Gjest Gjest_Bare meg_* Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Hei:) Jeg lurer bare på hva dere her inne syns. Jeg er selv 22 år og er veldig intressert en en mann på 30 . Venninnene mine mener aldersforskjellen er alt for stor. jeg er usikker Hva syns dere?
Chimamanda Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Saa lenge dere er paa samme nivaa og har samme oensker for fremtiden saa ser jeg ikke noe galt i det? Det er da ikke noen unormalt stor aldersforskjell?
Leanne Skrevet 28. juli 2008 #3 Skrevet 28. juli 2008 det er vel ikke så ille.. jeg er 23 og min mann er 29... alder er bare tall (i alle fall etter at begge er fylt 18!) Bli kjent med fyren og se hva som skjer
milla-mor Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 Det synes jeg ikke var noe ille i det hele tatt... Når man har bikket tyve år, så skal det endel til før jeg leer på øyenbrynet.
Gjest Gjest_bare meg_* Skrevet 28. juli 2008 #5 Skrevet 28. juli 2008 Hm Takk:) Godt å høre. Da får jeg bare ta sjansen da :rødme:
Gjest mare Skrevet 28. juli 2008 #6 Skrevet 28. juli 2008 Jeg er 20 år og min kjæreste blir 45... Og det fungerer kjempefint! Selv om aldersforskjellen er stor har vi ALT til felles, selv om han har opplevd mer en meg. Synes ikke den aldersforskjellen du kommer med er så stor, og jeg synes ikke det spiller noen rolle heller så lenge det fungerer og dere har det fint sammen!
Gjest Gjest_Jente21_* Skrevet 28. juli 2008 #7 Skrevet 28. juli 2008 Selv er jeg 21, blir 22 seinere i år, og min samboer er 37. Så nei, synes ikke deres aldersforskjell er noe å henge seg opp i. Det viktigste er jo at man har det bra sammen.
Adriana88 Skrevet 28. juli 2008 #8 Skrevet 28. juli 2008 Alt avhenger av hvordan han er? Hvis dere har de samme interessene, og hvis han ikke er altfor moden og voksen for sin alder så er det helt greit. Uansett er ikke 8 år mye, og vi jenter trenger en litt eldre mann! Mange sier også at det er sunt å prøve en eldre, så jeg syns at du burde kjøre på og ikke tenke på alderen i det hele tatt!
Buster Skrevet 29. juli 2008 #9 Skrevet 29. juli 2008 Det var store forskjeller her inne hva gjelder alder, og noen vil nok gjerne merke dette litt på kroppen etter hvert som man blir eldre. Da vil nemlig den ene bli pensjonert mange år før den andre part. Vil mest sannsynlig bli dårlig til beins eller ha andre problemer mens den andre part er helt frisk. Nå gjelder dette selvsagt kun de litt mer ekstreme tilfeller. TS sin aldersforskjell er ikke noe mer å tenke over så lenge dere føler dere på samme bølgelengde, lykke til ;-)
Gjest nobilian Skrevet 29. juli 2008 #10 Skrevet 29. juli 2008 (endret) Hei:) Jeg lurer bare på hva dere her inne syns. Jeg er selv 22 år og er veldig intressert en en mann på 30 . Venninnene mine mener aldersforskjellen er alt for stor. jeg er usikker Hva syns dere? *** Hehe, min kjæreste og blivende mor til mitt andre barn er 23 (også mor til første, altså), jeg er 32. Høres ut som venninnene dine ikke er ferdige med å fly på byen etter tilfeldige opplevelser, og at de antar det samme gjelder for deg. Gjør som du vil. Endret 29. juli 2008 av nobilian
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 29. juli 2008 #11 Skrevet 29. juli 2008 Jeg er 26, han 42. Vi er veldig forskjellige, men holder sammen til tross av dette. Vi har det veldig bra sammen. Kom just hjem fra ferie Alder er bare et tall Lykke til.
Gjest Gjest_bare meg_* Skrevet 29. juli 2008 #12 Skrevet 29. juli 2008 og vi jenter trenger en litt eldre mann! Veldig enig
Gjest Gjest_June_* Skrevet 29. juli 2008 #13 Skrevet 29. juli 2008 TS, Ikke tenk på det! Jeg er selv sammen med en mann som er sju år eldre enn meg, og det har jeg ikke tenkt på en dag. Det har ikke omgivelsene heller, så ta sjansen! Ikke for å kuppe tråden, men jeg har opplevd motbør fra omgivelsene i forhold til aldersforskjell, og det var da jeg var sammen med en mann som var 28 år eldre enn meg. Det kunne ikke omgivelsene lett akseptere. Jeg var i midten av tyveårene, og han var som sagt 28 år eldre. Vi var vilt forelsket i hverandre, og han hadde absolutt alt jeg ønsket meg av en mann. Han hadde (selvsagt) modenheten jeg var så på jakt etter, samtidig som han var utrolig ungdommelig av seg siden han jobber med mye yngre mennesker. Han er vittig og sjarmerende, utrolig intelligent og kunnskapsrik, og så kjærlig og omtenksom at han var den beste kjæresten man kunne ønske seg. Jeg elsket hvert minutt sammen med ham. Etterhvert fant vi likevel ut at det ikke gikk. Vi fikk så mye negativitet fra mennesker som ikke forsto (som inkluderte de fleste: Begges familier, begges vennekretser), som samtlige gikk ut fra at dette enten var et forhold hvor jeg desperat søkte en far, eller hvor han utnyttet meg. Enda han er den kjæresten jeg har hatt som var ømmest, som godtok meg for den jeg var. Vi fant ut at det ikke gikk på grunn av dette, og jeg har flere ganger tenkt over livet vi ikke fikk sammen. I dag er jeg som sagt sammen med en mann som er sju år eldre, og det er virkelig fullstendig uproblematisk, aldersforskjellen føles ikke-eksisterende, særlig siden ingen minner oss på den. Ha det fint med mannen, TS, masse lykke til. (Mener som sagt ikke å kuppe tråden, men jeg trengte å få skrevet dette, tror jeg.)
Gjest Gjest_Lavendel_* Skrevet 30. juli 2008 #14 Skrevet 30. juli 2008 Hei:) Jeg lurer bare på hva dere her inne syns. Jeg er selv 22 år og er veldig intressert en en mann på 30 . Venninnene mine mener aldersforskjellen er alt for stor. jeg er usikker Hva syns dere?
Gjest Gjest_Lavendel_* Skrevet 30. juli 2008 #15 Skrevet 30. juli 2008 Hei, alder er langt fra alt. Det viktigste er at dere er på samme nivå, kan snakke sammen osv. Jeg er selv sammen med en som er 13 år eldre enn meg, og det er ikke noe problem. Men jeg var over 30 da jeg ble sammen med ham. I 20 årene er det mye som skjer, og en forandrer seg en del, og aldersforskjellen kan kanskje virke større enn når dere begge er blitt eldre. Men jeg synes du bør gi dette en sjanse.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #16 Skrevet 30. juli 2008 Bare et par ting.... Dere er mest sannsynligvis i ganske forskjellige stadier av livene deres... er jo ikke sikkert (siden jeg ikke vet noe om din og hans livssituasjon), men kanskje er du i studietida mens han er "etablert" med fast jobb? Her er et par scenarier som mine venninner som har kjærester i begynnelsen av 30åra har hatt problemer med: Det kan jo skje at du får lyst til å flytte på deg (ny by eller til og med utlandet), og da er ditt liv "enklere" å flytte på enn hans.... mao, du får kanskje ikke den spontaniteten du kunne fått med en i en likere livssituasjon han har sikkert opplevd ting du ennå ikke har vært igjennom, og da kan det være at du må "ofre" noen ting av ung-voksen tida di som han er ferdig med... f.eks reise på festivaler, interrail.. Uansett hvordan man vrir og vender på det så vil en 30åring være eldre enn en 22åring, sånn er det bare.... så "fysiologiske" problemer jeg har hørt forholdsvis mye om fra mine venner er: - mindre seksuallyst (fra mannens side) - begynnende impotens (menn på 30 blir ikke like hard som dem på 23) - mindre "energi", orker ikke å kjøre like hardt i forhold til f.eks festing - mer "kroppslig forfall" Nå sier jeg ikke at eldre menn er ufriske gamlinger...på ingen måte (selv om det kanskje høres litt slik ut)... Det er bare det at mine 23år gamle venninner merker at mennene deres "sliter" (i hermetegn, fordi det er jo ikke noe feil med det) med disse tingene... på samme måte som om vi hadde vært "treigere" hvis vi hadde vært med noen på 18 år.... man blir eldre, og det er slik det skal være, men noen kontraster vil man merke... Personlig er jeg kjæreste med en 24 åring fordi det passer meg bedre, vi har de samme behovene.... men TS kan jo føle det på samme måte med en 30åring uten at det er noe ekkelt, feil e.l med det... Fordi en eldre mann har mange positive sider som menn på TS alder ofte mangler, og kanskje er det det TS vil ha? Som et lite appropos så må jeg bare si at jeg blir skikkelig irritert på 30åringer med peter pan syndrom, dem som sier at de føler seg som 20åringer og lever som 20åringer... er det mest usexy jeg hører... hvis jeg skulle valgt meg enn eldre mann så hadde det vært fordi jeg ville ha alle de gode kvalitetene en eldre mann kan tilby! hehe måtte bare få ut den frustrasjonen :D
Gjest Gitte Skrevet 30. juli 2008 #17 Skrevet 30. juli 2008 Kjæresten min er 11 år eldre enn meg. Jeg er 23. Ting går til helvete men det er ikke pga alder hehe
Gjest Fi fi la Belle Skrevet 30. juli 2008 #18 Skrevet 30. juli 2008 jeg er 28 og han er 41... perfekt mener nå jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå