Gå til innhold

Nå er jeg LEI!

Fremhevede innlegg

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Jeg er helt enig med trådstarter...

Jeg vil heller ikke se halvnakne (og med halvnakne mener jeg jenter i bikini/badedrakt og menn i bare shorts) når jeg er ute på f. eks butikken. Hva folk har på seg når de går til og fra butikk, bryr jeg derimot meg ikke så mye om. Og det har ingenting å si for meg hvordan kroppene ser ut. Det er da ikke så vanskelig for jentene å ta på en liten shorts som ikke er så mye større enn bikinibukse/truse og en liten topp, eller for mennene å ta på en t-skjorte, singlett ellerhva...? Og om menn har litt hår som tyter ut her og der, så plager det meg ikke. Man bestemmer jo ikke selv hvor hårene skal komme... :o)

Jeg for min del går nesten ikke ut i shorts engang, men det er bare meg... :o)

Og angående kommentaren om hva man gjør i syden, jeg er påkledd der også jeg... sprader rundt i varme østen i bukse... men det er bare meg da, jeg mener ikke at alle skal være så påkledd. Og nei, jeg er ikke rødsprengt i ansiktet og med dyvåte klær.

Inne på butikker og spisesteder mener jeg man bør vise såpass respekt for andre at man ikke sprader rundt halvnaken. Fordet om man selv trives lettkledd, er det ikke alle som trives med å se deg lettkledd.

Men det var en kommentar om at jentene ikke skulle ha synlige bh-stropper under sngletten, hvorfor ikke? Singlett går jeg mye i, og ofte er bh-en på plass også... :o) Men folk lages av det synet, altså?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det med bh-stropper under singlet stusser jeg også på. Vil helst gå med bh så jeg slipper å vise fram mine stive brystvorter hvis det kommer litt vind, for og ikke snakke om at å gå med bh gjør at brystene holder seg bedre med årene :fnise:

Skrevet
Det med bh-stropper under singlet stusser jeg også på. Vil helst gå med bh så jeg slipper å vise fram mine stive brystvorter hvis det kommer litt vind, for og ikke snakke om at å gå med bh gjør at brystene holder seg bedre med årene :fnise:

Hva er forskjellen på bh-stropper og bikinistropper tro, hadde det vært ok om det var bikinistropp?

Gjest Gjest
Skrevet

Når det gjelder syden, så har jeg sett mer halvnakne folk i Norge den siste uka enn jeg gjorde i syden tidligere i sommer, sånn bortsett fra steder der det er naturlig.

Gjest Gjest
Skrevet
Så du flirer over at andre syns det er usømmelig og støtende med folk som går i butikker i bikinitopp eller bar overkropp (menn) mens du samtidig syns det er viktig at man "kler seg" på resturant? Hvorfor?? Hvorfor er det greit å handle mat eller klær halvnaken mens det ikke er greit å spise halvnaken?

Her er det snakk om formelle og uformelle settinger, det å sitte stille på en resturant og å bevege seg en en kort periode i en forretning.

Det er ikke så mange som venter at man kler seg pent og pynter seg før man handler, mens det på enkelte resturanter regnes som upassende og uhøflig å spise i bikinioverdel og kort-kortbukse eller bar overkropp .

I tillegg er det også hygieniske og estetiske hensyn å ta, det samme kan ikke sies forventet i en dagligvare eller klesbutikk.

At noen oppfatter det som hensynsløst og usømmelig å besøke butikken i lett antrekk på hete sommerdager , synes jeg trenger en nærmere forklaring enn kleskoder på en resturant.

Skrevet

Kan det ikke forventes at det skal tas hygieniske hensyn på en dagligvarforretning????

Hvorfor i all verden ikke??

Gjest Gjest
Skrevet
Kan det ikke forventes at det skal tas hygieniske hensyn på en dagligvarforretning????

Hvorfor i all verden ikke??

Det er en forskjell mellom å sitte sammen med svettende, eventuelt stinkende personer og SPISE, kontra det å bare handle inn mat.

Tror du noen svetter på jordbærene kanskje?

Skrevet

Når jeg tenker meg om, så finnes det jo masse korte topper til jenter. Skal det da ikke være lov til å bruke disse heller? Folk må vel få ha på seg hva de vil på butikken, så lenge de ikke er nakne.

På restaurant er jeg enig i at man kan kle seg sømmelig siden man faktisk sitter på fine møbler, men en matbutikk.....

Gjest Gjest
Skrevet
Tror du noen svetter på jordbærene kanskje?

Det vil jeg tro.

Skrevet

Med risk for å bli upopulær: Ja, jeg syns absolutt jeg kan forvente at folk kler litt på seg i en dagligvarebutikk. Det er snakk om mat. Hygiene er viktig for meg. Nei, jeg tror ikke noen svetter på jordbærene, men jeg syns også det handler om respekt. Ingen vits i å sprade i minibikini (jupp, tok den litt langt nå) inne på en matbutikk.

Hva har skjedd med den normale folkeskikken? Usj, nå følte jeg meg gammel....

Skrevet
Her er det snakk om formelle og uformelle settinger, det å sitte stille på en resturant og å bevege seg en en kort periode i en forretning.

Det er ikke så mange som venter at man kler seg pent og pynter seg før man handler, mens det på enkelte resturanter regnes som upassende og uhøflig å spise i bikinioverdel og kort-kortbukse eller bar overkropp .

I tillegg er det også hygieniske og estetiske hensyn å ta, det samme kan ikke sies forventet i en dagligvare eller klesbutikk.

At noen oppfatter det som hensynsløst og usømmelig å besøke butikken i lett antrekk på hete sommerdager , synes jeg trenger en nærmere forklaring enn kleskoder på en resturant.

Bare så det er sagt: Min grense for hva som er minimum "sømmelig" antrekk i butikker er shorts og singlet for både menn og kvinner. Bikini eller bh-stropper som vises bryr ikke jeg meg noe om. Syns egentlig ikke det er så innmari pietistisk... At du syns det er greit å gå rundt i bikinitopp og/eller badedrakt/bikinitruse når du er i matbutikk får stå for din regning, men nå vet du i allefall at det er mange som syns det er ubehagelig og lite hensynsfult/høflig. Så får du velge selv. Det samme gjelder jo de som sprader rundt i bikini i butikker i "Syden".

Gjest Gjest
Skrevet
Bare så det er sagt: Min grense for hva som er minimum "sømmelig" antrekk i butikker er shorts og singlet for både menn og kvinner. Bikini eller bh-stropper som vises bryr ikke jeg meg noe om. Syns egentlig ikke det er så innmari pietistisk... At du syns det er greit å gå rundt i bikinitopp og/eller badedrakt/bikinitruse når du er i matbutikk får stå for din regning, men nå vet du i allefall at det er mange som syns det er ubehagelig og lite hensynsfult/høflig. Så får du velge selv. Det samme gjelder jo de som sprader rundt i bikini i butikker i "Syden".

Nå har jeg aldri gått i butikken kun iført bikinioverdel og truse eller badedrakt, og de sjeldne gangene jeg har sett folk gå kledd slik , har det ikke affisert meg.

Hadde jeg hatt lyst eller behov for å handle i badetøyet, ville jeg ha gjort det.

Om andre blir støtt av noe sånt, synes jeg er deres eget problem.

Er det forresten like ubehagelig og uhøflig hvis det er et barn som går kledd i badeantrekk , eller er det bare et problem når voksne og ungdommer gjør det?

Skrevet

Kanskje ikke direkte støtende, siden de ikke alle er gamle nok til å tenke over det selv, men jeg syns foreldrene bør ha vett til å kle på ungene :o)

Skrevet (endret)

Jeg er ikke fjortis lengre og heller ikke i tyveårene. Det er alikevel ikke så veldig lenge siden at det å vise undertøyet sitt ble sett på som lite hipt og var helt utenkelig om man ville følge moten, og kle seg som folk. Man kledde på seg klær som dekket der de skulle dekke. Man kledde seg opp for å se ok ut. Noen sier at: "det er leenge siden det og vi har gått videre"! Det er ikke sikkert at det er noe bedre fordi om "alle" gjør det. Jeg syns det er skikkelig bad taste å kle seg slik som mange gjør. Å gå i ting som egentlig ser ut som undertøy, ser ikke fint ut, men billig i mine øyne.

Det var et innslag på tv her forleden:

Moten nå er å ha underbukse på, under badeshortsen!!! (BjørnBorg skal titte opp over kanten der også) ...og da er det jo et spørsmål om andre mennesker syns det er ok å svømme rundt i folks halvgamle truse-etterlatenskaper. Yækk!

Det finnes de som lager mote,- og så finnes det sauer som følger etter, uansett hva som blir presentert. Folket går på keiserens nye klær hver gang! Jeg slutter aldri å forrundre meg over dette.

---

Så er det en ting til, mens jeg har ordet. I forbindelse med menneskers oppførsel i "syden". Jeg er jaggu glad for at jeg ikke er fastboende på et av disse stedene. Å bli invadert av uhøflige, frekke og utagerende mennesker som "tar`n helt ut", må være plagsomt! Der har de kanskje en kultur på å være mere tildekket og oppføre seg normalt sømmelig, og så kommer det horder og hærtar stedet, hele året. Det er så dårlig oppførsel!

Endret av Margareth

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...