Bobeline Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Jeg er en av Postens mange faste kunder, og sender mye registrert post i tillegg til utlandspakker og innenlandspakker. Frem til noen månender siden har jeg vært en fornøyd kunde av Posten. Jeg er med andre ord klar over at det finnes høflige og hjelpsomme kundebehandlere i Posten. Dessverre har jeg nå i de siste månendene ikke truffet noen av dem. Jeg har vært innom fire postkontorer i mitt nærmiljø, og ved hvert av disse kontorene har vært skuffet over kundebehandlingen jeg har fått. Her er det ikke så mye som et smil eller et "hei", bare et surt ansikt som ikke lyser opp av å bli "forstyrret" av kunder som ønsker å benytte seg av Posten produkter og tjenester. Men det stopper ikke her. Produktkunnskapen er også mangelfull, det merkes godt for en som bruker posttjenestene så ofte som meg. Sist jeg var innom var det ikke mulig å få gyldig kvittering ved innlevering av rekommandert post. I stedenfor å få en kvittering som er gyldig for reklamasjon og regnskapsføring ble jeg avspist med kopier av forsidene til brevene. Dette førte til at jeg befant meg i en fortvilet sitasjon, da andre i tillegg til meg selv er avhengig av gyldige kvitteringer. Dette var det ikke mulig å få gehør for, andre kunder var fornøyde med slike kopier så da burde jeg også være det. Posten er den eneste såkalte fremtidsrettede bedriften jeg har vært kunde hos som nekter å gi gyldige kvitteringer for varer og tjenester. At dette er et krav ser ikke ut til å bry Posten nevneverdig.
Gjest Infralove Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Kanskje det har litt med at det er mange ferievikarar som jobber i posten no? Det er jo ikkje alltid ferievikarane kan alt.
Bobeline Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2008 Dessverre, det er leit å si det, men dette er fast ansatte. Vikarer har jeg langt mer tålmodighet med, spesielt dersom de spør andre om hjelp. Og de aller fleste av vikarene er blide og stråler som soler, og det gjør opp for manglende rutine.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2008 #4 Skrevet 30. juli 2008 Helt enig!! godt å høre at det er fler som tenker det samme som jeg gjør! er det slik at de nå satser mindre på blide og imøtekommende mennesker der.. jeg syns de var supre FØR! men i det siste har jeg også følt at det har blitt flere sure fjes og dyrere tjenester på posten. jeg har bank kort der, men i det siste har jeg lurt på å bytte.. nå er jeg ferdig som student og vil skifte bank. jeg føler i tillegg at de ikke henger med på tjenester som andre banker tilbyr og prisene på alle norgespakker, og konvelutter med frimerker koster nå brått skjorta!! jeg prøvde her om dagen og spøre om jeg kunne kjøpe en A4 konvelutt og et frimerke.. da fikk jeg en sur kommentar og finger rettet mot hylla om at der var konveluttene med frimerker, og disse kosta ihvertfall dobbelt så mye som en konvelutt og et frimerke tilsammen.. jeg prøvde å si at jeg bare skulle bare sende et ark, så jeg trengte ikke en sånn konvelutt som jeg kunne pakke mer i pga vekta.. men det hjalp ikke.. jeg fikk bare ta den.. hvor har blitt av smilen og kundeservicen de har hatt før! nei nå er jeg lei den sure holdninga.. man føler seg passe dum når man kommer og hilser til med et smil, og man føler meg til bry hver gang jeg skal sende noe eller kjøpe et frimerke vett..
Gjest Infralove Skrevet 30. juli 2008 #5 Skrevet 30. juli 2008 Det varierer vel frå stad til stad, akkurat som i butikkjeder. Har ikkje merka noko negativt her eg bur. Og prisane stiger med posten som med alt anna. Flaks at dei er dårlege til å stemple frimerka :rosasmil:
Kai H. Skrevet 31. juli 2008 #6 Skrevet 31. juli 2008 hver gang jeg skal sende noe eller kjøpe et frimerke vett.. Får man faktisk kjøpe frimerker på Posten ennå? Jeg trodde de bare selger CDer og DVDer i dag.... Jeg har ikke blitt møtt med sure miner eller lignende av de ansatte, tvert i mot, men det som irriterer meg mest er at det ikke lenger går an å ringe til nærmeste postkontor for å få hjelp. Postens Kundeservice er veldig dårlig. Jeg bruker ikke posten så mye privat, men kommer stadig i kontakt med Postens Kundeservice gjennom jobben og er slett ikke imponert over servicen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå