Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2008 #21 Skrevet 28. juli 2008 Jeg er faktisk uenig. Jeg synes, spesielt jenter, burde få gå naken om de vil. Men nå tror jeg også jeg prater før jeg tenker, for innerst inne så er jeg nok glad vi går med klær, men det liker jeg ikke å tenke på.
Gjest Ulva35 Skrevet 28. juli 2008 #22 Skrevet 28. juli 2008 (endret) Går aldri med bikini eller sånt i butikken og mannen min går aldri med bar overkropp uten når vi er i hagen eller på badestrand, men alikevel er jeg uenig. Plager ikke meg hva andre folk har på seg. Folk må få gå i det de vil. Altså vanlig folk på shopping, ikke mannen bak skranken i banken. Det er en viss forskjell. Er sikker på at mange av de som klager over folk manglende påkledning ikke tenker sånn når de er i syden, for der går nesten alle lettkledd overalt Endret 28. juli 2008 av Ulva35
Gjest Frk Åberg Skrevet 28. juli 2008 #23 Skrevet 28. juli 2008 Når man er på jobb, bør man kle seg noenlunde anstendig. Der er jeg helt enig med flere. Strengt tatt bør man vel også kle ordentlig på seg når man går ute i byen. Jeg er selv nøye på hvor jeg kler av meg. Men nå i varmen, tenker jeg likevel knapt over det når det går halvnakne menn og kvinner forbi meg på gata, og det plager meg ikke. Det store spørsmålet jeg stiller meg her, er egentlig hvordan de orker det inne i butikker, særlig matbutikker, hvor det ofte er ganske kjølig.
mysan Skrevet 28. juli 2008 #24 Skrevet 28. juli 2008 (endret) Ikke jeg heller. Men du er vel enig i at det går en grense et eller annet sted? De fleste vil for eksempel reagere negativt dersom kunderådgiveren i banken sitter i bar overkropp når man er der for å søke lån. Det samme med lærere (eller foreldre for den del) på foreldremøter. Og dersom en person driver et gatekjøkken som er veldig varmt på grunn av alle ovnene og frityrgrytene, ville det vært ubehagelig om vedkommende hadde bar overkropp eller bikinioverdel om vinteren. Jeg synes som sagt også at det er ubehagelig å treffe på folk uten klær i byen eller på restauranter. Det ligger ikke nødvendigvis noen fornuft her, men det dreier seg mer om sosiale normer og konvensjoner og hvordan jeg selv synes at man skal te seg i det offentlige rom. Jeg er helt enig med deg, og reagerer slik jeg også, men jeg liker å dra frem fornuften skjønner du, når meningene mine bare er basert på synsing og følelser. Snakke meg selv til rette. Jeg syntes for eksempel ikke mannen som stod utenfor butikken for et par dager siden, med en mage som så ut som om han var fødeklar med tvillinger, var særlig lekker der han stod uten andre klær på seg enn en shorts, men ok... det er hans mage. Hvis han absolutt må vise frem sin usunnhet, så gjerne for meg Forresten, til dere som mener at en t-skjorte ikke gjør noen forskjell fra eller til i denne varmen... jo, det gjør det. Stor forskjell... Jeg klarer IKKE t-skjorter nå om dagen, det må være singlet, og da bør menn kunne få lov å droppe t-skjorten til fordel for singlet også, selv om de har hårete armer, armhuler, digre mager og brysthår som stikker opp i overkant. Endret 28. juli 2008 av mysan
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. juli 2008 #25 Skrevet 28. juli 2008 Senest i går var jeg på besøk hos folk som jeg vet er "naturister" i hjertet. Alikevel pleier de å ta hensyn når de har besøk av "sånne som meg" om sommeren. I går hadde de besøk av ei venninne, og hun flådde av seg toppen og spankulerte rundt i ei lita truse og pendulerende store pupper, midt foran ansiktet på alle som ville se - inne i huset. Jeg ble helt perpleks. Det er så uhøflig. Jeg forlot mine venner kort tid etter, det er simpelthen for ubehagelig det der.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2008 #26 Skrevet 28. juli 2008 Jobber i butikk, og har hatt mange halvnakne kropper spaserende rundt på jobb i dag. Jeg synes egentlig det vitner om dårlig oppdragelse. Det er de som bare ikke klarer å tenke seg til at slikt kan være sjenerende for folk rundt seg, og så er det de som flekker av seg så fort de har mulighet for å få oppmerksomhet.
Rødtoppen86 Skrevet 28. juli 2008 #27 Skrevet 28. juli 2008 Svært så negativt innstilt alle er til at folk handler i bar overkropp og bikinioverdel Trodde faktisk ikke det var et så stort problem. Som sagt tidligere, så går jeg gjerne i den lokale matbutikken i bikinioverdel og skjørt, fordi jeg har vært på stranden Kan ikke skjønne hvorfor dette skal være så ille, men hver sine meninger. Minner meg om treningssenteret jeg trente på før, hvor det kun var lov med t-skjorter fordi de tykke folkene følte seg støtt. Jeg fikk ikke lov å trene i en singlet som var bred over skuldrene...
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2008 #28 Skrevet 28. juli 2008 Forresten, til dere som mener at en t-skjorte ikke gjør noen forskjell fra eller til i denne varmen... jo, det gjør det. Stor forskjell... Jeg klarer IKKE t-skjorter nå om dagen, det må være singlet, og da bør menn kunne få lov å droppe t-skjorten til fordel for singlet også, selv om de har hårete armer, armhuler, digre mager og brysthår som stikker opp i overkant. Jeg foretrekker også singlet. Men kan også få lov til å gå i singlet om de vil, bedre det enn baroverkropp i all fall. Det er klart noe på overkroppen gjør en forskjell, men en gutt kan feks ha en stor løs og ledig hvit t-skjorte og fremdeles se bra ut og få luft mellom klærne. Jeg derimot hadde ikke følt meg vel i det samme og foretrekker singlet. Logikken? Logikken er rett og slett at det kan være uhygienisk å gå i bar overkropp/bikinitoppp på plasser det er mye folk da man kan komme til å få klam kroppskontakt. Jeg mener også det er logisk å tenke at man ønsker å ha visse imtimgrenser til andre mennesker i settinger som det ikke er naturlig at man viser mye hud. På stranden er denne intimgrensen annerledes fordi man da har en funksjon med å ha på seg mindre klær og samtidig må man forvente å være omringet av nesten nakne mennesker. Rent logisk sett fungerer denne argumentasjonen veldig godt. Premissene; 1. Dersom man soler seg kan man kle av seg 2. Dersom man ikke soler seg bør man ha på seg klær Til den lenger oppe som lurte på om man tenker likt i syden. Ja absoludt, kler på meg på vei til stranden og på butikken der også. Jeg ønsker ikke å påtvinge min egen nakenhet på mennesker som ikke frivilig har gått med på dette (som jeg mener man gjør om man går på steder hvor det er naturlig å sole seg, jmf logikken over)
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2008 #29 Skrevet 28. juli 2008 Pen eller stygg kropp - klamt eller ikke - bare maver, flate eller feite - man kler på seg på offentlig sted. Pupper, nakne mannebryst - eller rompesprekker, for den saks skyld, vil jeg oppsøke for å se, ikke få dyttet opp i trynet når jeg skal handle mat. Skal man kle av seg får man gjøre det i sitt eget rom, have, balkong, terrasse, hus. Til deg som kommenterer på trening, det har med svette og ghu og den som kommer etter deg å gjøre, alle er nemlig ikke like flinke som du sikkert er til å tørke opp svette etter seg.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2008 #30 Skrevet 28. juli 2008 Til deg som kommenterer på trening, det har med svette og ghu og den som kommer etter deg å gjøre, alle er nemlig ikke like flinke som du sikkert er til å tørke opp svette etter seg. Ugh, jeg får nok svettedråper gjennom lufta fra treningsfantomer med klær! Skal de liksom kle av seg også nå? Senest for et par dager siden hadde jeg gleden av å bivåne en eldre herremann med pondus i små, blå utvaskede shorts, joggesko og rompetaske på T-banen. Selv om du følger fotballaget på T-banen under Norway Cup kl 2330 på kvelden så er det ikke nødvendig å sprade med pondusen. Gjør meg strengt tatt ikke så mye, men en udelikat fjott er han.
Gjest Gjest_lily_* Skrevet 28. juli 2008 #31 Skrevet 28. juli 2008 Svært så negativt innstilt alle er til at folk handler i bar overkropp og bikinioverdel Trodde faktisk ikke det var et så stort problem. Som sagt tidligere, så går jeg gjerne i den lokale matbutikken i bikinioverdel og skjørt, fordi jeg har vært på stranden Kan ikke skjønne hvorfor dette skal være så ille, men hver sine meninger. Minner meg om treningssenteret jeg trente på før, hvor det kun var lov med t-skjorter fordi de tykke folkene følte seg støtt. Jeg fikk ikke lov å trene i en singlet som var bred over skuldrene... Det er da ikke derfor det som regel ikke er lov å bruke singlet på treningssentre? Jeg jobber i en av de store treningsenterkjedene og grunnen til at vi krever t-skjorte er kun pga hygiene, ikke noe annet. Det renner en god del mer svette av nakne armhuler som ikke har noe stoff til å holde på den verste strømmen...
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2008 #32 Skrevet 28. juli 2008 Jeg må nesten flire litt, tåler dere virkelig ikke å se et lettkledd menneske uten å føle seg støtt og utilpass? Når det er bortimot 30 grader ute og solen steiker kler jeg av meg til en pen kort shorts og en singlet, uten bh. Ser ingen grunn til å forgå av varme på grunn av noen fintfølende personer synes det er upassende med lite klær i varmen. DEN logikken skjønner jeg ikke, legger mye mer merke til personer som har på seg for mange klesplagg, og er rødsprengt i ansiktet mens klærne er dyvvåte av svette. Det er vel ikke så lekkert? Det eneste stedet jeg mener man bør kle på seg er når man spiser ute på resturant, der er det sikkert påkrevet med sømmelig antrekk også, men ellers ser jeg ikke begrensningen. Virker som det er lettere avsky (feit stinkende mann) og litt misunnelse (lekker jente i hotpants og bikinoverdel) som ligger bak. Jeg reagerer hvertfall ikke på at folk hiver klærne i sommerheten.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2008 #33 Skrevet 28. juli 2008 Det er da ikke derfor det som regel ikke er lov å bruke singlet på treningssentre? Jeg jobber i en av de store treningsenterkjedene og grunnen til at vi krever t-skjorte er kun pga hygiene, ikke noe annet. Det renner en god del mer svette av nakne armhuler som ikke har noe stoff til å holde på den verste strømmen... På treningssenter mitt er det forbudt å gå med singlet og det er på grunn av at "boleguttene" ikke skal vise seg sånn frem og "skremme bort" pingler med utseende sitt, helt sant ! Speilene er også fjernet fordi det samlet seg så mange foran det for å beundre utseende, da helst de muskuløse guttene. Så det finnes andre forklaringer også.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2008 #34 Skrevet 28. juli 2008 Minner meg om treningssenteret jeg trente på før, hvor det kun var lov med t-skjorter fordi de tykke folkene følte seg støtt. Jeg fikk ikke lov å trene i en singlet som var bred over skuldrene... På mitt treningssenter er det heller ikke lov til å trene uten å dekke til skuldrene (altså man må ha t-skjorte). Dette er fordi de ønsker mindre kroppsfokus på senteret ikke fordi at noen ikke skal føle seg støtt. De ønsker ikke å ha et treningssenter hvor jenter har små singletter og gutter viser frem muskler fordi dette ikke er det imaget senteret ønsker å fronte.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2008 #35 Skrevet 28. juli 2008 Jeg synes det er litt uhygienisk, særlig folk som står halvnakne og svetter over varene i butikken eller på et spisested. Det gjelder uansett hvordan de ser ut.
Morgan Skrevet 29. juli 2008 #36 Skrevet 29. juli 2008 Ja,det går jo på dette med kles koder da,ikke alle som har samme kodene. Var i Hellas for mange år siden,var tenkt gå inn på et kjøpesenter.Da fikk jeg grei beskjed om å ta på T-skjorten.
Rødtoppen86 Skrevet 29. juli 2008 #37 Skrevet 29. juli 2008 Til deg som kommenterer på trening, det har med svette og ghu og den som kommer etter deg å gjøre, alle er nemlig ikke like flinke som du sikkert er til å tørke opp svette etter seg. Synes så klart man skal dekke mage og rygg, men jeg spurte hvorfor de hadde en slik regel, og det var fordi de som hadde litt ekstra følte seg støtt. Ser nemlig ikke problemet med en vanlig singlet. Det er en fordel å se musklene når man trener, så man ser om man trener riktig. Jeg hater å trene i t-skjorter fordi de er så trange og ekle under armene. Det er rart at man ikke skal få lov til å være stolt av kroppen sin, man må hele tiden ta hensyn til alle andre som ikke tåler det. Når jeg ser en godt trent person, blir jeg heller motivert Forresten så synes jeg det er mye verre med folk som trener i små shorts, menn og kvinner.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2008 #38 Skrevet 29. juli 2008 Tanken har aldri slått meg. Selv går jeg aldri utenfor stranda eller hjemme i bare bikini eller bikinitopp, men det kunne ikke falle meg inn å irritere meg over andre som gjør det. En annen ting er at det kan virke litt malplassert når for eksempel en kar rusler midt på Karl Johan i bar overkropp, rett og slett fordi ingen andre gjør det, og fordi det er midt i byen. Men jeg kan virkelig ikke se at det er noe galt med det.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2008 #39 Skrevet 29. juli 2008 Jeg greier ærlig talt ikke å hisse meg opp over dette.
Kosemose Skrevet 29. juli 2008 #40 Skrevet 29. juli 2008 Jeg må nesten flire litt, tåler dere virkelig ikke å se et lettkledd menneske uten å føle seg støtt og utilpass? Når det er bortimot 30 grader ute og solen steiker kler jeg av meg til en pen kort shorts og en singlet, uten bh. Ser ingen grunn til å forgå av varme på grunn av noen fintfølende personer synes det er upassende med lite klær i varmen. DEN logikken skjønner jeg ikke, legger mye mer merke til personer som har på seg for mange klesplagg, og er rødsprengt i ansiktet mens klærne er dyvvåte av svette. Det er vel ikke så lekkert? Det eneste stedet jeg mener man bør kle på seg er når man spiser ute på resturant, der er det sikkert påkrevet med sømmelig antrekk også, men ellers ser jeg ikke begrensningen. Så du flirer over at andre syns det er usømmelig og støtende med folk som går i butikker i bikinitopp eller bar overkropp (menn) mens du samtidig syns det er viktig at man "kler seg" på resturant? Hvorfor?? Hvorfor er det greit å handle mat eller klær halvnaken mens det ikke er greit å spise halvnaken?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå