Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 Da jeg skulle brodere navn på dåpskjolen i silke, brukte jeg blyant til å skrive på stoffet først. Jeg tenkte at det ikke ville synes, da jeg skulle brodere oppå. Så så jeg at jeg hadde skrevet litt skjevt, og broderte derfor utenfor streken for å rette opp. Spørsmålet er nå hvordan jeg skal få fjernet blyantstreken, det er en del... Jeg har ikke turt å prøve noe, da jeg er redd for å ødelegge/sette flekker på stoffet. Er det noen som har noen tips? Helst noe du har personlig erfaring med, jeg er så redd for å ødelegge familiekjolen
Gjest Gaby Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 Eneste jeg kan tenke meg er å bruke knettgummi, det visker bort blyant selv ved veldig lett berøring. Har aldri merket at det setter igjen flekker noe sted, har brukt det mye. Om du ikke vet hvordan det ser ut, så bare spør i bokhandelen/butikk som selger tegneutstyr. Veldig mykt viskelær, kan formes omtrent som leire.
Yummy_Mummy Skrevet 29. juli 2008 #3 Skrevet 29. juli 2008 Vil ikke det forsvinne ved vask? Man kan jo "viske" med vann, så jeg vil tro at det forsvinner dersom du vasker den (enten på silkevask i maskina eller for hånd)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå