liv Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Hvordan får jeg vekk lusene fra den fine orkideen min? Den har ikke stått med andre blomster siden den kom hit så den har ikke smittet de andre.
Brunhilde Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Hva slags lus er det? På roser kan det virke å spraye med grønnsåpevann, og så skylle godt, men det forutsetter at det er "vanlige bladlus". Er det skjoldlus kan du prøve med rødsprit, men det er nitid arbeid å ta alle.
liv Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. juli 2008 vet ikke hva slags lus det er, de har hvit pels...
Brunhilde Skrevet 29. juli 2008 #4 Skrevet 29. juli 2008 Da er det ullus. Fant dette da jeg tok et kjapt søk. Du kan jo prøve om det hjelper?
liv Skrevet 29. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. juli 2008 takker - får stikke på et plantesenter eller noe denne uka da.
Marikke Skrevet 31. juli 2008 #6 Skrevet 31. juli 2008 Hold oss oppdatert på hvordan det går med orkideen din, da. Da jeg fikk lus på min orkide var det "ingenting" som hjalp. Men det Bayerproduktet prøvde jeg ikke. Hadde vært fint å høre om det fungerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå