Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest boble
Skrevet

Vi planlegger en tur til Thailand i august neste år, og skal være der i 2 uker.

Vi er 4 voksne og en 2-åring, og jeg trenger tips til hvor vi kan dra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Vil han være 2 i august neste år?

Jeg vil selvfølgelig anbefale et par dager i Bangkok selv om det ikke er en spesielt barnevennlig by med trafikk, bråk, eksos etc. Men det kan vel være fasinerende for en liten krabat og gå i dyrehagen og se på noen elefanter, gå på akvarium på Siam Paragon etc. Her er mitt reisebrev fra Bangkok http://gardkarlsen.com/Bangkok_trip_report_2007.htm

Når det gjelder resten av tiden så kan det vel kanskje være best med sol og strand. Vi var på Samui sist vi var i Thailand og du kan lese litt om det i dette reisebrevet http://gardkarlsen.com/Samui_trip_report_2007.htm . Men man kan jo også dra til Hua Hin, Krabi, Phuket etc :-)

Skrevet

:) Hei.

Har vært i Thailand tre ganger med småbarn..det går som en drøm! Bangkok er jo en kul by...men ikke særlig barnevognvennlig. Men tilbring gjerne en natt og to der...Sats på hotell med basseng så dere får avkjølt dere og slappe av v bassengkanten. Barnevennlige ting i Bangkok er feks Grand Palace, Zoologisk hage, Lumpini Park og akvarium ved Siam Square. Masse store kjøpesenter og butikker v Siam hvis du vil shoppe...MBK er min favoritt.

Eg vil og på det varmeste anbefale å dra til Ko Lanta m barn. Fantastisk deilig øy..ikke noe ståk og mas. Klong Dao beach er langgrunn og oversiktlig...så der kan småtassene løpe,leke og bade så mye de orker! Lenger sydover på øyen finner du flere flotte strender..jo lenger syd jo roligere blir det. Saladan en trivelig liten turistby med gode sjømatrestauranter og littegrann shopping, dere kommer dere lett til byen med mopedtaxi( m plass til både barnevogn, barn og voksne:)) Vi har bodd på Diamond Sand Palace..hyggelig,enkelt,rent,pent, god mat og rett på stranden. En tur til Ko Ngai er heller ikke å forakte..noen dager der gir ro i sjelen:) Og en svømmetur gjennom Emerald Cave på Ko Mook..bare gjør det tidlig på morgenen eller når dagsturistene har dratt om ettermiddagen.

Ellers er Ko Samet som ligger nært Bangkok og nyyyydelig. Vi var der nå i juni...hadde en super ferie, totalt avslappa. Vi bodde først noen dager i Vong Duen Beach på et bungalow anlegg som het Sea Horse..billig og stor bungalow. Siden dro vi opp til SaiKaew Beach...potetmelsand og deilig stemning. Bodde på en nydelig resort som heter TonSak...veldig rent,pent og ordentlig. Om dagene nøt vi stranden og varmt hav og om kveldene spiste vi deilig mat og såg på flammeshow( gutta ble hekta...nå leker de flammemann her hjemme;))

Thailand er et supert land å feriere i...må snart tilbake!

Gjest Gjest
Skrevet

LEAVE HIM AT HOME!

jeeez, er det ikke mulig og dra på en aleneferie av og til da?

Hvor mye kommer en 2åring til og like varme netter, og hvor mye kommer han til og huske dette senere?

Jeg ville dratt uten ungen, og nytt ferien så bra jeg kunne med min mann! :)

Skrevet
LEAVE HIM AT HOME!

Hvor mye kommer en 2åring til og like varme netter, og hvor mye kommer han til og huske dette senere?

Ikke alle som kan la barn være igjen hjemme...feks jeg har ingen som kan passe mine barn i flere uker...knapt nok noen timer faktisk...

OG JA barn trives stort sett godt på ferie de...Gutta mine digger å reise. De snakker masse om Thailand ovil gjerne tilbake igjen.

Skrevet
LEAVE HIM AT HOME!

Jeez, ja! :Knegg:

I wont leave HER at home!

Jeg drar ikke bort fra ungen min i 2 uker, nei.

Jeg og samboeren min skal dra sammen med mine foreldre, så kjærestetid skal det bli tid til. ;)

Er det SÅ varmt i Thailand i august da?

Det finnes vel evt. hoteller med air condition?

Du har rett i at aleneferier er viktige, men da drar vi til London en liten uke. :)

Skrevet

Det er alltid varmt i Thailand :-) Se http://www.weatherbase.com for snitt temperaturer. Men det pleier ikke å være noe problem ettersom det er air-con på hoteller, butikker, i taxi etc.

Skrevet
Hei

Vil han være 2 i august neste år?

Jeg vil selvfølgelig anbefale et par dager i Bangkok selv om det ikke er en spesielt barnevennlig by med trafikk, bråk, eksos etc. Men det kan vel være fasinerende for en liten krabat og gå i dyrehagen og se på noen elefanter, gå på akvarium på Siam Paragon etc. Her er mitt reisebrev fra Bangkok http://gardkarlsen.com/Bangkok_trip_report_2007.htm

Når det gjelder resten av tiden så kan det vel kanskje være best med sol og strand. Vi var på Samui sist vi var i Thailand og du kan lese litt om det i dette reisebrevet http://gardkarlsen.com/Samui_trip_report_2007.htm . Men man kan jo også dra til Hua Hin, Krabi, Phuket etc :-)

Hun blir 2 i september.

Tusen takk for svar.

Bangkok må vi prøve å få til, det er sikkert mulig å bære ungen i bæresele.

Kjekk blogg. :)

Skrevet
:) Hei.

Har vært i Thailand tre ganger med småbarn..det går som en drøm! Bangkok er jo en kul by...men ikke særlig barnevognvennlig. Men tilbring gjerne en natt og to der...Sats på hotell med basseng så dere får avkjølt dere og slappe av v bassengkanten. Barnevennlige ting i Bangkok er feks Grand Palace, Zoologisk hage, Lumpini Park og akvarium ved Siam Square. Masse store kjøpesenter og butikker v Siam hvis du vil shoppe...MBK er min favoritt.

Eg vil og på det varmeste anbefale å dra til Ko Lanta m barn. Fantastisk deilig øy..ikke noe ståk og mas. Klong Dao beach er langgrunn og oversiktlig...så der kan småtassene løpe,leke og bade så mye de orker! Lenger sydover på øyen finner du flere flotte strender..jo lenger syd jo roligere blir det. Saladan en trivelig liten turistby med gode sjømatrestauranter og littegrann shopping, dere kommer dere lett til byen med mopedtaxi( m plass til både barnevogn, barn og voksne:)) Vi har bodd på Diamond Sand Palace..hyggelig,enkelt,rent,pent, god mat og rett på stranden. En tur til Ko Ngai er heller ikke å forakte..noen dager der gir ro i sjelen:) Og en svømmetur gjennom Emerald Cave på Ko Mook..bare gjør det tidlig på morgenen eller når dagsturistene har dratt om ettermiddagen.

Ellers er Ko Samet som ligger nært Bangkok og nyyyydelig. Vi var der nå i juni...hadde en super ferie, totalt avslappa. Vi bodde først noen dager i Vong Duen Beach på et bungalow anlegg som het Sea Horse..billig og stor bungalow. Siden dro vi opp til SaiKaew Beach...potetmelsand og deilig stemning. Bodde på en nydelig resort som heter TonSak...veldig rent,pent og ordentlig. Om dagene nøt vi stranden og varmt hav og om kveldene spiste vi deilig mat og såg på flammeshow( gutta ble hekta...nå leker de flammemann her hjemme;))

Thailand er et supert land å feriere i...må snart tilbake!

Tusen takk for svar.

Det høres jo ut som en skikkelig opplevelse, jeg gleder meg! :)

Skrevet

Noen spørsmål igjen.

Vi drar rett før dattere min fyller 2 år, og da reiser hun gratis uten eget flysete.

Er det mulig å reise så langt med henne på fanget, eller bør/kan jeg betale egen flybillett til henne?

Og finnes det barnestoler/barneseter i taxiene der?

Skrevet

August er ikke den varmeste måneden selv om det er varmt nok i massevis for en nordmann. Det er varmest i April (i Pattaya-området ihvertfall). Vi var der nå i tre uker i Juni/ Juli, og det var perfekt klima for oss med barn på 3,5 og 6 år. Det var ofte litt disig og vi hadde derfor aldri fullt utslag på UV-armbåndet barna hadde på seg. Vi smurte oss faktisk med "for mye" solkrem og fikk knapt farge :-D. (Barna var med mor til Spania to uker i Juli og der fikk de derimot smake solen..) Det var monsuntid da vi var der og det var derfor noen dager med kraftige regnskyll, men oftest om kvelden og natten, så det ødela på ingen måte ferien!

Thailand er et utrolig hyggelig og vennlig land, og barna må finne seg i å bli dikket med og klemt på av "alle". :-D

Vi var i Jomtien, som er ti minutters biltur fra Pattaya, og det er et veldig fint sted for barnefamilier. Jomtien har lite av de tingene Pattaya er kjent/ beryktet for, og det er lite partypreg der. Vi var ute og spiste hver kveld på forskjellige restauranter og det ble gjerne sent.. men vi så aldri noen berusede personer eller annet som kunne føles utrivelig i Jomtien. Det er definitivt lavsesong i juni og juli ihvertfall, og jeg vil tro det samme gjelder for august, og det passer gjerne barnefamilier greit.

Det var derimot vesentlig mer aktivitet og folkeliv i Pattaya, og jeg vil tro det er folksomt der i høysesongen som er november til april.

Vi var også noen dager på Koh Chang, men det anbefales vel egentlig ikke da det er den eneste øya hvor det anbefales malaria"vaksine".. Fin øy, men en lang biltur fra Bangkok, samt at det må passe med fergen..

Mine foreldre kjøpte faktisk en villa i Jomtien da vi var der nede, så det blir flere turer dit med barna! :-) Gleder oss allerede! Det blir nok i lavsesongen når det ikke er utleid da, men som jeg har skrevet tidligere, så passer lavsesongen oss godt. Også med tanke på skoleferier fremover.

Jeg vet ikke hvor små barna må være for å få ligge i slik kurv de henger på veggen foran setene foran i flyet, men det er det sikkert noen som kan svare på her? Eller sjekk med flyselskapet.

Skrevet (endret)

"Marc Spector!

Mine foreldre kjøpte faktisk en villa i Jomtien da vi var der nede, så det blir flere turer dit med barna! :-) Gleder oss allerede! Det blir nok i lavsesongen når det ikke er utleid da, men som jeg har skrevet tidligere, så passer lavsesongen oss godt. Også med tanke på skoleferier fremover."

:briller:

Da må dere ta en tur til Ko Samet neste gang dere er i Jomtien!

Endret av gladidag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...