Gjest -Gjest for dagen- Skrevet 29. juli 2008 #1 Skrevet 29. juli 2008 Hei Har lest en del om kritikken mot babyolje fordi det er mineralolje og derfor ikke bra siden den ikke trekker inn i huden osv. Så jeg bare sjekka baksiden på L'oreal hudrensen min (Hydra balance trur jeg den heter, billigmerke) og der står det at den inneholder paraffinium liquium\mineral oil. Da tenkte jeg shit! Så spm mitt er hvordan er det i hudpleie, den finnes bare i cleansing milken min, ikke i tonicen. Er dette ille? siden den ska jo ikke trekke inn i huden. Sjekka også øyesminkefjerneren min fra Nivea, den inneholdt også paraffinium liquium. Noen som kan hjelpe meg??????
Jean Skrevet 29. juli 2008 #2 Skrevet 29. juli 2008 Personligen kommer jag aldrig mer att använda någon produkt med just mineraloljor då jag får förstörd hud i form av komedoner, varbölder och fet yta på huden. Man ska heller inte bruka det just därför. Å andra sidan: trivs du med dina produkter, är det upp till dig själv. Men de flesta billiga märken, och även de lyxriktade märkena så som Estéee Lauder, Clinique, Lancome, Biotherm, och många fler har det innehållet. De enda produkter man kan vara säker på fungerar för huden är de som är Cosmeceuticals eftersom de innehåller kroppsegna substanser och öppnar upp huden och kan penetrera. Nu rör det sig i ditt fall om en rengöring, som inte kan tränga ned på djupet mycket tack vare fel ämnen i den. Du blir inte riktigt ren, även om mineraloljan skulle väck. Men istället för att "messa" om detta, så avgör du ju som sagt själv! MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest -Gjest for dagen- Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 Personligen kommer jag aldrig mer att använda någon produkt med just mineraloljor då jag får förstörd hud i form av komedoner, varbölder och fet yta på huden. Man ska heller inte bruka det just därför. Å andra sidan: trivs du med dina produkter, är det upp till dig själv. Men de flesta billiga märken, och även de lyxriktade märkena så som Estéee Lauder, Clinique, Lancome, Biotherm, och många fler har det innehållet. De enda produkter man kan vara säker på fungerar för huden är de som är Cosmeceuticals eftersom de innehåller kroppsegna substanser och öppnar upp huden och kan penetrera. Nu rör det sig i ditt fall om en rengöring, som inte kan tränga ned på djupet mycket tack vare fel ämnen i den. Du blir inte riktigt ren, även om mineraloljan skulle väck. Men istället för att "messa" om detta, så avgör du ju som sagt själv! MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se Ja jeg har vært ganske fornøyd me denne hudrensen, mest fordi den ikke har tørket ut huden, jeg har heller ikke følt behov for å ha ansiktskrem på etterpå heller. Men jeg vil jo ha noe som er bra for huden min, men har ikke råd te å betale altfor mye... Det merket du nevner hvor får man kjøpt det, og hvor mye koster det? Har du noen andre å anefale?
Gjest -Gjest for dagen- Skrevet 29. juli 2008 #4 Skrevet 29. juli 2008 skjønte forresten nå at cosmeceutical ikke er et eget merke men betegnelse på forskjellige hudprodukter...Men jeg er åpen for om du har noen merker å anefale som ikke er så dyre...
Gjest Lacuna Skrevet 29. juli 2008 #5 Skrevet 29. juli 2008 Hvis du vil ha en ansiktsrens som ikke er altfor dyr, og som verken tørker ut eller inneholder mineraloljer, kan jeg anbefale rensemelken fra Dr. Hauschka, som du får på helsekostbutikk. Prisen husker jeg ikke i farta, men i hvertfall under 200 kroner.
Gjest -Gjest fro dagen- Skrevet 29. juli 2008 #6 Skrevet 29. juli 2008 Hvis du vil ha en ansiktsrens som ikke er altfor dyr, og som verken tørker ut eller inneholder mineraloljer, kan jeg anbefale rensemelken fra Dr. Hauschka, som du får på helsekostbutikk. Prisen husker jeg ikke i farta, men i hvertfall under 200 kroner. Høres ikke dumt ut Dersom man bruker den renskemelken må man følge opp med toner da? Og er det dessuten viktig at disse er i samme serie eller merke?
Gjest Lacuna Skrevet 29. juli 2008 #7 Skrevet 29. juli 2008 Jeg har brukt den rensemelken sammen med ulike kremer, og det har aldri vært noe problem. Du trenger heller ikke noen toner, men toneren til Dr. H. er veldig behagelig, og i sprayform.
Gjest -Gjest for dagen- Skrevet 29. juli 2008 #8 Skrevet 29. juli 2008 Jeg har brukt den rensemelken sammen med ulike kremer, og det har aldri vært noe problem. Du trenger heller ikke noen toner, men toneren til Dr. H. er veldig behagelig, og i sprayform. Det høres jo supert ut Da vi ldet jo totalt sett bli like billig som L'orealen. Men fjerner den rensemelken all sminke? Fordi når jeg har brukt den rensemelken fra L'oreal så virker det som om toneren fjerner det meste når jeg går over me den etterpå... (så at Dr H var på SN, jippi!)
Gjest Lacuna Skrevet 29. juli 2008 #9 Skrevet 29. juli 2008 Dr. H er sannsynligvis billigere hvis du har en helsekost i nærheten enn hva du nok må betale på SN. Ellers fjerner den all sminke, siden den inneholder litt oljer.
Gjest -Gjest for dagen- Skrevet 29. juli 2008 #10 Skrevet 29. juli 2008 Flotters! Da ska jeg ta turen innom helsekostbutikken Takk for godt tips
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2008 #12 Skrevet 29. juli 2008 Jeg er veldig glad i oljen til purelux. Tørker ikke ut, og renser helt greit. koster rundt 20 dollar for en flaske som varer lenge. Kjøpte og "Avalon Organics, Lavender Facial Cleansing Gel" for noen dager siden, og den er god den. Men fant i ettertid ut (jada, etterforsket litt for lite grundig i farten ) at den inneholder benzyl alcohol. Så bruker den opp, men kjøper neppe ny. Antar jeg peiler meg inn på en fra Aubrey Organics neste gang.
Jean Skrevet 29. juli 2008 #13 Skrevet 29. juli 2008 Jag vill bara poängtera att dr Hauschka INTE hör till gruppen Cosmeceuticals (medicinsk hudvård). Dr Hauschka innehåller mängder av feta essentiella oljor, vegetabiliska oljor, i vissa produkter kan vaxer, shea- och cocosfett finnas. De kör stenhårt med sin linbje om "naturliga" ämnen från växtriket. Baksidan med det är då just att de ofta täpper till huden och man får samma resultat av dessa ingredienser, som av mineraloljor. Vissa märker försämring direkt, andra gör det efter åratal av användande. Då tar de oftast många år att åter ställa huden tillrätta. Jag rek alltså inte någon form av vare sig kosmetiska- eller "naturliga/miljövänliga växtprodukter", i något fall. Iof, de kvinnor som hör av sig till mig, har ofta mycket svåra former av hudbekymmer, du kanske har en normal hud. Sedan har du allergi-och reaktionsfrekvensen som ökar då¨du brukar "naturliga märken". Jag ville bara förtydliga då att Hauschka inte är ett märke jag rek. Om du vill veta mer om de märken jag ofta skriver om, kan du läsa om det i min blogg på många ställen. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest -Gjest for dagen- Skrevet 29. juli 2008 #14 Skrevet 29. juli 2008 Jag vill bara poängtera att dr Hauschka INTE hör till gruppen Cosmeceuticals (medicinsk hudvård). Dr Hauschka innehåller mängder av feta essentiella oljor, vegetabiliska oljor, i vissa produkter kan vaxer, shea- och cocosfett finnas. De kör stenhårt med sin linbje om "naturliga" ämnen från växtriket. Baksidan med det är då just att de ofta täpper till huden och man får samma resultat av dessa ingredienser, som av mineraloljor. Vissa märker försämring direkt, andra gör det efter åratal av användande. Då tar de oftast många år att åter ställa huden tillrätta. Jag rek alltså inte någon form av vare sig kosmetiska- eller "naturliga/miljövänliga växtprodukter", i något fall. Iof, de kvinnor som hör av sig till mig, har ofta mycket svåra former av hudbekymmer, du kanske har en normal hud. Sedan har du allergi-och reaktionsfrekvensen som ökar då¨du brukar "naturliga märken". Jag ville bara förtydliga då att Hauschka inte är ett märke jag rek. Om du vill veta mer om de märken jag ofta skriver om, kan du läsa om det i min blogg på många ställen. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se Åja da blir jeg litt usikker igjen, hmmm... jeg har normal hud trur jeg, den er ikke særlig sensitiv, og har en tendens til å bli litt fet (blanke partier i ansiktet).... Jeg får kanskje lese litt videre...
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2008 #15 Skrevet 29. juli 2008 Åja da blir jeg litt usikker igjen, hmmm... jeg har normal hud trur jeg, den er ikke særlig sensitiv, og har en tendens til å bli litt fet (blanke partier i ansiktet).... Jeg får kanskje lese litt videre... Jeg har endt opp med å tenke at funker det for meg, så er det viktigest. Nå har jeg sannsynligvis omtrentlig normal hud, så da er det kanskje ikke så rart at jeg ikke trenger medisinsk hudpleie. Se hva du finner, og http://www.cosmeticsdatabase.com/ + google er ikke så dum for å få litt oversikt over hva som er hva.
Gjest -Gjest for dagen- Skrevet 30. juli 2008 #16 Skrevet 30. juli 2008 Jeg har endt opp med å tenke at funker det for meg, så er det viktigest. Nå har jeg sannsynligvis omtrentlig normal hud, så da er det kanskje ikke så rart at jeg ikke trenger medisinsk hudpleie. Se hva du finner, og http://www.cosmeticsdatabase.com/ + google er ikke så dum for å få litt oversikt over hva som er hva. Jepp mener sjøl at huden er blitt bedre etter jeg begynte me den rensen, så jeg ten ker jeg bruker den opp, og så kan jeg kanskje gå te innkjøp av Dr H, er alltid artig å prøve no nytt (så lenge det ikke er altfor dyrt, er student så må ha noe som er litt rimelig...)
Gjest Lacuna Skrevet 30. juli 2008 #17 Skrevet 30. juli 2008 Jeg mener at det ikke finnes én oppskrift som funker for alle, og i tillegg er det kanskje liten vits i å skyte spurv med kanoner. Huden min er faktisk finest i perioder hvor jeg ikke gjør så mye annet enn å rense og tilføre fukt, mens masker osv bare forstyrrer balansen. Selvsagt, hvis man har problemer med kviser osv, er det lurt å teste andre ting, men for en helt normal, uproblematisk hudtype er det unødvendig å overdrive med veldig aktive produkter.
Gjest -Gjest for dagen- Skrevet 30. juli 2008 #18 Skrevet 30. juli 2008 Ja det er nok sant. Jeg har kanskje ikke så veldig problematisk hud, har litt uren hud i panna og sånn, men ikke så ille, føler dessuten at huden klarner litt opp når jeg renser me billigprodukter (helst rensemelk, diverse renseskum og sånn har fått min hud te å føles tørr, selv om jeg kan ha litt fet hud te vanlig)
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #19 Skrevet 30. juli 2008 Ja det er nok sant. Jeg har kanskje ikke så veldig problematisk hud, har litt uren hud i panna og sånn, men ikke så ille, føler dessuten at huden klarner litt opp når jeg renser me billigprodukter (helst rensemelk, diverse renseskum og sånn har fått min hud te å føles tørr, selv om jeg kan ha litt fet hud te vanlig) Har nok ikke helt ulik hud som deg nei. Skal som sagt bruke opp Avalon Lavendelrensen min, men etter det bytter jeg pga benzyl alkoholen. Kandidatene mine som jeg ser på er: http://www.iherb.com/ProductDetails.aspx?c...745990&at=0 http://www.iherb.com/ProductDetails.aspx?c...727286&at=0 http://www.iherb.com/ProductDetails.aspx?c...489152&at=0 http://www.iherb.com/ProductDetails.aspx?c...940927&at=0 http://www.iherb.com/ProductDetails.aspx?c...368250&at=0 Omtrent rekkefølge på hvor sannsynlig det er at jeg kjøper de ulike. Må undersøke de litt nøyere på MUA, og cosmeticdatabase. Bare jeg nå finner ut hvor jeg skriver rabattkoden jeg fant så skal det shoppes :ler
Gjest -Gjest fro dagen- Skrevet 31. juli 2008 #20 Skrevet 31. juli 2008 Har nok ikke helt ulik hud som deg nei. Skal som sagt bruke opp Avalon Lavendelrensen min, men etter det bytter jeg pga benzyl alkoholen. Kandidatene mine som jeg ser på er: http://www.iherb.com/ProductDetails.aspx?c...745990&at=0 http://www.iherb.com/ProductDetails.aspx?c...727286&at=0 http://www.iherb.com/ProductDetails.aspx?c...489152&at=0 http://www.iherb.com/ProductDetails.aspx?c...940927&at=0 http://www.iherb.com/ProductDetails.aspx?c...368250&at=0 Omtrent rekkefølge på hvor sannsynlig det er at jeg kjøper de ulike. Må undersøke de litt nøyere på MUA, og cosmeticdatabase. Bare jeg nå finner ut hvor jeg skriver rabattkoden jeg fant så skal det shoppes :ler Det så jo absolutt ikke ille ut Har du handla på disse nettsidene før? Veit du hvor mye det er fro shipping?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå