Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fikk hormonspiralen tatt ut for 18 dager siden og venter fremdeles på mens...

Bruker pearly men klarte å programmere inn,feilaktig,at jeg hadde mens da jeg begynte å bruke den, kjempetabbe. Oppdaget det ikke før ca en uke senere.

Så nå sitter jeg her og venter da..

Noen som har ventet lenge på mens etter at de fjernet spiralen? Er vel alt for tidlig å teste nå, men jeg blir mer nervøs for hver dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvor lang tid det tar før syklusene dine er tilbake i rute etter fjerning av hormonspiral, men de gangene jeg har sluttet på p-piller så har det gått ca 4 uker før mensen har kommet. Husker ikke hvor lang tid det tok før den kom etter hormonspiralen ble fjernet.

Jeg vil nok tro at det kan være litt tidlig å teste nå. Om en test skal slå ut nå må det i så fall være om du fikk eggløsning rimelig med en gang etter at hormonspiralen ble fjernet. Alt er vel mulig, så hvorfor ikke bare ta en test?

Gjest Gjest
Skrevet

Joda, kan jo kjøpe en test, men det er sikkert tidlig. Jeg ble gravid samme mnd som jeg tok ut hormonspiralen for noen år siden og har ellers blitt gravid på første forsøk og til og med på p-pillen, så vi har nok barn....selv om det for meg ikke er noen krise om det kommer fler. Min mann vil IKKE ha flere, snakker om å sterilisere seg.

Har målt temperaturen hver dag og den har vært stadig stigende. Blir helt tullete av dette her.

Skrevet

Min kom igjen ca halvannen mnd etter jeg fjernet hormonspiralen. Men så har jeg uregelmessig syklus så jeg "teller" vel kanskje ikke =)

Gjest Gjest
Skrevet
Min kom igjen ca halvannen mnd etter jeg fjernet hormonspiralen. Men så har jeg uregelmessig syklus så jeg "teller" vel kanskje ikke =)

Min er ikke uregelmessig, nei. Men kjøper en test i dag, selv om det er tidlig. Så får jeg tankene over på andre ting om den er negativ :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

meg igjen.... fikk toeggede tvillinger ved forige graviditet, så jeg har jo tydeligvis evnen til å løsne to egg. Hadde sex like før spiralen ble tatt ut og om da eggløsning kom like etter så er det jo alltid en sjanse...

gledegruer meg. Fikk mld fra mannen som skal kjøpe test og som plutselig mener at det ikke er verdens undergang om..... :dåne:

Gjest Gjest
Skrevet

Test tatt og den var negativ. Så da er det bare å vente, enten på mens eller på ikke mens... :jepp:

Skrevet

Er vel ganske vanlig at du kan få uregelmessig mens etter at du har hatt hormonspiral. Uansett om du var regelmessig før eller ikke :) Min var uregelmessig en god stund før den stabiliserte seg. Lykke til!!

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_brunette_*
Skrevet

Heia:) Jeg tok ut hormonspiralen for 5 dager siden, og i går kom mensen for fullt.. så da kan jeg vente bare i 2 uker, så er eggløsningen her og vi kan hoppe i høyet!!!:) GLEDER MEG

• 2 år senere...
Skrevet

Jeg sitter å leser i denne tråden, men kan ikke finne noen som ikke har fått mensen innen 3 mnd. Jeg fjernet min for 2 1/2 mnd, og venter enda.. har hatt sex, men "hoppet av svingen" og tror virkelig jeg ikek skal ha klart å blitt gravid, men jeg begynner å tvile litt nå. Føler meg ikke gravid!

Noen som også har ventet så lenge på mens? :filer:

Skrevet

Enda 5 dager gått.. ingen mens. Noen som har noen innspill til denne tråden? :)

Skrevet

Har foressten tatt graviditetstest - negativ

• 4 uker senere...
Skrevet

Ville bare oppdatere alle som måtte google å få opp denne tråden senere om at jeg fikk mensen i går og var lykkelig som få blir når de får uka..

ca 12 dager siden trodde jeg nok en gang at jeg var gravid igjen etter lenge uteblitt mens fordi brystvortene mine ble store og ØMME, men det var bare eggløsningen :)

Fjernet hormonspiral 17 September, mens 6. januar. Så ventet unormalt lenge, og bekymret meg lenge, tok blorprøver hos legen for hormonforstyrrelse og alt, men alt var bra og nå kom den endelig.

Har hørt om noen som også ventet opp til ett år også, god det er meget unormalt.

Vel vel... :)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...