Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest reisesyk
Skrevet

Jeg og min kjære skal gifte oss i Miami neste sommer. Vi planlegger en toukers tur hvor vi tilbringer de fem første dagene i Miami - gifter oss, strandliv og kos. Det er bare oss og våre barn som reiser. De vil da være to og et halvt, åtte og tolv år.

Jeg har aldri vært i USA, så jeg har masse spørsmål til dere som har vært der, og kanskje dere har noen gode tips, råd og erfaringer dere vil dele.

Vi har tenkt å bestille fly og hotell selv, det er visstnok billigere enn pakkereise? Hvordan bestilte dere, og hvilke flyselskaper og hoteller anbefaler dere? Vi vil gjerne fly til Miami. Hvor mye betalte dere, når reiste dere og hvor mange var dere?

Hvor i Miami anbefales det å bo? og hva MÅ vi gjøre mens vi er der? (forutenom å gifte oss da ) Noen gode tips til resturanter som kan passe til en bryllupsmiddag. Vi skal ikke ha noe overdådig, men en koselig plass for oss og barna. Vi er heller ikke på utkikk etter luksushoteller, men et ok hotell som er sentralt.

Fra Miami går turen til Orlando

Hvor bør vi bo i Orlando? Vi vil bo i nærhet til parkene, men ikke i de - da det nok koster ganske mye mer enn de som ligger utenfor, vil jeg tro. Noen som har hotellanbefalinger i grei prisklasse?

Kan vi belage oss på kollektivtransport, eller må vi leie bil? Jeg er veldig skeptisk til å kjøre over there, det er jo så digert.

Så til parkene. Vi planlegger besøke fem parker. Kjøpte dere billetter i parkene, på nett eller andre plasser?

Vi har sett raskt over de forskjellige parkene, og slik vi ser det er Magic Kingdom, Epcot (usikker på den), begge Universalparkene og Seaworld Aquatica (vannpark). Kanskje vi dropper Epcot til fordel for en dyrepark/seaworld med shamushow el lignende. Noen råd, erfaringer, tips?

Vi skal ikke i park alle dagene. Hva kan vi gjøre dagtid i Orlando forutenom park? Og hva kan vi gjøre på kveldene?

Vi blir i Orlando i en uke før vi drar tilbake til Miami for hjemreise.

To uker bør holde?

Jeg har enda ikke lest så veldig mye om Florida enda.

Bombander meg med svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Min mann og jeg var på ferietur i feb/mar og hadde en fantastisk tur. Missunner dere :P

Ang. Orlando føler jeg at jeg kan hjelpe deg litt. Vi bodde på et rimelig, men veldig allright hotell. Inne i Disney World området, for inne i selve parkene finnes det ingen. Hotellet bestilte vi på www.hotels.com og hotellet vi lå på heter Hotel Royal Plaza.

Hotellet ligger gå avstand fra DisneyDownTown som er et handle område og ypperlig for barn i den alderen du har. Ingen inngangs kostnad.

Billettene til div. parker kan du få kjøpt i lobbyen på hotellet, hvor det også finnes en liten Disney butikk :) Til alle Disney parkene var det gratis transport fra hotellinngangen.

Selv var vi innom Magic Kingdom og SeaWorld. Magic Kingdom og fyverikeriet var helt fantastisk =D

Når det gjelder temp. og vær i den tiden vi var der, så var det helt fantastisk. 25-30 grader i vannet og sol vær dag. Bedre enn en GOD norsk sommer.

Vi var også innom Miami, men hotellet vi lå på der vil jeg ikke anbefale, men det lå like i nærheten av Sjømannskirken da. En kollega av meg annbefaler Miami North Beach. . (Vi lå på South.)

Har faktisk en restaurant å anbefale i Miami: smithandwollensky.com

Passer fint til bryllupsmiddag =D

Lykke til og god tur :)

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar, Nine! :)

Hvilket flyselskap reiste dere med?

Jeg har notert meg ned hotellet, og skal sjekke det ut. Var det transport til de andre parkene også? Leide dere bil?

Tusen takk for resturanttips - det ser veldig bra ut! :D

Skrevet

Hei

Det er noen år siden kona og jeg var i Florida men kanskje du kan få noen inntrykk av å sjekke vårt reisebrev http://gardkarlsen.com/florida.htm . Vi var der borte i ca 2 uker og var innom Miami, Orlando, Tampa, Everglades etc :-)

Skrevet (endret)

Vi var der i november i fjor og skal tilbake i desember. Vi fløy med Continental. Var 10 dager i Hollywood, Fort Lauderdale, West Palm og Orlando. Var 4 voksne som reiste.

Angående parkene, så kommer det litt an på hva dere er ute etter.

Vi orket ikke hele runden, så vi var i Magic Kingdom, Sea World, og begge Universal-parkene.

Det beste av alt var Universal (syntes vi). Det er to parker i ett. Den ene har med filminnspilling å gjøre, den andre er en typisk fornøyelsespark. Utrolig morsom, da den har tatt i bruk 4D eller hva de kaller det. Varme mot ansiktet ved eksplosjoner på lerretet, vannsprut, stoler som beveger seg etc. Bra opplevelse og gøy både for voksne og barn.

Magic Kingdom ble for barnslig og masete samt umulig å finne god mat, vi syntes ikke det var verdt pengene. Men moro for ungene er det nok.

Sea World var ålreit, var på delfin show der. Hadde en utrolig morsom berg og dalbane hvor du sitter med bena fritt.

Vi kjøpte billettene i parken, de kostet ca 500 kroner stykket mener jeg å huske. Går an å kjøpe billettpakker så det blir billigere, men det passet ikke i forhold til hvilke parker vi ønsket å besøke.

Ellers har jeg blitt anbefalt Busch Gardens av mange, men vi rakk ikke innom der.

Anbefaler leiebil, man kommer seg ikke noe sted uten det. Tror det lønner seg å bestille på forhånd, det ble ganske dyrt for vår del. Det er store avstander der. Vi hadde i grunnen tenkt å klare oss uten, men det nyttet ikke. Spesielt ikke når dere skal dra litt rundt. Kollektivtransport finnes omtrent ikke.

Neste gang vi drar, tenker vi å ta en snartur over til Bahamas. Det går båt over fra West Palm, koster ikke så mye, og tar ikke så lang tid.

Når dere er i Orlando, kan dere jo besøke f.eks. Cocoa Beach som ikke ligger så voldsomt langt unna. Ellers finnes det også masse småparker som skal være ålreite selv om de ikke er så kjente som Disney sine. Splendid China, Fantasy of Flight etc.

Anbefaler denne boka:

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...7109&rom=MP

Jeg brukte den masse da jeg planla turen, og derfor fikk vi også ekstra mye ut av den :)

Endret av Ce'Nedra
Skrevet (endret)
Jeg og min kjære skal gifte oss i Miami neste sommer. Vi planlegger en toukers tur hvor vi tilbringer de fem første dagene i Miami - gifter oss, strandliv og kos. Det er bare oss og våre barn som reiser. De vil da være to og et halvt, åtte og tolv år.

Jeg har aldri vært i USA, så jeg har masse spørsmål til dere som har vært der, og kanskje dere har noen gode tips, råd og erfaringer dere vil dele.

Vi har tenkt å bestille fly og hotell selv, det er visstnok billigere enn pakkereise? Hvordan bestilte dere, og hvilke flyselskaper og hoteller anbefaler dere? Vi vil gjerne fly til Miami. Hvor mye betalte dere, når reiste dere og hvor mange var dere?

Hvor i Miami anbefales det å bo? og hva MÅ vi gjøre mens vi er der? (forutenom å gifte oss da ) Noen gode tips til resturanter som kan passe til en bryllupsmiddag. Vi skal ikke ha noe overdådig, men en koselig plass for oss og barna. Vi er heller ikke på utkikk etter luksushoteller, men et ok hotell som er sentralt.

Fra Miami går turen til Orlando

Hvor bør vi bo i Orlando? Vi vil bo i nærhet til parkene, men ikke i de - da det nok koster ganske mye mer enn de som ligger utenfor, vil jeg tro. Noen som har hotellanbefalinger i grei prisklasse?

Kan vi belage oss på kollektivtransport, eller må vi leie bil? Jeg er veldig skeptisk til å kjøre over there, det er jo så digert.

Så til parkene. Vi planlegger besøke fem parker. Kjøpte dere billetter i parkene, på nett eller andre plasser?

Vi har sett raskt over de forskjellige parkene, og slik vi ser det er Magic Kingdom, Epcot (usikker på den), begge Universalparkene og Seaworld Aquatica (vannpark). Kanskje vi dropper Epcot til fordel for en dyrepark/seaworld med shamushow el lignende. Noen råd, erfaringer, tips?

Vi skal ikke i park alle dagene. Hva kan vi gjøre dagtid i Orlando forutenom park? Og hva kan vi gjøre på kveldene?

Vi blir i Orlando i en uke før vi drar tilbake til Miami for hjemreise.

To uker bør holde?

Jeg har enda ikke lest så veldig mye om Florida enda.

Bombander meg med svar! :)

Hei.

Jeg har vert i Florida hverfall 7 ganger. (og tilbake igjen til JUl)

Og jeg har giftet meg i sjømannskirken der. En ubeskrivelig romantisk opplevelse

Vi var vel ca 25 stk som dro da.

Vi fløy Air france, men det anbefales IKKE!!!!

continental er noe vi har brukt mye og alltid fornøyd

Jeg har mange gode tips og råd å komme med.

Du kan sende meg en Pm så kan vi evt ta det der??

En ting er er at jeg annbefaler dere å leige bil.

Og at dere leiger bil før dere drar fra Norge.

leiger dere først bil når dere er der nede så koster det en del mer.

Jeg har vert på div parker i Orlando opp til flere ganger.

5 parker på kort tid hørtes slitsomt ut.

Regn med minst 1 dag per park.

Den parken jeg likte aller best er universal studios. Der har jeg vert 3 ganger.

Seaworld har jeg vert to ganger.

Har også vert i Epcot, magic kingdom og den nasa parken (husker ikke hva den heter)

Magic kingdom synest jeg var litt kjedelig utenom en ting og det var den Afrika safari turen. Den var utrolig fasinerende.

Ang overnatting så hadde jeg valgt å sjekke <a href="http://

www.hotell.com/" target="_blank">hotels.com</a>

Å bo på disney hotella kan vere ganske dyrt, men dei har også noen tilbud innimellom.

Tja.. det var litt.. om du vil vite mer så send meg gjerne en PM :)

Endret av KristineT
Skrevet
Magic kingdom synest jeg var litt kjedelig utenom en ting og det var den Afrika safari turen. Den var utrolig fasinerende.

Afrikasafarituren er vel strengt tatt i Animal Kingdom, er den ikke?

Jeg syns Universalparken er ekstremt masete, med mye høy lyd og syns Epcot var den beste.

Det å kjøre bil går helt greit, det er ikke skummelt i det hele tatt. Enig i at det er lurt å leie bil fra Norge, og husk å bestille bil med GPS, så slipper dere å bruke tid på å kjøre feil.

God tur!

Gjest Gjest
Skrevet
Afrikasafarituren er vel strengt tatt i Animal Kingdom, er den ikke?

Jeg syns Universalparken er ekstremt masete, med mye høy lyd og syns Epcot var den beste.

Det å kjøre bil går helt greit, det er ikke skummelt i det hele tatt. Enig i at det er lurt å leie bil fra Norge, og husk å bestille bil med GPS, så slipper dere å bruke tid på å kjøre feil.

God tur!

jo det stemmer at det ligger i animal kingdom. huff.. skrev feil jeg.. :nei:

(er jeg som er kristineT)

Skrevet

Hei!

Siden dere har barn, måååå dere reise innom en vannpark! Dette er moro både for voksne og barn.. :)

Jeg vil også anbefale en "tuberide" nedover en av de mange elvene som renner gjennom Florida.. man ligger i en innertube og flyter meget rolig nedover elven. På den måten får man sett en god del dyreliv, og de herlige manatees hvis man er heldig. (sjøku) :)

Det kan også være moro å kjøre en tur oppover A1, veien som går langs østkysten av Florida, her er det utrolig mange fine hus å beskue! ;)

Håper dere får en fin tur! Jeg håper å reise dit neste år!

Lykke til med bryllup! :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg reiser til Florida flere ganger i året, da spesielt til Orlando.

Vil anbefale dere å leie hus/leilighet der i stedet for hotell. Er utrolig mange flotte hus eid av nordmenn der, se på finn.no for å finne noen der. Er ikke dyrt, og en har mulighet for å lage mat ol hjemme. De fleste har også egne basseng og uteområder tilknyttet seg.

Dere er avhengig av bil der, ikke mulig å bevege seg uten.. Kan bli dyrt å ta taxi hele tiden. Er veldig enkelt å kjøre der, godt skiltet og fine veier. Lei bil med GPS så er dere i boks :)

Lykke til, blir nok en fantastisk tur!!

Skrevet

Vi var der i sommer!

ORLANDO:

La på et kjemebra hotel, Staybridge Suites Buena la vista (ikke inernasjonal drive) STORE leiligheter, ungene hadde hver sin dobbeltseng og eget bad. Frokosten var AMERIKANSK, god og feit.namnam. Var i epcot, magic og hollywood. Alle 3 var bra, men du kan kutte hollywood. Vi leide bil på avis, kjempebra service og gps, ikke så fryktelig dyrt. kjempelett å kjøre, hadde grua meg endel til det. I orlando kan du shoppe de dagene du ikke er i park. Det er ganske slitsomt i paker, så fin med noen rolige dager. Florida maal er et kjempestort senter. Vi rakk 1/5 av senteret på 4 timer! og vi er ikke sååå treige =)

MAIAMI:

Her likte jeg meg ikke, rett og slett. Ikke ungene heller. Det var horer på hvert hjørne, og fylliker og ekle folk mitti gata. Vi satt å spiste påen hygelig resturang, da en mann med en diger slange rundt halsen kommer bort og stikker hue til slangen mot sønnen vår,som stikker og løper vekk. Heldigvis var vi bare der 2 dager, og dagene gikk jo greit. Men vi var på cruse i karibien med rccl, og det anbefalles på det sterkeste!!! Freedom of the seas =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...