henne om du visste at hun også datet andre?

Er du gift, men datet denne flotte kvinnen som en kjæreste nr. 2 ved siden av ditt ekteskap?

Hvordan vet du at hun ikke vil gifte seg og få barn med deg da...? Har du spurt henne?

Vi har begge lange forhold bak oss som er slutt, det var under disse omstendighetene vi traff hverandre. Jeg var nok ikke klar over hva jeg ville da jeg traff henne og gav ikke entydige signaler i begynnelsen heller. På den andre siden gav hun uttrykk for at hun ville leve singellivet litt. Det var første gangen siden mitt eget brudd at jeg møtte noen som likte meg på samme måte. Selvfølgelig likte jeg det.

Men så snek det seg følelser inn. Vi tilbrakte mer og mer tid sammen. Inntil en dag hvor hun sier at hun ville gjerne date en annen som hun hadde truffet før hun traff meg. Han hadde vært bortreist, og kom nå tilbake. Dette var første gangen jeg forsøkte å snu ryggen til henne. Jeg sa at hun fikk ta et valg i så måte og var rimelig uinteressert.

Men det merkelige var at hun lot ikke meg bli for det. Det ble et tresifret antall tekstmeldinger jeg mottok over tre uker (alt fra hverdagslige ting, spørsmål om hva hun skulle ha på seg etc). Jeg viste interesse igjen, hun trakk seg unna. Det var nettopp det jeg ville der og da, hun kunne kutte ut meg istedet.

Så lot jeg det være igjen, og hun tok kontakt igjen og igjen ... Om hun offisielt nå dater den andre fyren, så er hun ikke helt mentalt trofast med han. Akkurat dette er noe både hun og jeg har gitt uttrykk for hverandre at vi ikke er komfortable med. Jeg vet hvem han er, men vi er ikke omgangsvenner. Jeg tror hun er ganske nervøs for at noen skal finne ut om oss. Vi har ikke vært fysisk intime siden hun gikk ut med den andre.

Jeg har nå uttrykt ovenfor henne at jeg har seriøse intensjoner. Hun har mange gode egenskaper som jeg ser etter i en potensiell partner. Jeg kan være irritert på henne, men når hun dukker opp glemmer jeg hva det var og blir bare glad. Dessverre etterlyser jeg litt modenhet, selv det virker som om hun reflekterer over hva hun gjør. Det er ikke alltid like vanskelig å se på henne hva hun tenker, vi er veldig like på mange måter rent personlighetsmessig. Jeg har tenkt tanken på at jeg kanskje gjentar meg selv i forhold til mitt tidligere forhold; at jeg har blitt så vant til å slåss mot kjærlighetens vindmøller at dette kompliserte forholdet kjennes trygt ut på en syk måte.

Jeg blir usikker på henne også, når hun først sier at hun ikke vil ha noe fast forhold enda, men styrer inn i mer og mer faste rammer med den andre fyren. Det er da jeg virkelig kjenner meg på grensen til utnyttet. Men om hun ikke er ærlig med seg selv, så kan hun heller ikke være det ovenfor meg. Jeg ser klart at jeg kunne ha gjort ting anderledes og vært litt klarere selv, men jeg har ville beskytte meg selv også. Jeg trodde jeg kunne det, men når jeg innså hvor jeg var, var det for sent. Da hadde jeg falt for henne.

Jeg tror at hun nok et visst sett med følelser ovenfor meg også. Jeg kom veldig godt overens med venninnen hennes (også singel) og hun ble skikkelig sur. Hadde jeg vært noen hun ville ha blitt kvitt, hadde hun ikke blitt det?

Hensikten med å være sammen med noen er at man skal føle seg bra, ikke at man skal kjenne seg som en fjott. Det føles mest ut som en ulykke utspiller seg i langsom kino. Er det ekte følelser hun viser meg, eller er det trangen til oppmerksomhet?

Hun tenker nok om meg at jeg er en type som hun kunne være trygg med og få et godt liv med, men som kanskje ikke passer inn i hvordan hun har sett for seg ting akkurat nå. Jeg føler på en måte at jeg burde ikke godta det. Hvem liker vel en dørmatte? Men om jeg presser henne går hun fullstendig i vranglås. Det beste er da kanskje bare å prøve en stille exit igjen? Eller si klart i fra "Du, dette går ikke, vær snill og ikke ring meg"? Gå videre, bare avskrive hele henne... Det er jo det fornuftige. Jeg er jo voksen.

PS Joda, jeg har sagt at jeg er ikke redd for å få barn med henne. Hun ville faktisk være ganske sexy som gravid.

PPS Ja, det er mer fisk i havet, men så skal denne fisken på kroken ... og det er ikke all fisk jeg liker heller. Ærsj, denne kjærligheten er så enkel i teorien, men den ser aldri ut som tegningen på pakken når du setter igang!

Skrevet

Til syvende å sist, så er det DU som må bestemme deg for hvordan DU vil ha det....

Du skriver jo selv at du føler deg som en fjott... og jeg tror nok du vet hva som må til.

Nei, det er ikke bestandig kjærligheten er noen dans på roser, men to som virkelig er glad i hverandre og respekterer hverandre danser samme vei...

Hvis du skjønner?

Skrevet

"PS Joda, jeg har sagt at jeg er ikke redd for å få barn med henne. Hun ville faktisk være ganske sexy som gravid. "

Blir bare nødt til å si det: Høres ikke så veldig modent ut akkurat dette utsagnet her da... Spørmålet er vel om du er moden til å ha ansvaret for et barn. Hvordan hun event. ville se ut som når hun ble gravid, er vel revnende likegyldig!

Skrevet

Svar til Gjest; ref modenhet.

Setningen om graviditet kom som respons på nevnte sitat.

Når jeg sier at jeg ikke er redd for å få barn med henne, så er det fordi jeg er i utgangspunktet svært forsiktig omkring dette tidligere. Når vi har snakket om temaet, har kjemien stemt på en måte som jeg ikke har opplevd før. Det er utrolig sårende for mange jenter å få høre at vedkommende ikke vil ha barn med henne, men dette er et punkt hvor det er viktig å være ærlig fra starten av. Ansvar er noe jeg aldri har flyktet fra, og foreldreskap er noe av det mest ansvarliggjørende man kan begi seg ut på.

Nei, kanskje det ikke hadde vært det lureste å få barn med henne. Det er mange usikkerhetsfaktorer her, det er jeg klar over. Men det er ikke noe jeg planlegger i skrivende stund heller. Det tror jeg du vet vet å lese tråden. Spørsmålet som er i fokus er hvor seriøst jeg ville vurdere mine intensjoner med henne. Der har jeg vært åpen.

Nei, jeg setter ikke barn til verden for min egen nytelses skyld og kommer heller aldri til å gjøre det. Heller ikke for å "fikse" et forhold. Jeg innrømmer at jeg kan være mye rart, men om du vurderer skikkethet til å ta vare på barn ut fra den ene setningen, så synes jeg du trekker konklusjonen litt langt.

Det er hevet over enhver tvil at jeg finner henne meget tilrekkende. Gravide kvinner er generelt vakre, hun ville ha sett mer enn bare vakker ut gravid. Det er ikke likegyldig for henne hvordan en kvinne ser ut når hun er gravid. Jeg tror du må være en rimelig selvopptatt mann for å ikke bry deg om hvordan din kvinne ser ut når hun er gravid, alle (spesielt de nær deg) trenger en positiv forsterkning som kommer fra en oppriktig mening. Har du noe godt å si, si det. Hvis ikke du har noe postivit å komme med, spør om hensikten med å få det opp først.

Hm, dette føltes bedre å stå opp for seg selv ... Dette må jeg gjøre mer.

Skrevet

Pop quiz

Q: Hva er viktigst for en kvinne?

A:

(1) Hvor interessert du viser at du er i henne

(2) Hvor interessert hun er i deg

(3) At du er ærlig, åpen, og rett fram

(4) At du har selvtillit og viser det ved å være utilgjengelig

(5) både 4 og 2

(6) 1,2 og 3

Løsningen finner du på www.askmen.com under Doc. Love sin spalte. Du regner vel ikke med at damene her gir deg svaret sånn rett ut?

Skrevet
Løsningen finner du på www.askmen.com under Doc. Love sin spalte. Du regner vel ikke med at damene her gir deg svaret sånn rett ut?

Takk, gjest - du har sikkert lest "Tha Game" og alt som står der er sikkert sant.

Jeg må gjøre det jeg er mest komfortabel med. Jeg er meg selv og kan ikke være noen andre. Alle sjekketriks faller sammen etterhvert.

Her er enden på visa; Jeg har slettet nummeret hennes og vil overse henne på jobb. Ingen scene, ingen avskjed, ingen 'hva skjedde', ingen hei på deg mer. Hun lurte meg ut på glattisen for sin egen bekreftelse, enda hun visste jeg var sårbar. Det var slemt og egoistisk gjort. Definitivt noe jeg ikke trenger i livet mitt.

Jeg tar kontrollen og lar barn leke barneleker. Jeg tar tilbake selvrespekten min. Jeg er min egen herre. Jeg er fri - fordi jeg vil være det.

Skrevet

Så utrolig bra gjort av deg :) Lykke til videre :)

• 2 uker senere...
Gjest SmurfeLunn
Skrevet

Du må bli litt tøffere.

Med en gang du begynner å "tøfle" deg gir du hvilke som helst kvinne muligheten til å bare trampe over deg. Og den sjansen tror jeg de fleste kvinner kommer til å ta såfremt hun ikke er en slik kvinne som prøver å tøffe deg opp.

Husk at ingen kvinne er verdt å ofre alt for. Deg handler om deg også. Din velvære.

Det er min mening ut i fra det jeg leste av dette...

Gjest Gjest *266
Skrevet

Først og fremst, kast tøfflene dine i søppla eller brenn de opp.

Det er alltid du som skal ta avgjørelser i handlinger, ikke la noen kvinne få deg i ubalanse, spesielt ingen som ikke er dypt inni livet ditt allerede.

Og her er løsningen på problemet ditt: Gå ut, og få kontakt med 3 nye kvinner. (tlf nr/ e-mail er en bra start)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...