Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Vi hadde bryllupsfesten på en herregård. Vi skrev kontrakt med arrangørene, så tilleggs avgifter skulle være ganske klart. Det første vi oppdaget var at ca 90 øl forsvant, stedet mener det må ha vært våre bryllupsgjester som har stjålet, noe jeg ikke tror har skjedd. Da vi kom ned for å rydde dagen etter festen hadde de tatt i bruk våre oppsattser, og eføyen vi hadde lagt på bordene. Eføyen hadde de kuttet opp slik at de passet deres små bord. De brukte våre stearinlys, hadde tent de på til sine gjester. Jeg ble litt irritert for at de ikke hadde spurt oss, derfor plukket jeg alt inn fra gjestene sine bord. Må innrømme at jeg følte meg som en tyv. Vi leverte øl tilbake til butikken, det var øl for 2000 kr som de ikke har trukket fra på regningen vår. Vi måtte bestille i lokalet sitt navn, og vi skal betale de igjen. Det står oppført at vi måtte betale for leie av duker til festen, ikke noe om leie av duker i kontrakten. Noe forslag til hvordan vi burde løse dette?
AnetteR Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Det med øl'et avhenger av i hvem sin varetekt det var. Var det dere som hadde kjøpt inn, eller det var satt frem til deres disposisjon, er det deres ansvar. Vanskelig å bedømme om du skal betale for dukene eller ikke. Men generelt skal alt være formulert i kontrakten, eventuelt ved senere muntelig avtale som er like bindene. Mulig det har inngått i en sekkepost i kontrakten, og senere spesifisert i regningen. Men tyder kontrakten og all kommunikasjon mellom dere på at duker har inngått eller aldri har blitt bestilt fra deres side, har de ingen juridisk rett til å legge inn dette etterpå. Ville nok rettet en forespørsel til dem om hva eventuelle differanser mellom sluttsum og kontraktsum skyldes, og deres hjemmel for å kreve dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå