Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2008 #1 Skrevet 28. juli 2008 De siste 2 nettene har jeg knapt sovet. Jeg klør og klør. Kløinga kommer på ettermiddagen/kvelden, og er intens hele natten før det gir seg på morgenen. Etter litt kløe så ser jeg det kommer noen puter. Akkurat som når man brenner seg av brennesler. Noen puter vokser seg enorme, og det klør og klør. Er det soleksem eller andre forslag?.. Mente egentlig at soleksem skulle bli noen små røde utslett. Har fått litt av det før. Ringte til doktoren i dag, ringte fra 8.30 til 10.30 uten å ha fått svar, så da ga jeg opp!
Rødtoppen86 Skrevet 28. juli 2008 #2 Skrevet 28. juli 2008 For meg høres det ut som elveblest. Da får man gjerne store, røde områder, med hvite vabler i midten eller noe sånt. Jeg får det når jeg dusjer og svetter, fordi er er forandringer. Noen kan få utslag av mat, varme, kulde osv... Mine varer ikke så lenge, så jeg bryr meg ikke, men det virker som om du burde oppsøke lege ja. Er jo slett ikke sikkert det er elveblest heller.
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2008 #3 Skrevet 28. juli 2008 Elveblest... Hm, tanken har ikke streifa meg en gang, men godt mulig. Noen puter blir veldig store, faktisk som en håndflate. Andre er lange og smale. Andre bare noen prikker igjen, nesten som noen myggstikk. Kan forøvrig legge til at jeg er allergisk mot mygg, om det skulle ha noe å si. Men har ikke blitt bitt nå (som jeg kan merle allefall). Fikk heldigvis masa meg til en legetime i morgentidlig når jeg endelig kom gjennom på telefonen.
Gjest Kjerringa Skrevet 28. juli 2008 #4 Skrevet 28. juli 2008 Hva med et kjerringråd om soleksem? Kanskje det hjelper? http://www.kjerringrad.com/soleksem-212.html
Illalla Skrevet 28. juli 2008 #5 Skrevet 28. juli 2008 jeg tenkte også elveblest når jeg leste beskrivelsen. Men kan tenkes du er alergisk? siden det er over hele kroppen kan det være at du har reagert på en solkrem eller noe? Men uansett, synd at man er nødt til å "mase" på legen for å få en time.... helt sinnsykt. Sånt har jeg også opplevd mange ganger, tenk, man må faktisk lyge på seg symptomer eller smerte for å komme inn til lege!! *ringe til legekontoret-strategi*....
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2008 #6 Skrevet 28. juli 2008 Jeg har ikke brukt noen form for solkrem så allefall ikke den jeg reagerer på... Men jeg begynner neste å tvile på at det er soleksem. Klør ikke når jeg er i sola, men derimot på kvelden! Og for å ikke snakke om natta... Kløinga skjer først når sola er borte og noen timer etterpå. Når jeg er i sola merker jeg ingenting. Noe som også er rart er at det synes ikke på kroppen i dag, selv om jeg har klødd meg så jeg knapt har igjen negler... Ikke en skramme eller sår hud. Takk for kjerringrådet, blir det sånn igjen i kveld, skal jeg allefall prøve
siebaeo Skrevet 28. juli 2008 #7 Skrevet 28. juli 2008 Det er ikke svømmekløe da? Tror det er det det heter. Det kan man få av å bade i ferskvann og er en slags parasitt. Tror det skal gå bort av seg selv. Uansett. Har du allergitabeletter kan du prøve det. Og så vet jeg det hjelper å stryke eddik på myggstikk. Kanskje det kan hjelpe deg? Lykke til hos legen!
pittie Skrevet 28. juli 2008 #8 Skrevet 28. juli 2008 Jeg fikk noe sånt på rumpe knekken eller hva jeg skal kalle den:P jeg fikk, hydrokortison tror jeg? slet med å sitte normalt og fikk litt tilbakefall iblant, men er så og si borte nå. Hvis du væsker? fra blemmene så bruk norgesbind, men få tak i lege og få avklart hva du har. Jeg fikk ikke noe navn på det jeg har, for han visste faktisk ikke heeelt^^
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2008 #9 Skrevet 29. juli 2008 Jeg droppa legetimen i dagtidlig siden jeg ikke klødde noe som helst i natt. Ville blitt litt dumt å kommet til doktoren med den avhandlingen om kløa, som i grunn hadde stoppa... Deilig å endelig få sove en hel natt igjen!! Sliter med søvn, trenger ekstra masse. Jeg har ikke bada, så kan ikke være noe med parasitter der heller. Jeg er lys, men blir ganske fort brun. Hadde det vært soleksem så ville jeg da bli brent i tillegg? Ingen antydning til solbrenthet (sjelden jeg blir brent også) eller sår hud. Både i går og i dag har jeg klina meg inn med solkrem. Bare faktor 6, men det er da solkrem lell. Eneste jeg har. Mulig den hjalp. Har allefall ikke tenkt å sitte inne i dette været:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå