Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har brukt foundation i mange år. Nå har jeg blitt så avhengig at jeg vegrer meg til å gå i butikken uten å ha fått på "masken" først.

Mannen min skryter av at jeg er så naturlig pen...men det har blitt en del av meg..like så naturlig som det å ta på meg klær før jeg går ut MÅ jeg ha på sminken..

Er det flere som har hatt det sånn..og som har kommet over dette på en måte? Jeg vil så gjerne kunne være som jeg er...

I dette finværet skulle jeg jo gjertne ha vært på stranda med venner, kost meg i sola..men alt jeg tenker på da er "jeg kan ikke dra uten sminken...tenk hva de andre som er vant til å se meg MED da tenker....

Kan ikke ha overnattingsvenninner, eller overnatte selv heller...for må jo ta av sminken på kvelden...

Mulig dette høres kjempeteit ut for dem som ikke har det sånn, men jeg skal love dere at det er fryktelig slitsomt for meg også..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Foundation jente her og...men i dag tok jeg et KJEMPE steg i riktig retning:

sto på badet for å gjøre meg klar til jobb, tok på meg litt vanlig krem... deretter begynte jeg med mascara..når mascaraen var på følte jeg meg fresh (tro det eller ei)..så jeg dro ut uten min vanlige rustning :)

Nå sitter jeg her på jobben for aller første gang uten foundation..men jeg føler meg bra. Har ikke møtt noen rare blikk eller noe som tilsier at jeg ser urespektabel ut..

Jeg tror man sakte men sikkert kan venne seg til det...nå som vi har hatt litt godvær har vi gjerne litt farge i huden uansett. Jeg føler jeg ser både yngre og freshere ut uten den stive maska :jepp: Utrolig at jeg ikke klarte å oppdage det før :fnise:

Lykke til skal du ha! Ta det step by step så skal du se hvor deilig det er å ikke måtte gni inn fjeset når du skal i postkassa. Huden puster, du slipper å møkke til klærne dine med sminke, du kan ta på deg selv i ansiktet, eller snyte deg uten å være redd for at sminken forsvinner...det er lettere å gråte til en film, overnattingene blir bedre..strandlivet kan starte...du vil føle deg FRI!! :klemmer:

Skrevet

Prøv å gå over til bare farget dagkrem i en periode, for å "avvenne" deg. Det gir litt farge og jevner ut huden lett, slik at du ikke føler deg helt "naken". Hvis du har urenheter/ujevnheter i huden, kan du bare dekke til litt med en dekkstift akkurat der det trengs. Lykke til :)

Skrevet

Har vært litt opptatt av å alltid ha maska på plass jeg og. Har riktignok ikke brukt foundation så mye, men kjenner igjen det å føle at man må være sminket.

For meg har det roet seg litt med alderen. Men må innrømme at jeg fortsatt ikke forlater huset helt usminket. Med tanke på venner, så sminker jo alle seg mer eller mindre ut i fra hva vi skal.

Prøv å få litt farge i ansiktet, da føler du deg mye freshere med en gang. Bruk litt concealer under øynene, en frisk farge på kinnene og kanskje litt pudder og mascara, og prøv å gå ut kun med dette. Er en mye mer komfortabel og naturlig sommerlook.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg er også litt sånn, men det har avtatt med alderen for meg også. Vet ikke om det har med at man blir mer selvsikker eller får mer erfaring med alternativer.

Jeg bruker sminke og foundation hver dag. Dersom jeg skal på stranda eller på ferie, bruker jeg en selvbruner i ansiktet og bruker deretter kun solkrem og solpudder. Da får man en fin og naturlig glød.

Må innrømme at jeg føler meg "naken" uten sminke... Tror ikke jeg kommer til å gå helt usminket på f.eks jobb noen gang.

Skrevet

Hva med å prøve en mineralfundation isteden?

Kjenner meg også litt igjen i hva som skrives her. Jeg gikk over til ID's og nå bruker jeg betraktelig mindre klin i ansiktet. Også skal dette alternativet være bedre for huden med tanke på tilstoppede porer og uren hud. Jeg har i allefall bare positive erfaringer:)

Skrevet

Jeg syns jenter som dekker hele ansiktet med foundatiion som ei maske ser harry ut ^^ Men joda, jeg har ei venninne som er slik, tørr ikke møte folk uten all sminken. Det er jo egentlig litt synd, hun er så mye penere med litt mindre! Men det er lurt å bare tvinge deg ut i det. Først vil du føle deg naken, men kanskje det går over?

Jeg selv bruker bare litt der det trengs, ujevnheter etc. Men nå i sola brukes kun mineralpudder. det anbefales, huden ser mye freshere ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...