Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal kjøpe epilator, aldri prøvd dette før, men regner med jeg tåler smerten. Er iallefall lei av barbering, og voksing er vanskelig å gjøre selv.

Det jeg lurer på er om noen der ute har tips til en god epilator? Helst ikke så dyr, men hvis man må opp i pris for at den skal fungere ordentlig, så ønsker jeg jo det. Så en annen tråd her om at epilatoren ikke ga glatte bein, men "ruglete"... Er det ingen som får glatte bein av epilering?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får glattere bein av epilering enn av voks i alle fall, siden epilatoren får med kortere hår.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg får glattere bein av epilering enn av voks i alle fall, siden epilatoren får med kortere hår.

Og hvilken epilator bruker du?

Skrevet (endret)
Og hvilken epilator bruker du?

Har en veldig gammel (5-6 år) Braun Silk-Epil.

Jeg har veldig grove hår forresten. Så alle hårene kommer ut med rota. Hvis man har veldig tynne hår, så er det vel en fare for at hårene bare blir nappet tvers av.

Endret av snooops
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har brukt Braun Silk Epil i 12 år og er veldig fornøyd med den. Har byttet 2 ganger, så de har holdt i mange år! Skal du ha noe i bra kvalitet, vil jeg ikke betalt under 450-500 kroner. Den jeg har nå kommer med barbermaskin i tillegg.

Skrevet

Jeg har Philips Satinelle og syns den fungerer greit. Ut i fra bilder av Braun kan det se ut som om pinsettene på Philips sitter litt tettere.

Skrevet

Jeg mener epilering er den beste hårfjerningsmetoden. Jeg får glatte, flotte legger. Og holder de hårfrie gjennom året ved å epilere en gang i uka. Men med en gang kan leggene være nuppete, siden hårsekkene har blitt irritert. Epiler derfor om kvelden eller i god tid før du skal vise frem leggene.

Har en nyere Braun Silk epil.

Lover deg at det gjør ganske vondt første gangen, særlig hvis du har en del hårvekst. Men det blir bedre. Særlig hvis du epilerer regelmessig, hver 1-2 uker, da tar du bare litt og litt hår om gangen. Første gang jeg epilerte ga jeg opp og prøvde ikke igjen på to år. Andre gang brukte jeg sikkert tre dager på å få ferdig leggene, men nå synes jeg ikke det gjør vondt i det hele tatt.

Gjest Snart 42
Skrevet

Jeg har denne og er veldig fornøyd. Ble kjøpt for to år siden, tror samme utgave i ny modell ser slik ut.

Jeg hadde en annen Braun epilator tidligere (kjøpt for mange år siden), men det var veldig vondt å bruke den (bruker epilator kun på leggene). Med den nye er det ikke vondt i det hele tatt og det går raskt og effektivt. Bruker den ca. 5-10 min. annenhver uke, kanskje litt oftere om sommeren. Stor forskjell på de to eksemplarene jeg har hatt, men min Braun Silk-èpil Xelle som jeg har nå er jeg altså veldig fornøyd med.

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen som har erfaring med å bruke epilator under armene?

Tenker ikke så mye på om det gjør vondt, men mer på om det lar seg gjøre og om resultatet blir bra. Er jo ikke så enkelt å strekke huden skikkelig når man bare har en ledig hånd :)

Skrevet
Er det noen som har erfaring med å bruke epilator under armene?

Tenker ikke så mye på om det gjør vondt, men mer på om det lar seg gjøre og om resultatet blir bra. Er jo ikke så enkelt å strekke huden skikkelig når man bare har en ledig hånd :)

Jeg har epilert under armene i et par år nå. Det gjør driiiitvondt første gangen (måtte sette meg ned på gulvet flere ganger fordi jeg holdt på å besvime), men det er virkelig verdt smerten altså. Det holder seg glatt og fint et par uker, og så slipper jeg at det ser svart ut der (sånn det gjør selv om jeg er nybarbert). Jeg bruker bare å ta armen rett opp, og presse den litt tilbake, så blir huden stram nok. :)

• Liker 1
Skrevet

Har også Braun Silk-epil som jeg bruker med litt ujevne mellomrom. Jeg synes jeg må holde på i evigheter for å få det bra, men kanskje fordi jeg bruker denne mest når jeg må ta et raus og har mye hår.

Har prøvd å ta under armene, og det fungerte så som så. Det er forferdelig vondt, i hvert til å begynne med. Har også prøvd bikinilinjen, men det ble med det første røsket...

Skrevet

Jeg får til bikinilinjen (altså, bare den ytterste delen =)), men armhulene har jeg gitt opp.

Tar litt tid, ja, om du skal ha det helt nøyaktig. Har erfart at det går greiest om du er ren, ikke har noen krem på og ikke er på et klamt bad eller er svett. Altså; helt rene, tørre legger. Jeg bruker ca 10-15 minutter, lengre om jeg ikke har epilert på en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...