Jellyfish Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 (endret) Jeg og noen venner har tenkt oss til Thailand i høst, og er på jakt etter flybilletter. De absolutt billigste billettene, som også er vesentlig lavere i pris enn de andre, er med flyselskapet Aeroflot fra Oslo via Moskva til Bangkok. Av en eller annen grunn er Aeroflot et selskap jeg ikke har spesielt lyst til å reise med, og jeg er også veldig usikker på dette med mellomlanding i Moskva. Jeg har ingen god grunn til min skepsis til dette, og lurer derfor på om det er noen som har erfaringer og kan fortelle meg at dette er helt ok? Eller omvendt om så skulle være... Forøvrig er det på turen bortover beregnet et opphold på flyplassen i Moskva på ca 7,5 timer. Noen anbefalinger om hva vi bør benytte denne tiden til? Er det tid nok til å reise inn til byen å se noe? Hva bør vi i tilfellet få med oss? Tips mottas med takk! Endret 28. juli 2008 av Jellyfish
reiseglad Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Søk på Aeroflot i forumet her, så finner du bla disse: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...amp;hl=aeroflot http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...amp;hl=aeroflot
Jellyfish Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2008 Fant linkene da jeg søkte etter å ha lagt inn innlegget (feil rekkefølge, vet det). Men er det noen som har erfaring av ny dato? Ble ikke akkurat veldig oppmuntret av innleggene som linkene viste til.
reiseglad Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 Fant linkene da jeg søkte etter å ha lagt inn innlegget (feil rekkefølge, vet det). Men er det noen som har erfaring av ny dato? Ble ikke akkurat veldig oppmuntret av innleggene som linkene viste til. Jeg kan ikke hjelpe deg i forhold til valg av flyselskap, men vet at du må søke visum for å komme inn i Russland, og det er vanskelig å få tak i, bla må du personlig innom et russisk konsulat? og vise til invitasjon til landet. Så en svipptur inn til byen mens du venter på neste fly, blir nok vanskelig. Men som en av innleggene i linkene skriver, "bruk oppholdet på flyplassen til å drikke deg full, som alle de andre russerne gjorde...." Så sovner du kanskje på reisen og slipper å engste deg:-) Selv var vi i Asia i sommer, reiste med Singapore Airlines, og var strålende fornøyd med ALT. Spesielt strekningen Singapore-London hvor vi reiste med verdens største passasjerfly! Kult
vestfolddame Skrevet 29. juli 2008 #5 Skrevet 29. juli 2008 Jeg og noen venner har tenkt oss til Thailand i høst, og er på jakt etter flybilletter. De absolutt billigste billettene, som også er vesentlig lavere i pris enn de andre, er med flyselskapet Aeroflot fra Oslo via Moskva til Bangkok. Av en eller annen grunn er Aeroflot et selskap jeg ikke har spesielt lyst til å reise med, og jeg er også veldig usikker på dette med mellomlanding i Moskva. Jeg har ingen god grunn til min skepsis til dette, og lurer derfor på om det er noen som har erfaringer og kan fortelle meg at dette er helt ok? Eller omvendt om så skulle være... Forøvrig er det på turen bortover beregnet et opphold på flyplassen i Moskva på ca 7,5 timer. Noen anbefalinger om hva vi bør benytte denne tiden til? Er det tid nok til å reise inn til byen å se noe? Hva bør vi i tilfellet få med oss? Tips mottas med takk!
vestfolddame Skrevet 29. juli 2008 #6 Skrevet 29. juli 2008 Jeg og noen venner reiste til Thailand via Moskva med Aeroflot i mars i år. Vi ventet også ca 7timer i Moskva på tur ned (det gikk greit, kortspill og yatzi var med i håndbagasjen.) Men ikke regn med å få noen smil eller hyggelige kommentarer av russerne, ta med toalettpapir til eget bruk. Ellers var flyplassen bedre enn forventet. Flyet var.....greit nok, lite eller ingen service og flyturen hjem var et mareritt. Forrest i flyet, der vi satt, var det så varmt at vi kunne ikke tenke på å få sove noe. Bakerst i flyet stinket!!! det urin. Det var ikke noe vakum-toalett, og da kan du tenke deg stanken etter flere hundre mennesker i 9-10 timer. Turen gikk greit, men jeg gjør det nok ikke igjen. Vel, tiden leger alle sår sies det, så man skal vel aldri si aldri, men jeg drøyer leeeenge.... Tenkt deg i allefall godt om, men ha en kjempefin tur til Thailand
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå